2 augustus 2025, 16:47:53

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

Monky

Hi Monique,

Laat je weten hoe het gegaan is?
Ik weet het, ze zien er niet uit als ze in de rui zijn. Het zijn dan net kleine stekelvarkentjes  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

mootje

hi monky ,corky is niet gekortwiekt ,is dit een nadeel ,want vliegen ze veel en ver ,net zo als een valkparkiet ?,die heb ik ook eens gehad .ook niet gekortwiekt maar die vloog van lamp naar de bank naar de tafel ënz enz hoe zit dat met de caty,s?

Monky

Hi Mootje,

Cathi's zijn heel snel als ze losvliegen. Ze hebben wel over het algemeen een betere coordinatie. Ze zullen iets minder snel iets omver vliegen.

Je kan ook proberen hem eerst in een besloten te laten vliegen. In een gang bijvoorbeeld of in de wc (wel klep dicht) of in de badkamer. Mijn cathi's laat ook ook meestal in de gang vliegen. Daar is het gewoon het veiligst.

Groetjes,
Monky

mootje

vliegt ie dan niet overal tegenaan?en de kamer kan ie wel vanuit zijn kooi ,of niet,jij hebt natuurlijk ervaring of de kamer van mijn zoondie is ook ook nietzo groot,daar kan het rolgordijn naar beneden,en dan het licht aan,heb jij dat ook voor het eerst gedaan in de gang of wc?en niet in de kamer?

mootje

Monky

Ja. De cathi's laat ik eigenlijk altijd in de gang eruit. De woonkamer is bij mij niet vogelproof en de vogelkamer is denk ik niet geschikt voor kleine vogels... valkparkieten zijn toch wel iets groter  ;D

En ik blijf er wel altijd bij ja. Ik vind het leuk om ze zo bezig te zien.
Maar mijn tip naar jou toe was eigenlijk meer zodat je zelf het gedrag kan zien van de cathi (want ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde) en op basis van zijn gedrag ... kan je dan  besluiten of het aandurft om hem in een grote ruimte los te laten.

Daarnaast is het wel een voordeel van in het begin een kleine ruimte, dat je meer contact met hem hebt. Ze gaan anders toch meestal zo hoog mogelijk zitten... als jij het hoogste object bent... raadt  eens waar hij dan gaat zitten? Dan gaat hij waarschijnlijk ook doen in een grotere ruimte... jij bent dan zijn veilige plek van herkenning.

Groetjes,
Monky

mootje

okee monky heel erg bedankt voorhet advies ,ik ga hier zeker wat mee doen ik hou je op de hoogte groetjes mootje

mootje

hoi monky ,helaas ik heb corky ,nog niet uit zijn kooi gelaten er kwam van alles tussen ,en ik wil wel de tijd ervoor nemen!wel weer iets leuks ,als ik zachtjes door de tralies blaas vond ie toch lekker ,nu komt ie helemaal tegen de tralies aan zitten en kan ik met het puntje van mijn neus zijn koppie kroelen heeeerlijk vind hij het, lachen he,dus zo bang is tie toch niet
hou je op de hoogte groetjes mootje.

Monky

Hi Mootje,

Doe maar rustig aan hoor. Alles op zijn tijd. Leuk dat je het even komt melden  :)
Zou je een keer een foto kunnen maken van Corky? Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar hem  ;D

Het zijn enorme schatjes, hè?

Groetjes,
Monky

mootje

okee ik wil wel een foto maken ,maar weet niet niet hoe ik deze moet plaatsen ik kan hem wel emailen naar je maar wat is je email?
groetjes mootje

mootje

heb jemail gevonden en de fotos opgestuurd groetjes mootje

schatje he ;)

Monky

Wat een schatje  :D Ik zal je vanavond een IM sturen met hoe je een foto plaatst.

Ik moet zijn staart zien om te weten of het een mannetje op popje is.

De man heeft namelijk een helemaal zwarte staartveer en de pop heeft alleen het puntje of zelfs helemaal geen zwart op de staartveer.

Je wist al wel dat de kleurmutatie kobalt is?

Groetjes,
Monky

mootje

okee ik wacht je ip af dan maak ik morgen een nieuwe foto met zijn staart die sprijd ie al uit als ik met mijn mobiel aan kom om een foto te maken en dan plaats ik hem hier trouwens zijn er nog verscgillen tussen een mannetje of pop kwa karakter enz enz

Monky

Hi Mootje,

Ik heb je een IM gestuurd.

Qua karakter is er niet of nauwelijks verschil bij cathi's... maar dat is mijn ervaring. Misschien dat anderen daar wat meer over kunnen zeggen?

Groetjes,
Monky

mootje