29 maart 2024, 09:30:47

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: Monky op 26 juli 2006, 13:30:02

Hi Rianne,
Ik heb een vermoeden dat mijn volgende groen zal zijn.... ;D Maar die vind ik ook enorm schitterend. Hele intense kleuren zijn het. Prachtig gewoon. Ik wil uiteindelijk ook kobalt, zeegroen, creme ino en donkergroen ??? Weet je, ik heb het nu aan meerdere mensen gevraagd en ik vergeet het iedere keer weer. Maar is wildkleur nu licht of donker groen?
Ik schijn het gewoon niet te kunnen onthouden hahaha.

Groetjes,
Monique




Hoi Monique, ;D


Wildkleur is lichtgroen.


Groetjes Marlies ;)

Monky

Hi Rianne,
Jawel hoor, jij weet het nu dus ook  ;D
Lichtgroen = wildkleur  :D

Hi Yvon,
Ik had inderdaad gezien dat jij ook cathi's had...kon niet missen met die leuke foto's hahaha. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niets aan gedaan heb. Hij was al zo toen ik hem kreeg. De kweekster en haar familie heeft hem veel aandacht gegeven  ;D en hij is dus zo tam.
Maar ik had begrepen dat als ze zo jong zijn, ze eigenlijk al tam zijn, maar dat is dus blijkbaar niet altijd het geval als ik dat zo van jou hoor?

Hi M.
Bedankt voor de compliment.
Volgens mij zijn er een aantal hier op het forum die cathi's gewoon samen met valkjes in 1 voliere houden. Ik denk wel dat het slim is om er dan 2 te hebben. Ze hebben, wat ik begrepen heb, nog wel eens de neiging om de valkjes een beetje op te jagen  ;D Dat zou sneu zijn, toch?

Hi Marlies  ;D
Volgens mij had ik het jou al een keer gevraagd  :-[
Maar bedankt om nog een keer antwoord te geven  ;D ;D ;D
Als ik het vergeet, weet ik nu het antwoord terug te vinden hahaha.

Met Nalani gaat het verder prima. Het is af en toe een klein druktemakertje, maar ontzettend lief. Hij wil er graag uit, maar het is nog vrij warm in die kamer en ik wil niet dat hij weer helemaal uitgeput raakt.
Vandaag is het een stuk koeler, dus mag hij vanavond lekker los. De valkjes trouwens ook. Die zijn ook helemaal onrustig geworden  :P Geef ze eens ongelijk hahaha.

Volgende keer weer wat fotootjes...

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi

Nee,bij ons dus niet.
We moeten ze echt vastpakken om ze te kroelen,en lokken met iets lekkers lukt ook niet.
Dulcy(ino) is dan niet zo bangig.
Hopelijk gaan ze snel wat tammer worden. :-\
Hopelijk komt er iemand met wat tips.  ;)
We doen ons best en gaan ze ook van die kroelers worden als die van jou.Met 1 zijn we eigenlijk ook al blij.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

rosella

Bij mij is het dus juist andersom. Heb een catharina genomen omdat die bekend stonden dat ze nooit bijten. Nou ik weet het wel. Vogel komt nooit op mijn hand.. Maar kroelen wil die vaak wel, totdat die ineens uithaalt en dan is het weer voorbij. Eten pakt die zo aan. Deze is absoluut niet bang voor handen, maar bijt heel snel als het hem niet aanstaat. Maar yvonne als jij ze vastpakt bijten ze dan niet?

*Yvon

2 augustus 2006, 21:22:14 #19 Last Edit: 4 augustus 2006, 22:35:58 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Als ik ze beet heb,proberen ze eerst snel weg te komen,
lukt dat niet gaan ze wel even een beetje bijten maar meestal niet zo hard.
Als ze merken dat ze niet weg kunnen,
blijven ze wel rustig zitten.
Maar van dat kroelen genieten ze nog niet.
Dulcy laat ik meestal op een stokkie opstappen.
Daarna komt ze wel op de vinger,en dan wil ze ook wel weer gelijk weg,al laat ik dat tuurlijk niet gelijk toe.  ;D
Dan laat ik ze gewoon weer tig keer overstappen op een andere vinger.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Allemaal,

Weer een kleine update van Nalani.
Het is een apart beestje. Hij weet precies wat hij wil en duldt geen stoorzender  ::) Hij heeft een aantal keren in mijn vinger gezeten als waarschuwing. Maar 10 seconden daarna zit ik hem weer vrolijk te kroelen hahaha.

Het blijft een lekker ding  :-*

Hier zijn nog wat fotootjes  :D


Kan je het zien ?!?!?


GA....WEG... >:(


Ok, dan ga ik  :(






In mijn haar klimmen is een van zijn favoriete bezigheden  :-\ ::)

Zo dat was het weer voor vandaag  :)

Groetjes,
Monky en Nalani :-*

Caroline

De ondeugd straalt ook van haar bekkie.  ;) :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Hij ( of zij ?  ??? ) is prachtig hoor. Ik zal binnenkort ook eens foto's maken van die 2 van mij. Ik ben benieuwd wat eruit komt. In ieder geval geen mauve zover ik weet. Wel jammer, vind het wel mooi. Aan de andere kant... dan wil ik het weer houden  ;D Laat ik dat maar niet doen  ;) Binnenkort maar eens een broedblokje voor ze kopen. En dan ca. begin september het blokje erin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Caroline,
Zijn koppie spreekt duidelijke taal. Hij straalt helemaal uit hoe hij is hahaha. Het is wel een lieverd en het is nooit saai met hem  ;D

Hi Karin,
Als het goed is is het een hij. Een popje heeft een lichtere staart heb ik me laten vertellen.

Het zou inderdaad leuk zijn om jou twee dondersteentjes weer eens te zien  :) Want ze mogen er wezen. Ze zijn heel erg mooi.
Ik had al gelezen dat je mooie kleurtjes staat te wachten als ze jongen krijgen. Dan kan ik misschien straks nog kiezen ook hahaha  ;D
September is niet zo heel ver weg meer. Wel heel erg gaaf. Ik ben benieuwd. Ben je al helemaal uitgerust van je vorige kweekseizoen. Het was best heftig. Je had enorm veel jongen.

Ik kijk er al naar uit  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Nalani is zeker een leukerd.
Wat vind Nalani bij jou erg lekker?
Met Dilana d'r vogeltjes gaat het ook steeds beter.
Zijn al minder bang,zelfs Maccus.  :)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Weten jullie of ze elkaar ook voeren?
Volgens mij doen Nerissa en Kalinda dat geregeld bij elkaar en ik wist niet dat cathi's dat ook doen.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Ja, het mannetje voert het vrouwtje. Dat is me tenminste verteld door de kweker van Tinka en Kiwi. Een man zal nooit een andere man voeren, alleen een popje. De man voert ook de pop als ze op eitjes zit / jongen heeft. Hij zal zelf maar heel af en toe broeden.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Als het goed is,zijn die van Dilana ook twee popjes.
en die voeren elkaar ook.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.