18 mei 2025, 05:54:50

tamme valkparkiet buiten?

Gestart door pieterjan, 16 juli 2006, 17:45:50

« vorige - volgende »

pieterjan

Ik heb nog een vraagje in het geval dat je een tamme valkparkiet hebt kan je hem dan overdag binnen nemen en vertroetelen en hem snachtis in een volière met de andere niet tamme valkparkieten die dagelijks in die voliére zitten? laten overnachten?

Pieterjan

vickie

Het kan wel maar dit is niet leuk voor je valkje en op de duur ook niet voor jou. Je valkje zal je dankbaar zijn als hij/zij gewoon binnen mag slapen in een kooi denk ik  ;) Het is nogal stresserend voor zo'n diertje om elke dag van binnen naar buiten te verhuizen en omgekeerd.
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

leoni

hoii

dat wilde ik eerst ook doen met mijn tamme valkjes (3) maar dan gaan ze overdag dus kijhard gillen naar elkaar ;) bij mij is het wel zo de tamme komen lekker bij me zitten en na een paar weken komen die niet tammen ook bij me zitten maar dat is alleen als er een tame bij me komt dan na een tijdje komt er een niet tamme ook er bij erg leuk hoor ;D

groetjes leoni

miranda8482

Hoi,

Ik had het zelfde probleem met mijn tamme valkje.
Hij zat ook binnen en de rest buiten.
Je merkte aan zijn gedrag dat hij graag bij hen wilde zijn. Ze zijn nogal nieuwsgierig en ook hij wilde graag vliegen.

Ik heb toen besloten om mijn tamme valkje ook buiten te doen en even aankijken hoe het ging. Nou perfect dus.
Hij is dag en nacht buiten en vermaakt zich perfect met zijn soort genoten. Ik weet zeker dat hij liever buiten zit dan bij mijn binnen, hoe tam hij ook is.

Het is heel gezellig binnen natuurlijk, maar ik denk vooral voor jou! Ik denk dat hij graag bij zijn soort genoten wil zijn en s'nachts gaat het ook prima.
En je valkje blijft echt wel tam. Mijn valkje komt elke dag naar me toe als ik eten kom brengen em komt hij bij me zitten knuffelen enzo.
Ook heeft hij nu een nestje jongen en dan mag ik gewoon van hem komen kijken in het blok en kijken we samen naar zijn jongen.

Ik weet niet wat je zelf graag wil maar misschien is het een idee om hem ook de nacht buiten te doen!

Groetjes Miranda :D