19 april 2024, 01:01:02

Rotterdamse Valkjes

Gestart door HQ, 13 juli 2003, 21:49:42

« vorige - volgende »

HQ

13 juli 2003, 21:49:42 Last Edit: 13 juli 2003, 22:12:19 by HQ
Hallo allemaal,

Het wordt tijd om even wat over ons zelf te schrijven.

Sinds gisteren zijn we dan eindelijk in het bezit van 2 valken  :) We waren al een tijdje op zoek naar 2 volwassen valken en sinds we 2 weken geleden valkparkiet.com ontdekten is alles in een stroomversnelling geraakt  ::)

Gisterochtend zijn we naar een kweker geweest en hebben daar een volwassen cinnamon man en een volwassen lutino pop gekocht. We hadden zelf nog zo onze twijfels of de lutino wel een pop zou zijn, maar zojuist hebben ze het bewijs geleverd. De cinnamon zat al boven op de lutino en de bewegingen en geluiden deden volgens mij niet onder voor een p i e p  (ik zal zelf alvast maar piepen) film.

Nu hadden zelf wel plannen om in de toekomst eens een nestje te kweken, maar dat het zo snel zou gaan hadden we niet verwacht, ze waren er blijkbaar aan toe  :o, na tot nu toe in celibatie bij de kweker te hebben geleefd  ;)

We hebben nog geeneens namen voor ze verzonnen. We vonden KC erg leuk, maar willen Peter en Angelique niet na-apen. We twijfelen nog of we de man KJ gaaan noemen, zo heet een vriend van ons. Eerlijk gezegd zou dat wel toepasselijk zijn, want die vriend weet net als deze man wel van wanten  ;).  Dus als iemand nog leuke naamsuggesties voor de lutino pop heeft, graag!

Nu nog even een woordje tot Peter en Angelique: geweldige site hebben jullie zeg!! Zoals hierboven al geschreven ontdekten we hem pas 2 weken geleden, maar sindsdien zijn we er iedere dag wel een paar uurtjes te vinden, heerlijk gewoon! Bedankt!

HQ


PS Ik had dit berichtje eerst bij Aanschaf geplaatst, maar aangezien ik eigenlijk nog meer wil melden, heb ik het berichtje nog maar een keertje hier geplaatst

HQ

Zaten we vanmiddag heerlijk met vrienden in de tuin begonnen KJ en zijn pop (nope, nog steeds geen leuke naam gevonden voor haar) aan hun 2e ronde.  :-[

Die 2 zijn bij de kweker echt wat tekort gekomen. Ze zaten daar natuurlijk alleen met sexe genootjes in een vlucht en laten er nu geen gras over groeien om in te halen wat ze tekort zijn gekomen.En tijdens de actie maken ze samen het geluid van een krakend en piepend bed, echt geweldig. Die vrienden wisten niet wat ze hoorden (en zagen) :o

Ook hebben we er nix van gemerkt dat hij haar het hof maakte. Het ene moment zatten ze naast elkaar op de stok en het volgende moment zat hij bovenop haar. Is dit normaal??? In boekjes lees je altijd dat het even duurt voordat ze aan elkaar gewend zijn, laat staan dat ze meteen aan de daad beginnen. En als ik de verhalen van Trudy lees, schijnt het bij haar juist heel moeilijk te zijn om ze zover te krijgen. Trudy misschien moet je jouw mannen of poppen hier maar even op cursus sturen  :D :D :D

KJ begint nu net met het zingen van zijn deuntje. Nogal eentonig is het een soort gezaag lijkt het wel, we moeten hem snel maar iets anders aanleren  ;)

HQ

Lique

13 juli 2003, 22:11:39 #2 Last Edit: 13 juli 2003, 22:12:12 by Angelique
Hoi HQ,

Welkom hier op de site van Peter en mij.
We hopen, dat je er veel plezier aan beleeft.
Ook wouden wij je feliciteren met je 2 valkjes.
Wij vinden het helemaal niet erg als je hem K.C. wil gaan noemen. Al is er maar 1 echte K.C. ;) :D hahahaha.
Je kan op de namenpagina nog genoeg namen vinden voor je lutino: http://www.valkparkiet.com/nl/files/namen.htm

Veel plezier.

