10 mei 2025, 22:40:58

eikenhouten zitstok??

Gestart door bren, 13 juli 2003, 22:22:59

« vorige - volgende »

bren

Hoi allemaal!!

IK heb 2 valkjes Sjimmie en Pino, die sinds kort samen in de kooi zitten. Sjimmie is halftam en PIno handtam. Ze zijn nog erg gek op spelen en we weten nu dat ze allebei gek zijn op zoethoutstokjes...Niet zozeer om van te knagen maar om op te zitten. Omdat die stokjes nogal klein zijn dacht ik in het bos een grotere speel/zitstok te zoeken, die ik aan de kooi kan bevestigen zodat ze er als ze uit de kooi zijn op kunnen spelen.

Maar kun je gewoon elk soort hout als zitstok gebruiken? Zijn er nog giftige houtsoorten bij? :)

Dan kan ik het met gerust hart aan de kooi bevestigen..

groetjes, Brenda

Tara

Hoi Brenda,

het is niet gelijk welk hout je neemt. Vaak zijn er giftige soorten tussen ... Je kant makkelijk een tak van fruitbomen nemen maar dan onbespoten maar ik denk niet dat je die in het bos vindt, maar wilgen zal je er wel hebben? Wilgentakken zijn zeer goed en daar zijn ze echt gek op.
Hopelijk vind je iets :).

Groetjes, Tara

Paul

hoi Brenda,
Je mag alleen maar wilgehout en takken van fruitbomen gebruiken hoor.
In sommige boeken staat dat eikenhout ook mag maar doe dat liever niet, er zijn namelijk ook eikensoorten die juist zwaar giftig zijn voor je valkjes.
dus kap een wilgenboom of zaag de appelboom bij de buren om dan zit je het meest veilig voor je valkjes met de houtsoort.

Groetjes, Paul

bren

OK!!

Ik heb die tak al weggegooid. ;D
 Ik ga binnenkort een keertje op zoek naar een goeie..

Bedankt!
groetjes, Brenda