16 mei 2025, 20:03:14

Kroelers

Gestart door Tara, 28 juni 2003, 19:31:13

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal ;D

Wat ik nu net zag ... Mijn lutino Kiako zat mijn cinnamon geparelde witkop te vertroetelen. Nu ja, normaal zijn ze beide popjes :-/ Maar Kiako is wel wat twijfelachtig, maar toch 80% zeker dat het een popje is. Misschien is Malaia wel een mannetje? Maar thans zeiden ze dat het een popje was :-/. Nu ja, 2 popjes die elkaar troetelen, mag natuurlijk ook :D.

Dark_Fox

Partners vertroetelen elkaar, of het nou mannetjes of popjes zijn.

Overigens, bij een geparelde witkop en ook een lutino kun je niet zien of het een mannetje of popje is, tenzij je een chirurgische analyse laat doen, dus waarschijnlijk vertelden ze je gewoon wat je wilde horen (wel wordt het geparelde mannetje valer, zijn parels verdwijnen soms al na de eerste ruibeurt maar dat kan ook jaren duren of zelfs nooit gebeuren, maar bij een jonge valk kun je dat dus niet zien). Daarom wordt het bij mij ook hopen dat ze niet gaan broeden... (zie http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=als;action=display;num=1056716251 )

Tara

Hoi hoi,

nee, maar ik wist wel zeker dat Kiako een popje was, maar Malaia is een man! :D. Dat weet ik inmiddels, maar tussen Kiako en Malaia is het volgens mij over hoor :). Wel jammer, maar Kiako is zo goed als vrij, Tazko wil toch niet paren, hopelijk volgend jaar :).

Thx voor de reactie :).

Groetjes, Tara