Groetjes LIque

Paul

14 juli 2003, 00:04:15 #3 Last Edit: 14 juli 2003, 00:05:32 by Paul
Hoi HQ,
Als je valkjes zo snel met elkaar aan het paren slaan zijn ze gewoon heel erg verliefd op elkaar en het klikt gewoon meteen.
Twee valkjes bij elkaar zetten werkt vaak gewoon helemaal niet maar die van jou klikken gewoon met elkaar :-)
En dan is het normaal dat je snel hebt dat ze paren :-)
Dat geluid van dat piepende bed is ook normaal hoor, dat maken ze hier er ook bij  :D
Die van jou hoorde ik hier bijna piepen want ik zit ook vaak in rotterdam, daar zitten mijn valkjes ook :-)
Ik zou maar snel een broedhok kopen want tussen de week en twee weken willen ze denk ik eitjes gaan leggen :-)
Veel succes met je valkjes en het is leuk om je dagboek te lezen :-)

Groetjes, Paul

Speedy

 :D :D :D
Dat gaat zeker snel bij jou daar zeg, maar dat het bij mij nog niet wil is omdat de pop nog te jong is hoor.
13 December is ze pas een jaar joh, dus ik moet nog ff geduld hebben tot maart ongeveer, tenminste Yellow moet dat geduld nog ff hebben.
En dan pas gaat het broedblok erin.
Nou jij veel succes verder met je 2 liefdes valkjes.

Groetjes,
Trudie    (niet met de Y  ;D )

HQ

14 juli 2003, 00:18:57 #5 Last Edit: 14 juli 2003, 00:20:57 by HQ
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, leuk om te weten dat het gewaardeerd wordt wat ik schrijf.

Een broedhok is via via al geregeld, dus nu nog even een rustig moment zoeken om het op te hangen. Ik wil ze tenslotte niet storen tijdens het  ;) ;)

Alleen lees ik overal dat ik er houtschaafsel in moet doen. Ik neem aan dat men daar het spul (zaagsel noem ik het) wat je gebruikt voor konijnen en cavia's etc mee wordt bedoeld. En niet de beukensnippers die op de bodem van de kooi liggen.

Pff, het gaat wel snel allemaal zeg! Ik heb net even gekeken wat voor mutaties er uit een cinnamon man en een lutino pop komen. Nu heeft de man een paar vlekjes her en der, noem je dat dan al bont of is dat gewoon cinnamon?

Enne speciaal voor Trudie: sorrie  ;)
Ohw en Paul, als je nog oordopjes nodig hebt dan hoor ik het wel en zal ik ze even langs komen brengen  ;D

Mandy

14 juli 2003, 03:14:55 #6 Last Edit: 14 juli 2003, 03:21:35 by Mandy
Nou dat gaat zeker vlot daar bij jou! ;)

Heb je ook een foto, want ik heb nog nooit een cinnamon man gezien, ook niet op plaatjes, enkel cinnamon poppen. En omdat het bij jou niet kan missen ben ik wel benieuwd.::)

Die vlekjes kunnen wijzen op bont, of split voor bont. En ik heb net ff gekeken voor je en je kan er cinnamon poppen en wildkleur mannen uit krijgen. En nog iets anders als je weet waar de man split voor is. Je zou dat misschien aan die kweker na kunnen vragen.

Enne, inderdaad dat zaagsel, beukensnippers zijn te hard voor de eitjes en jongen hoor, of je moet een hele fijne samenstelling hebben.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

HQ

Hoi Mandy,

Ik moet even een camera lenen van een vriendje en dan zal ik wat foto's maken.

De man is wildkleur-achtig maar dan met licht beige/bruin ipv grijs en heeft een paar wittere vlekken.

Ik had ook al in de tabel gekeken, maar ik dacht dat ik wildkleur of cinnamon mannen kon krijgen. Of betekent die / iets anders, aangezien jij zegt dat er alleen maar wildkleur mannen uitkomen.

En morgen dus maar snel zaagsel kopen...

En we hadden het idee om ooit in de toekomst pas eens een nestje te kweken, maar de valkjes zelf dachten daar dus anders over  ;D stelletje deugnieten

HQ

Mandy

Ik neem aan dat je ook hier kijkt; http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html

Als je dan voor de man cinnamon invult en de pop lutino zie je het. ;)

Maar zoals je het nu beschrijft denk ik ook dat het een bonte kan zijn, maar we wachten rustig de foto's af. Enne, niet te pikant hé! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

HQ

14 juli 2003, 22:26:06 #9 Last Edit: 14 juli 2003, 22:33:35 by HQ
Ik zal zo snel mogelijk de camera lenen, dan kun je het zelf beoordelen. Enne, nee ik zal geen pikante foto's maken (helaas pech voor je) ;)

Ik hed in de tabel met mutaties hier op de site gekeken en daar staat dat er wildkleur/cinnamon/lutino mannen uit de combinatie kunnen komen. Is deze tabel hier niet goed dan?

Ik zal eens naar jouw link gaan kijken.