17 mei 2025, 21:06:18

eerste keer

Gestart door Ellleke, 15 mei 2006, 14:56:03

« vorige - volgende »

mijn valkje heeft voor de eerste keer gevalkt bij ne andere wat nu?

nestblok ja of nee?
4 (100%)
vrouwtje ja of nee?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Ellleke

Mijn popje is denk ik weet het nie zeker voor de eerste keer bevrucht,maar dacht da de andere een vrouwtje was kan da dat( een vrouwtje er op kruipt want tis ne wildkleur en heeft een gekleurde staart langs binnen,moest mijn popje bevrucht zijn wat moet ik dan doen wie kan mij helpen
LATERSSSSSSSSS

Rianne

Hoi Elleke,

dat hangt af van wat je zelf wilt. Als ze al paren, zou ik ze een blok geven. De eitjes die er komen kun je ze laten uitbroeden, als je jongen wilt, of vervangen door nepeitjes, als je dat niet wilt.

Een jonge wildkleur heeft vaak nog de gele staartveren, omdat deze geleidelijk aan vervangen worden door donkere na de rui. Heeft je wildkleur man ook een geel kopje?

Ellleke

mijn mannetje is een wildkleur en het vrouwtje is een witmasker denk ik ma nu zit ik nog met een vraag kan het dat mijn mannetje te jong is om te paren en da die mijn pop nie kan bevruchten ze proberen veel maar heb nog altijd geen eitjes,kan dit of moet ik ongerust zijn ??????
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

kan het da mijn mannetje te jong is om te paren hij is van september vorig jaar,ze proberen heel veel maar ik heb nog geen eitjes kan iemand me antwoorden aub ben nog niet zo goed op de hoogte van alles
LATERSSSSSSSSS

Rianne

Hoi,

op zich is je man te jong maar dit betekend niet altijd dat het fout gaat. Dat valkjes paren betekend ook niet dat er meteen de volgende dag een ei ligt. Ook al zou een ei niet bevrucht zijn, de pop legt hem toch. :) Ik zou het nog even afwachten.

Ellleke

maar het probleem is ik heb nog geen enkel ei gehad is da normaal,mijn pop heeft nog nooit een ei gelegd,wanneer beginnen poppen eigenlijk te leggen,ben helemaal niet op de hoogte
LATERSSSSSSSSS

Ivy

Hoi.
Het wordt aangeraden, dat een mannetje rond 1 jaar is en popje 1,5. Hoe oud is je popje?
Dat je valkjes paren betekent, zoals Lin zei, niet dat ze meteen eitjes gaan leggen. Als je popje nog te jong is, kan je beter nog even wachten met het broedblok geven - dat stimuleert je valkjes om eitjes te leggen.
Als ze dan alsnog een ei moet leggen, doet ze het wel - op de bodem van de kooi of in een voerbakje. Dan kan je ze alsnog een broedblok geven.

Is je pop al oud genoeg, kan je een broedblok in de kooi ophangen. Dan zal je nog even geduld moeten hebben en misschien zie je binnenkort wel eitjes.
Wanneer beginnen poppen met eieren leggen? Hier bestaat geen antwoord op - er zijn popjes die jaren geen ei leggen omdat ze bijv. geen mannetje hebben.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ellleke

Ik heb mijn popje al meer dan een jaar ma hoe oud ze precies is weet ik nie goed maar denk da ze al meer dan 1.5jaar oud is,ik heb ook 2 andere mannetjes zitten en dan het mannetje waar zij mee paart dus in het totaal 3mannetjes en 1pop is dit misschien teveel voor haar of stoort zij zich er normaal niet aan,ik weet het niet.zal gewoon maar geduld hebben en alles zal wel goed komen sinds da het laatste mannetje erbij is gekomen doen ze het wel minder da kan misschien het probleem nu zijn weet het eigenlijk niet.
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

Ik heb de vorige keer een vraag gesteld waar ik nog geen antwoord op heb gekregen kan het zijn da mijn  pop nu minder wil paren omdat er 3mannetjes zitten en ze haar misschien niet op haar gemak voelt met die 3mannetjes
LATERSSSSSSSSS

Riny

13 juni 2006, 14:39:08 #9 Last Edit: 14 juni 2006, 09:37:08 by Riny
Hoy Elleke
Het is eigenlijk beter om je pop bij haar vaste partner te plaatsen.
Of als je wil kweken in een gemeenschappelijke voliere, dat je zorgt dat je evenveel mannen als poppen hebt.
Groetjes Riny :D

Ellleke

Riny mijn ander mannetjes reageren niet als mijn pop wil paren alleen degene die er altijd op reageerde,maar je wil dus eigenlijk zeggen voor goed te zijn dak er nog 2poppen moet gaan bijkopen of wat moet ik doen die zitten allemaal op 2 kooien en ze zijn nooit in de kooi altijd uit de kooi en los zelfs s'nachts wat kan ik het beste doen?
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

ik heb nog altijd geen eieren ben ik zo triest van mijn mannetje doet zijn best niet goed denk i,is het ook normaal dat als hij gedaan heeft dat hij begint te bijten op de pop en kwaad word want da doet die nu altijd,hij is nu bijna een jaar kan het nu zijn dat die echt nog te jong is en het gewoon nog niet kan en hoe komt het da mijn pop geen eieren legt doen die dat normaal niet vanzelf,ik ken er niet zoveel van dus uitleg zou zeer welkom zijn.
LATERSSSSSSSSS

margreet

hallo,

Als de situatie nog hetzelfde is, 1 pop + 3 mannen zou ik het koppeltje in een aparte ruime kooi zetten. in 1e instantie zonder broedblok, eerst goed laten wennen aan de situatie, daarna een blok ophangen en dan maar afwachten.
Zelf heb ik nu 2 koppeltjes apart in ruime kooien zitten, en beide hebben eieren en 1 daarvan op dit moment jongen.
Een huiskamersituatie is niet te vergelijken met een voliere. Teveel vogels in b.v. een huiskamervoliere (kooi)met broedblok is erg onrustig.
Probeer dit eens.

groetjes Margreet