3 mei 2025, 04:35:25

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

Monky

Even een updateje hier...

Het gaat heel goed met de vier in de kooi. Het is een hele goede zet geweest om de kooien om te wisselen. De valkjes zijn veel blijer en de cathi's ook. Cathi's zijn vooral klimmers en ik heb de kooi met veel klimtouwen en toestellen ingericht. In het begin ging het wat onhandig, maar nu zijn ze ervaren klauteraars. Je kan zoooooo goed merken dat ze er happy mee zijn.

Helaas kunnen de koppels niet zo heel goed met elkaar overweg, maar ze hebben een soort compromis gesloten of zo. Af en toe is er nog wat gekibbel, maar verder lijkt het redelijk vredig.

Bij thuiskomst vond ik trouwens een deel van een ei op de bodem. Ik ga er vanuit dat die gewoon van Jada is. Vella lijkt toch wel enigszins wat jong.

Seda is helemaal happy met Vella. Ze zijn niet bij elkaar weg te slaan en hij verdedigt haar enorm. Hij moet zijn behoeftes blijkbaar wel bevredigen en waarschijnlijk heeft Vella daar nog geen zin in dus wrijft hij met een stuk touw  ::) Tja... je moet toch wat, hè  ;D Gevoerd worden vindt Vella wel prima dus ze doen alles op hun manier. Hé, als het werkt, hoor je mij niet klagen hahaha.

Vella trekt nog wel naar me toe. Ze moet alleen na die drie weken al niets meer van mijn vingers hebben. Ze heeft stevige kaken. Terwijl ze mijn neus liefjes kroelt... Snap je dat nou???

Het lijkt dus alsof de rust toch wel redelijk is terug gekeerd in het domein van de cathi's. Ik zal je zeggen dat ik me daar behoorlijk ongerust over gemaakt heb.
En ik ben zoooooo opgelucht dat ze veel makkelijker kunnen bewegen in deze kooi. Ze blijven niet meer met de nagels en pootjes achter de tralies hangen en zo.

Ik ben helemaal happy  :D
Ik heb nu gewoon twee supermooie schattige koppels catharinaparkieten  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey allemaal,

Nou, ik heb weer het nodige met de cathi's meegemaakt... zucht...

Ik had in eerste instantie de indruk dat Jada een eitje moest leggen. Dat was gewoon het gedrag wat ze uitte... Zaterdag zag ik haar op de bodem van de kooi liggen... Er ging echt van alles door me heen. Ze zat echt met dichtgeknepen oogjes en het leek alsof ze aan het persen was. Ik meteen hier op het forum zoeken wat te doen bij legnood... wat dat was volgens mij aan de hand.

Nou... het was duidelijk, warm houden en kontje insmeren met slaolie.

Ik heb haar uit de kooi gevist (ging heel makkelijk... slecht teken vaak bij deze pitbulls) onder hoog protest van Jani, haar maatje. Ik heb haar in een reiskooitje gezet en de warmte lamp erop gezet. Ze zat er echt niet goed bij.
Ik ben pas om half drie mijn bed in gekropen en had al min of meer afscheid van haar genomen. Om de 2 uur heb ik mijn wekker gezet om even bij haar te gaan kijken. Ze bleef goed volhouden en ze had ook gewoon ontlasting.

Ik had een bakje met suikerwater gemaakt en met een wattenstaafje haar het vocht voor gehouden... ze had enorme dorst dus ik het het heel bakje maar bij haar gezet en ze dronk er gulzig van.

De volgende dag, zondag natuurlijk, leek het toch achteruit te gaan. Ik heb een afspraak gemaakt met de dierenarts. Ik kon er om half twee terecht. De dierenarts kon geen eitje voelen en constateerde dat ze een longontsteking had. Ik had mijn twijfels, maar ze reageerde goed op de antibiotica die hij haar gaf. Hij kneep nog wat onlasting uit haar kontje.

Ik heb haar in het reiskooitje gehouden en onder de warmtelamp geplaatst. Ik had wat zaad erin gelegd en wat trosgierst. Van dat laatste had ze wel iets geknabbeld, maar niet veel. Ze had vooral dorst.

Ze was wel allert op de roep van Jani. Eens in de zoveel tijd roepte hij haar om te zien of ze nog wel in de buurt was en zij reageerde dan ook. Eigenlijk wel schattig. Ik heb haar antibiotica gegeven... recht in het bekkie. Dat ging maandag allemaal prima. Gisterochtend zag ik tot mijn halve verbazing een eitje in het reiskooitje liggen. Het was helemaal verwrongen... alsof het zacht was. Het was ook kapot.

