28 maart 2024, 12:02:21

Punky mijn nieuwe Valkje

Gestart door Berry, 14 juli 2006, 23:45:02

« vorige - volgende »

Berry

Hoi,, ik heb sinds vandaag een nieuw valkje :)
maar ik wil even wat lekkers in de kooi leggen en hij schrikt en vliegt kooi uit. ik heb geprobeert te lokken maar lukt niet heb wel 2 en half uur gewacht totdat hij weer kooi in ging maar lukte niet toen heb ik hem gevangen met handschoen :(
Kan ik hem wel nog tam maken nu of is dat nu onmogelijk

Ineke

Dat denk ik wel. Volgende x misschien langzamer met je hand in de kooi gaan en bewegen. Als ie eet met m praten. Vaak je hand in de kooi leggen, niet met je hand naar m toe gaan. Als je merkt dat ie niet meer bang is van je hand kun je m langzaam naar m toe schuiven (als ie al niet zelf naar je hand komt uit nieuwsgierigheid). En n week in de kooi laten zitten, zodat ie alles (ook de woonkamer) in zich kan opnemen.
Ons tweede valkje komt nog niet altijd op de vinger en wel op n stok, da's handig buiten de kooi.
Tenminste, dat is wat ik heb gedaan :)

Ivy

Hoi Berry.
Heb je dit al gelezen?
http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Er staat een handige stappenplan over hoe je je valkje tam kan maken.
Je hebt hem net, geef hem ook eerst tijd om te wennen aan zijn omgeving en dan kan je gaan werken met het stappenplan.

Groetjes en veel succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Berry

Nog 1 vraag  :-[ mijn valkje heb ik gehaalt bij iemand die te veel valkjes had [ 47 ] Dus die is echt niet aan mensen gewent zodra ik met het valkje praat bibbert die echt van angst en zit nu al de 2e dag in de zelfde hoek hij heeft wel gegeten gedronken maar 2 dagen in de zelfde hoek is dat normaal ?

Ivy

Hoi!
Je zei dat hij een rondje gevlogen heeft :D.
Het is volkomen normaal dat hij bang is, al helemaal omdat hij geen mensen gewend is. Ik zou zeggen doe maar hartstikke rustig aan, dus absoluut niet er uithalen.
Eerst laat je hem goed wennen aan jouw stem en na een paar dagen begin je dan met je handen.
Hij heeft tijd nodig.

Veel succes! Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ineke

Veel succes en geduld gewenst, t zal je lukken! Binnenkort zie je dat ie niet meer bang is als je eten in de kooi doet of met m praat.