Welk middel geven jullie tegen wormen?

Gestart door ziralioness, 21 juli 2006, 01:33:53

« vorige - volgende »

ziralioness

Hoi!

Sinds een paar weken hebben we een voliere waar we helemaal wijs mee zijn! De vier valkjes (waarvan 2 nieuwelingetjes) erin voelen zich opperbest, er word zelfs al af en toe gewipwapt, terwijl de nieuwelingen nog maar een paar maandjes hier zijn en de ''ouden'' dus nog maar nét kennen!  :o
Kortom, ze voelen zich happy!  ;D

Nu weet ik dat buitenvogels regelmatig ontwormt dienen te worden, en dan wil ik gelijk alle vogels (ook de vier binnen) doen. Welk middel kan ik het beste gebruiken?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
Ik gebruik altijd Fenbendazole.
dat is een middel wat je bij de dierenartskunt kopen.
Je mag het ook voor jonkie's gebruiken.
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi,
Hier staat een heel stuk over wormkuren. Je kunt ook kiezen voor een mestonderzoek (mengmonster) om te kijken of ontwormen wel nodig is.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziektevoorkomen.htm

gr Inger


Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

remco1976

7 augustus 2006, 18:47:32 #3 Last Edit: 8 augustus 2006, 19:58:05 by remco1976
hoi,

ontwormen is altijd nodig,ik doe dit 3 keer perjaar met een wormenkuur van de dierenarts.ik vindt dat je dit zeker 3 keer per jaar moet doen uit prevencie.je wilt niet weten wat er gebeurd als je een wormen ziekte bij je vogels krijgt.dit kan heel veel gevolgen hebben.ik gebruik deze wormenkuur benzimidazole werkt voor alle wormen.

gr.remco