28 maart 2024, 20:42:42

Snel hulp nodig!!!

Gestart door Tara, 14 juli 2003, 20:39:45

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal, dus velen hebben volgens mij dit vorige onderwerp gelezen bij spoed van mij en weten dat het kleintje dood is, nu is het volgend kleintje te riskant bij de ouders omdat hij daar te weinig eten krijgt, alleen ben ik wat bang dat ik iets verkeerd doe, dus willen jullie aub eens kijken naar de krop? Ik vind hem niet leeg maar hij verandert niet veel meer :(.


Hopelijk snel antwoord aub
thx
groetjes, Tara

Tara

Hij heeft net gegeten, volgens mij zit zijn krop niet helemaal vol, maar ik ben bang dat hij iets overkomt of zo en eigelijk wou ie niet meer eten. Hij is nu volgens mij wel erg moe, hij deed wel wat raar tijdens het eten en net ook, maar het is weer wat beter ... Ocharme toch die lieve schat :(.

Tara

Hoi,

heb ik even een foto gemaakt, ff problemen gehad met de upload, hij beweegt de hele tijd maar hij kan zich rechthouden.


Paul

Hoi Tara,
Volgens mij is de krop op de foto bijna leeg zo te zien dus hij zal weinig voer van de ouders gehad hebben want normaal ploft die krop bijna zo vol zit ie dan.
Maar hij zit in elk geval wel rechtop dat is een goed teken.
Ik hoop dat het lukt om hem erdoorheen te helpen.
Veel succes met de kleine.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi allemaal,

ik heb hem dus eten gegeven en gezegd dat hij raar deed, nou, zo'n 2 uur geleden lag hij op sterven :(. Ik snel terug naar binnen en steeds met hem onder de lamp gezeten, hij is er nu weer een beetje bovenop en zit recht en net begon hij te krijsen. Ik zal straks nog eens proberen hem weer eten te geven en de hele nacht blijf ik bij hem als hij het overleeft tenminste ... Ik hoop het, ik zal wakker blijven voor hem, ik wil dat het goed komt ... Wens me succes ...

Groetjes, Tara

Tara

15 juli 2003, 00:20:39 #5 Last Edit: 15 juli 2003, 00:21:07 by tara_dewulf
Hij blijft mooi staan, neemt tamelijk zwaar adem, maar blijft staan, gelukkig is het wel beter door de lamp ...



kan iemand zeggen wanneer ze de volgende voeding ongeveer moet hebben? En liefst tamelijk snel aub ik heb jullie hulp echt nodig :(. Alvast bedankt ....

Speedy

Die krop moet veel voller Tara.
Ik weet niet hoor...ik hoop dat het goed gaat...maar......

En als je dat lukt, moet je toch zeker elke 3 uur (mits de krop weer leeg is) voeren.
Jeetje dit is nog veel te klein joh voor de handopfok.

Succes,
Trudie

Tara

Hoi Trudie,

de krop was vol maar is weer bijna leeg, denk je dat ik hem nu al kan voeden? Het is een kleintje die door de ouders bijna geen eten kreeg en nu ook ziekjes is, het is ook een jong die uit het ei van Piko en Tako kwam, je weet wel ... Nou hij maakt het gelukkig al beter ... Thx voor je reactie

demi

hoi tara

ik wilde je ook ff s6 wensen meissie
met deze zware klus!!!

diana

Tara

Hij heeft net gegeten, ik doe de krop vol genoeg, alleen niet te vol omdat ik bang ben dat hij te veel krijgt ofzo, gelukkig eet hij goed maar hij ademt wel wat snel ... Ik laat jullie morgen het goede of (:() slechte nieuws horen ...

Groetjes, Tara

Tara

Hoi ...

Deze nacht kon ik het niet echt uithouden dus heb ik de lamp op hem gezet en de klok op steeds een halfuur gezet, de klok ging niet af en werd ik na 3 uren wakker. Hij was van de lamp weggegaan, ik meteen met het kleintje onder de lamp tot ie weer warmer voelde, hij deed wat raar maar het leek aan de betere kant te gaan, na een kwartiertje heb ik zijn eten klaar gemaakt, hij wou niet echt eten dus heb ik hem wat gedwongen, zijn kropje zat tamelijk vol maar toen begon ie weer erg raar te doen zoals gisteren en om 8:28 u. om precies te zijn, is ie rond mijn handen gestorven :(. Ik heb hem net begraven :( ik zit hier ook weer met tranen te typen ... Zelfs met 1 dag kan je supergehecht raken aan je valkje :( ...

Lique

Ho iTara,

Wat vervelend toch weer zeg.
Maar zijn er nog meer jongen?
Zo ja, zou ik me toch maar ff afvragen, wat je daarmee zou doen, want zo kan dit niet verder gaan. Ze sterven allemaal stuk voor stuk. Het lijkt wel of ze allemaal een ziekte hebben ofzo.
Maar de krop vullen, terwijl hij al redelijk gevuld is, moet je ook neit doen, want zo wordt het alleen maar erger.
De natuur de gang laten gaan is vaak wel de beste manier.

Groetjes lIque

Tara

Hoi Lique,

de krop was leeg toen ik heb tamelijk heb gevuld, ik kijk goed uit voor kropverzuring hoor ... Lique, dit waren 2 jonkies met groeiachterstand, jonkies van Piko, de andere 5 maken het prima, ze zitten volop in de pennen en 3 zitten zelfs al heel erg goed in de vleugels. Dat jonkie was gisteren 2 weken en zag er uit als 3 dagen, ik vind het erg jammer dat hij is gestorven :( maar het is misschien beter voor hij en voor mij :(.

Lique

Hoi Tara,

Jemig zeg, 7 jongen!!
Dat is ook wel heel veel hoor. En Piko deed het alleen? Of deed zijn partner ook mee.
Dat ze een achterstand hadden, is zowiezo al een slecht teken. Vooral de eerste dagen groeien ze bijzonder hard.
En als de groei dan opeens stil ligt, dan is er wel iets aan de hand.
Jammer dat je hem begraven hebt, want het zou heel verstandig zijn geweest, als er autoptie uitgevoerd zou worden.
Zo weet je precies wat er aan de hand was, en misschien kan je er dan wel wat aan doen.

Groetjes Lique

Tara

Hoi Lique,

het zit zo: Het waren 2 jongen van Piko, maar zij zorgt nooit voor hun nest, dus toen ze nog eieren waren heeft Laiko voor ze gezorgd. Het vorige jong dat Laiko grootbracht van Piko heeft het gehaald; dat is mijn Lucky, mooie vogel, hij had ook een groeiachterstand maar heeft na een 2tal weken een groeischeut gekregen, nu hebben we een mooi wildkleur mannetje die prachtig fluit. Piko en Tako kunnen volgens mij niet voor perfect nageslacht zorgen wat erg jammer is. Maar gelukkig heb ik Moko en Laiko, die hebben al 2 nestjes 5 jongen gehad. Tja Lique, autoptie, allemaal goed en wel ... ik ben blut en moet nog keiveel terug betalen en mijn moeder :-/ :(