28 maart 2024, 12:45:14

agressief

Gestart door Petra, 18 september 2002, 10:57:21

« vorige - volgende »

Petra

Hallo allemaal,

Deze website en het forum zijn toch altijd erg handig!! Heb ook een boekje over de valkparkiet en samen met de website kom ik er dan meestal wel uit. Ik heb ff een vraagje, onze Taxco is nu een maandje of 5 (geb. 10/3) en hij is volgens mij al een paar weken in de (jeugd)rui. Hij wordt nu ook qua uiterlijk echt een mannetje, zijn kop is nu al aardig geel. De laatste paar dagen begint ie echter behoorlijk agressief en territoriaal gedrag te vertonen. Wat kunnen we nu het beste doen? Het is eigenlijk begonnen met het opzoeken van alle spiegels in huis en deze proberen te verleiden, toen hebben we deze weggehaald en werd ie rustiger. Nu heeft mijn vriend bijna altijd blouses aan en is Taxco gek op de knoopjes, nu zit/hangt ie dus de hele dag op mijn vriend zijn blouse en mogen we allebei nog amper met onze armen in zijn richting bewegen of hij vliegt ons aan (ook letterlijk). Hij is nog steeds lief als je hem uit de kooi haalt en op je vinger komt ie ook nog steeds (hoewel soms onderwijl pikkend ;)) maar is ook daar nu soms agressief. Is hij niet wat jong voor dit soort hormoonuitspattingen?? Laten we hem nu het best in de kooi of toch zoveel mogelijk bij ons laten zitten? Alle reacties zijn welkom...

Groetjes,
Petra

Petra

Hij maakt ook helemaal een balletje van zichzelf, zo dik maakt ie zich en dan wrijft ie met zijn achterste overal tegenaan...enz zijn poepjes zijn ook groter als normaal.
Ik hoop dat iemand iets meer weet, is vast wel normaal gedrag, maar ik kan nu niet eens zijn poepjes opruimen omdat ik niet zo dicht bij hem mag komen... Terwijl ik hem een week geleden nog overal kon aaien, buik, kop vleugels/rug. Geen van ons 2en mag hem nu aanraken, zo broeds lijkt ie.

Groetjes,
Petra

Peter

Hoi Petra,

Zo te lezen dan spelen de hormonen spelletjes met je Taxco. Het is echt paar gedrag, op onze site staat ook een filmpje over Bello en een touw daar doet Bello hetzelfde, maar dan op een touw.

Ze houden de poeppies vaak langer op als ze broeds zijn. Helemaal als ze op een nest zitten, dan zijn de poeppies mega groot. Het broedse gedrag zal met een paar dagen tot een week waarschijnlijk weer afnemen.

Hopelijk kun je wat mee!

Groetjes,
Peter

Tim

Mijn valk (leeftijd onbekend)geslacht Man
Heeft precies de zelfde gedrachst stoornissen alleen dan op iedereen behalve mij?!?!?!
Hoe kan dat?!?!?!?
B.V.D.
Tim

Kathleen.

hoi allemaal ,
wij hebben net hetzelfde prob met onze valk :-(
eerst was het heel erg ,toen weer niet meer en de laatste dagen weer heel erg ,heb een dierenarts of 2 hierover gebeld ,en het enige wat die me konden zeggen was ,heb geduld ,het is de natuur en het gaat wel weer afnemen ,maar eigenlijk is jullie beestje in topconditie en heeft ie behoefte aan sex ,ja ik schrijf letterlijk wat de dierenarts me zei he .Nu hebben we sinds zaterdag er een popje bij maar dat zei de dierenarts ook dat dat niet altijd helpt ,dus het wordt allemaal afwachten ,maar leuk is anders natuurlijk he ,als je vogel je te lijf gaat .En tim eerst deed flippie het ook alleen bij mijn vriend ,maar sinds enkele dagen wordt ik nu ook aangevallen ,soms maar 1 maal per dag dat ie het doet ,maar soms de hele dag door .Onze flippie is nu ongeveer 1 jaar oud ,en nu met de pop erbij ,soms zoekt ie haar op ,maar zij is nog redlijk schuw ,we mogen haar nu al nemen en op de schouder zetten ,maar zelf ons gezelschap opzoeken doet ze nog niet .totnogtoe primeren wij nog steeds bij flippie en hij zit nog steeds vaak bij ons .Het enige wat ik je kan zeggen is heb geduld met het beestje en het zal met ups en downs gaan zei de dierenarts .Er gaan periodes komen dat ie niet aanvalt mar dan ook weer periodes dat ie gaat aanvallen .

veel succes kathleen en rolf

Petra

Hallo allemaal,

Kathleen ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Met onze Taxco begint het alweer wat af te nemen, weliswaar heel langzaam, maar hij komt nu weer wat meer bij ons zitten, nadat hij "gesext" heeft met een blouse die we hem hebben toegewezen. Een popje willen we er nog even niet bijzetten. Kijken of ie er zo doorheen komt, maar in de toekomst willen we er in ieder geval een vogel bijnemen, maar wat dat gaat worden weten we nog niet. Jullie ook allemaal succes.

Petra