28 maart 2024, 17:48:15

Jong 12 dagen oud

Gestart door Tara, 13 juli 2003, 18:48:19

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal :(

net keken we naar de jongen en eentje ziet er niet al te best uit, hij heeft koud en zo, krop is erg leeg bijna vol, nou ja voor 12 dagen ziet hij er een jong uit van een dag of 3-5, echt heel klein is die :(. Wat moet ik nu doen :'(. Ik kan zelf opvoeden en er altijd zijn voor hem, dan zal hij warmer hebben en meer eten krijgen want volgens mij krijgt hij bijna geen eten :(. Help en snel graag :'(

Tara

Heeeeelp PLEASE dit keer heb ik echt hulp nodig aub aub ik smeek jullie!!!!! PLZZZZZ help ik wil niet dat dit kleintje sterft wat moet ik doen  :'( :'( :'( :'( help mij :'( ik zou me geen raad weten :( help help help sorry dat ik zo'n zaag ben maar ik wil echt die kleine helpen :(:( HELP

Alvast bedankt :(


Speedy

Ja Tara,

Doe wat je denkt dat je moet doen.
Als hij al zwak is, zal er wel iets aan de hand zijn qua natuur.
Denk je dat je hem met bijvoeren kunt redden, dan ga je het proberen.
Doe wat je gevoel je ingeeft.

Succes,
Trudie

Tara

12 dagen oud, awel amai :'(


Da's een foto, net genomen :(.

Tara

Hoi,

de kleine heeft nog niet gegeten :( de krop gaat niet echt leeg, blijft steeds hetzelfde. De slokdarm is nu ook niet witachtig, maar rood :(. Hij/zij ziet er echt heel zwak uit ....

Tara

Hoi, ze zag er niet goed uit dus heb ik haar bij de anderen terug gedaan om het bij de ouders te laten. Een kwartier later ongeveer lag het dood bij de andere jongen met oogjes open :(. Het is echt zielig, ik denk dat het iets moet geweest zijn in de krop :(.

Doei

Speedy

Jammer Tara,

je hebt er niks aan kunnen doen, het is heel moelijk, maar zo hard is de natuur.
Stel..... je had het nog in leven kunnen houden, wie weet wat voor zwakkelingetje het had gebleven, misschien ook probleem waar je steeds mee naar de dierenarts moest.
Het is beter zo.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Tara,

Heel jammer dat het is gebeurt, maar misschien ook wel beter.
Dat hij en groeiachterstand had, was zowiezo al neit goed.

Groetjes Lique

Tara

Bedankt voor de steun, maar nu nog een vraagje, ik weet dus bijna zeker dat het een slokdarmontsteking was. Het is volgens mij een probleem met de jongen van Piko en Tako :-/. Dus in het vorig nest van Laiko en Moko hadden ze 1 jong van Piko en Tako: Lucky. Die heeft ook een groeiachterstand gehad maar dan heeft hij een ferme groeischeut gehad, dat was na zo'n 2 weken ook. Die is nu heel sterk. Laiko en Moko hadden nu weer 2 jongen van Piko en Tako, omdat die telkens hun nestjes verlaten, hoe ik weet dat hun jongen het zijn? Ze hebben een ander vormpje van kopje dan bij Laiko's jongen. Ok nu schiet er nog 1 achterstaand jonkie over. Hopelijk wordt die niet ziek en voeden ze hem heel goed, ik wil het ook houden zoals ik met Lucky heb gedaan, hopelijk wordt het een wildkleur of cinnamon popje, maar de mutatie maakt me eigelijk niet veel uit, als ze er maar door komt, moet ik het jong soms bijvoeren of alleen aan de ouders over laten? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben ten einde raad :( ...

Groetjes, Tara

Speedy

Als ik heel eerlijk mag zeggen, mijn mening hoor.... zal ik zeker geen jonkies meer pakken van deze valkparkieten.
Er is toch wel duidelijk iets niet in orde met hun nageslacht.
Als je al zegt, dat de kopjes een andere vorm hebben, dan moet je toch bij je eigen te rade gaan, dat het misschien wel inteelt is?
In ieder geval is er iets niet in orde, of er zoiets als Mongolide bestaat bij dieren weet ik niet, maar als de vorm van het kopje al anders is, vind ik het niet normaal.
Stop met kweken tussen deze valkjes en probeer het met andere koppels.

Groetjes,
Trudie

Tara

Hoi Trudie,

bedankt voor je reactie, ik weet ook wel dat er iets mis is met die valkjes hun nageslacht :(. Maar veel anders zijn de kopjes niet hoor .... Wat ik wou zeggen ... Ik kan toch de valkjes niet dwingen om ze geen eieren meer te laten leggen? Als je dat koppel zou zien, zou je echt tranen in de ogen krijgen hoe graag ze mekaar zien, ze kroelen mekaar altijd en hoe! Ze verlaten wel steeds hun nest dus kan ik misschien de eieren wegnemen dan als ze zijn gelegd :(. Ik had thans graag Piko als moeder gezien, maar ik ben trots op Laiko, maar Lucky, hun ander jong, is tip top in orde :). Misschien dat jong ook dan :). Ik hoop het tenminste hé ...

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi Tara,

Wacht af wat dit jong nog doet, als blijkt dat deze in orde is heb je geluk.
Haal dan voortaan maar de eitjes weg van dit koppel, want je hebt er zo alleen maar verdriet van.

Groetjes en veel geluk met je verdere koppels, eitjes en jonkies.

Trudie

Karin

Misschien een idee, als je het inderdaad niet meer verstandig vindt om nog met deze valkjes te kweken : prik in ieder ei op dag 1 met een naald een gaatje aan beide kanten. Deze eieren zullen zicht niet meer ontwikkelen. Zijn het goede ouders, leg er desnoods dan één ei uit een ander ( groot )  nest bij zodat ze toch nog een jong groot kunnen brengen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Karin,

wel een goed idee maar ... Goede ouders ... weet het niet :(, ze hebben al 4 nesten gehad en steeds verlaten door altijd maar een kleinigheidje :(. Een 'goed' ei vertrouw ik niet bij hun. Alleen bij Laiko en Tiko (soms).

Groetjes, Tara

Cobie

Hoi Tara.

Ik denk ook dat je de eitjes weg moet halen.
Ook ik heb dat probleem met mijn witmasker, wel eitjes uitbroeden maar niet voeren :'(.
Ik haal de eitjes weg met pijn in mijn hart hoor.
Maar volgend jaar geef ik haar weer een kans.

Sterkte Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier