18 april 2024, 13:10:39

Slapen

Gestart door johanlinda, 18 juli 2006, 09:40:48

« vorige - volgende »

johanlinda

Ik heb al eerder een berichtje achtergelaten over het valkje dat uit het nest was verstoten. We voeden hem inmiddels een week met de hand op, en hij groeit als kool. Toen hij uit het nest kwam woog hij 4 gram, nu weegt hij er al 12. Ik heb netjes het schema aangehouden wat Lin me had gemaild met de temperatuur van de broedstoof, en hij staat nu op 34.6 graden. Wat me opvalt, sinds we de temperatuur naar beneden hebben bijgesteld gaat het beestje direct slapen als hij gegeten heeft. Terwijl hij anders nog minstens een kwartier rondsprong. Is dit goed, of zit ik verkeerd met de temperatuur? Ik dacht misschien heeft hij het te warm of juist te koud. Hij is nu een goede week oud. Hij lijkt niet verzwakt ofzo, is al veel sterker in je handen en maakt zelfs al duidelijk hardere geluidjes.

Lin

18 juli 2006, 19:10:04 #1 Last Edit: 18 juli 2006, 19:15:18 by Lin
Er zijn meerdere meningen over de juiste temperatuur ik vond hem zelf in het schema erg hoog. ik zou niet hoger gaan dan 38 graden (volgens mij is dat het juiste) maar niet lager dan 34 graden. Jammer trouwens dat de ouders het valkje niet meer warm houden dat had weer gescheeld. Kijk gewoon even hoe je valk erop reageert. een klein valkje slaapt trouwens veel meer dan een volwassen valkje. maar deze moet zeker alert zijn en niet koud worden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

johanlinda

Alert is hij wel, als ik een papje ga maken en ik tik met het lepeltje in het bakje, is hij gelijk klaarwakker en zeurt hij om eten. Maar na het eten slaapt hij altijd.