28 maart 2024, 10:56:11

Ziet deze er gezond uit?

Gestart door johanlinda, 21 juli 2006, 12:37:38

« vorige - volgende »

johanlinda

Ik heb al eerder gepost over ons valkje Rocky dat verstoten werd uit het nest met 1 dag oud. We zijn nu een week (en vele handvoedingen) verder en ik heb een foto ervan gemaakt. Kan iemand hier iets aan zien, zoals:

- is dit groot genoeg voor 8 dagen?
- ziet het beestje er gezond uit?

Ik ben onervaren met zulke jonge valkjes en hoor dat dat veel valkjes het leven kost, dus ik dacht misschien is er hier iemand die er verstand van heeft. Hij weegt nu 22 gram en is levendig. Let wel even op, deze foto is vlak voor het voeren genomen, dus dat het kropje niet zo vol is, dat klopt.


Lin

Ik weet wat hij eerst woog en zo te zien heb je veel grammen erbij gekregen. Hij zit goed rechtop en de oogjes staan open. Met 8 dagen en handopfok van waar hij eerst was doet hij het goed. hij heeft ook geen rare verkleuringen dus dat gaat ook goed. Fijn dat je zo goed doorzet! als het zo doorgaat komt ie er wel denk ik. elke dag ong. 15% aan lichaamsgewicht erbij als het goed gaat.

Oh vergeet je niet te ringen voordat het te laat is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Johanlinda
Je valkje ziet er prima uit.
Hij tilt zijn kopje goed omhoog, en is zoals jij zelf al aangeeft levendig.
Je doet het prima!
Even een vraagje''Is deze foto voor de allereerste voeding van de dag genomen?''
Groetjes Riny :D

johanlinda

Nee, ik heb hem voor de derde voeding gisteren gemaakt. Ik weet al wat je bedoelt denk ik, voor de eerste voeding moet het kropje leeg zijn. Dat was hij ook.

johanlinda

Oeioei, ringen, ik weet niet eens hoe dat moet. Ik ben een echte amateur, heb wat valkjes in de voliere. Ze zijn niet allemaal geringd trouwens (heb ze allemaal volwassen gekocht) Wat is het nut van een ring en hoe kom ik eraan?

Riny

Hoy Johanlinda
In het rijtje links staat ook een hoofdstuk gewijdt aan ringen.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/ringen.htm

daar kun je alle vinden en anders geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D

johanlinda

Heb het even bekeken, maar ja ik ben geen kweker, had eigenlijk gewoon toevallig een nestje (ze zaten niet eens in een nestkast, gewoon op de grond in het stro) En ik zie dat de levertijd van die ringen ook nog even is. Dus waarschijnlijk zal deze ringloos door het leven moeten. Is dat erg?

johanlinda

Nog een vraagje. Ik heb net weer gevoerd en zie toch elke keer netjes groene en nattige poep (sorry voor de details) alleen ligt er altijd een grote natte plek rondheen (lees: plasje erbij) Betekent dit dat ik de pap te dun maak, of is dit normaal?

Riny

21 juli 2006, 15:18:05 #8 Last Edit: 21 juli 2006, 15:24:13 by Riny
Hoy Johanlinda
Ik denk dat dit normaal is.
Waar heb jij het jonkie op zitten?
Ik gebruikte altijd papieren zakdoekjes of keukenrol.
En als jij het papje maakt zoals aangegeven op de gebruiksaanwijziging is het prima.
Groetjes Riny :D

johanlinda

Hij zit op keukenrol in een grote mok. Die mok staat in een broedstoof. Ik heb hem in de mok gezet omdat hij anders de hele dag heen en weer staat de dansen en regelmatig achterover kukelt. Ik dacht hij zal wel een geborgen plekje nodig hebben ofzo...

Riny

Hoy Johanlinda
Ik plaatste de jonkie's dan in een klein bakje van bv huzarensalade.
Ik had er altijd een heel klein knuffelbeestje bij liggen, zodat ze toch wat hadden ,waar ze lekker tegen aan konden kruipen.
Groetjes Riny :D

johanlinda

Haha ja ik heb ook een knuffeltje, maar heb het geprobeerd en Rocky gaat dat beeste gelijk te lijf. Wel een lollig zicht trouwens, maar ja dat was natuurlijk niet de bedoeling van het knuffeltje. Dus heb het maar weer eruit gedaan.

marilyn

hoikes johanlinda

je kleintje ziet er idd heel erg goed uit en voor zover ik zie gaat hij prima in gewicht op  ;D maar toch eventjes een heel rare vraag je zegt dat hij levendig is en ook zie ik hier staan dat hij een klein knuffeltje te lijf gaat nu is mijn vraag nadat je hem voeding hebt gegeven is hij dan nog zo levendig of valt hij in slaap  ???

groetjes marilyn

johanlinda

Na de voeding valt hij in slaap. Maar niet gelijk, hij blijft eerst een poosje doorzeuren en gaat dan slapen.

marilyn

hoikes johanlinda

da je kleintje na de voeding in slaap valt is ook een heel goed teken  ;) je bent hel goed bezig en ik heb zelfs hele goede hoop dat je kleintje met jouw hulp het haalt  ;D mocht er nog iets zijn mag je altijd vragen hoor  ;) er is altijd wel iemand online die reageert

groetjes marilyn

ps ook al gaat het nu goed wil ik je er toch nog eens aan herinneren dat bij de overstap van pap voeding naar vaste voeding nog heel wat valkjes het leven laten maar ik ben er zeker van als je je kleintje goed in de gaten houd zoals nu en op tijd weegt dat ook die stap voor jullie beiden goed zal verlopen  ;)