Ik heb haar maar gewoon haar antibiotica gegeven. Ik meende dat je daar niet zomaar mee mocht stoppen als de kuur nog niet afgelopen was, maar ik vraag me af of ze het wel nodig heeft.

In de loop van de dag begon ze zich weer als van ouds als pitbull te gedragen en ze wilde echt het kooitje uit. Ik heb eerst gekeken hoe ze het deed zonder de warmtelamp erop. Ze lijkt weer helemaal de oude en ik heb haar vanochtend weer teruggezet bij haar maatje.

Er is nu wel weer gevechten en zo... maar dat zal ook wel weer bedaren.

Helaas is Seda wel een stukje van zijn pootje kwijtgeraakt. Hij kwam ergens knel tussen te zitten en de motoriek van die beestjes is echt 0,0. Het leek eerst een wondje, maar later zag ik dat hij afgestorven was. Hij heeft dus 1 teentje minder. Hij doet het er verder prima mee en heeft er geen last meer van.

Ze leven dus allemaal nog en het gaat wel weer goed... naar verhouding.

Nou... dat was hem dan weer.

Groetjes,
Monky

Saar

Jeetje dat is schrikken :-\
Gelukkig gaat het weer goed naar omstandigheden :)

carco

Jeetje dat is zeker schrikken, maar gelukkig lijkt het nu allemaal goed te gaan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anja

Dat is zeker schrikken zeg. Maar achteraf was het toch een ei wat er uit moest. Je gevoel klopte dus.

Liefs,

Anja

*Yvon

Hoi  hoi

Jeetje,ik lees het verhaal nu pas.  :-[
Het zou dus heel goed kunnen wezen dat de da het eitje niet voelde doordat het eitje zacht was.  ::)
Misschien was het wel een wind-eitje,eitje zonder schaal.
Gelukkig is ze nadat ze het eitje kwijt was snel weer opgeknapt.  :D
Nu maar hopen dat ze in het vervolg goede eitjes legt zonder problemen.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ze maakt het gelukkig nog steeds goed. Jani verdedigt haar als een gek. Dus de onrust in die kooi is ook weer terug. Zal ook wel weer over gaan, denk ik  :)

Groetjes,
Monky

martijn

Hallo,

Mooi Catharina parkietje kunnen deze ook in een voliére worden gehouden met andere parkietjes want ik wou er eentje kopen maar de koper raden mij dat af omdat het nogal kadees zijn als ze samen met grasparkietjes zitten.

grts Martijn en Dries

www.bloggen.be/valkparkietenthijsmartijn
www.bloggen.be/kanariesthijsmartijn
www.bloggen.be/dwergpapegaaienthijsdries

Anja

carco

Hé Monky

Een vraagje aan jou: jij hebt toch een voliere voor de cathi's die je in 2en kan delen?
Welke is dat?

Monky

Hey Caroline,

Ik had ze inderdaad in een kamervolière zitten. Ik heb hem toen provisorisch in tweeën gedeeld door kippengaas te spannen en daar plexiglas op te leggen. Het hoort dus niet bij de volière zelf :) Ik ben aan het knutselen geweest  :-X

Mijn ervaring met de catharina's is echter dat het vrij klungelige vogels zijn. De nagels blijven vrij snel vast zitten en ze krijgen ze vervolgens zelf amper meer los. Een valkparkiet of grasparkiet zou daar nooit problemen mee hebben. Ik heb ze nu in een "Lady" zitten. De tralies zijn wat dikker en hier kunnen ze op een of ander manier beter mee overweg dan in de kamervolière.

Groetjes,
Monky

carco

Bedankt voor de reactie: ik heb hem niet voor de cathi's nodig maar wil zoiets voor mijn kakarikies en Harry en Chinta.
De eerste zijn niet echt lief tegen ze nl.  ::) Nu zitten zij in de kamervolière en Harry en Chinta in een gewone kooi. Vind ik niet zo eerlijk eigenlijk ::)

Monky

Tja... weer een triest bericht...
Jani is vannacht overleden. Vraag me niet hoe het komt... Ik vond hem dood in de kooi. Ik heb ook helemaal niets aan hem gemerkt.
Toen ik hem oppakte was hij wel broodmager. Je voelde zijn borstbeen. Wat ik wel opmerkelijk vind, want ik had hem die middag nog zien eten  :-\
Ik heb de dierenarts opgebeld en ik kan hem vandaag nog brengen en zij zorgen dat hij in Utrecht komt voor een sectie.

Ik neem geen cathi's meer. Ik heb er gewoon geen geluk mee. Dus helaas voor Jada. Zij en Vella moeten Seda maar delen  :P

Groetjes,
Monky

carco

Jeetje het zit je niet mee de laatste tijd zeg:balen.

Groetjes: Caroline