28 maart 2024, 18:13:24

zijn dit geelwangen???

Gestart door *Esther*, 14 juli 2006, 19:50:31

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi
Zijn dit geelwangen?
Ik vind ze erg oranje lijken.



Esther

Mariska

Hoi Esther,

Ik zat al met hetzelfde :-\

Volgens mij zijn het helemaal geen geelwangen.
Mijn geelwang is echt geel en niet eens een klein beetje oranje.
Hier klopt iets niet.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Nee hoor, zo zijn de wangetjes altijd bij jonge valkjes. Kleuren vanzelf oranjerood  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

14 juli 2006, 21:13:29 #3 Last Edit: 14 juli 2006, 21:16:31 by marlies
Hoi Esther, Mariska en Karin,

Volgens mij zijn dit wel geelwangen. Ik heb even wat foto's op gezocht van mijn geelwangen, en die lijken op foto's ook  oranje terwijl het wel degelijk geelwangen zijn.

Kijk maar.








Zijn deze van Sander ?

Groetjes Marlies ;)



Karin

Ja, maar dat zijn volwassen valkjes, dit nog jongen, die moeten nog bijkleuren  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tjerk

Hey Esther,

ik denk wel dat heel Geelwangen zijn. Ik heb een paar jaar alleen met "Roodwangen" gekweekt, maar die wangvlekken zijn dan toch wel wat donkerder dan die bij jou jongen. Dus ik zou het mooi op Geelwangen houden.

Groeten Tjerk

Sander

14 juli 2006, 23:29:58 #6 Last Edit: 14 juli 2006, 23:35:10 by Sander
Hallo

Hier enkele foto's van een cinnamon gepareld geelwang jong van dit jaar + hoe het jong nu is.









Ik heb wel de ervaring als ik foto's neem van de geelwangen dat de wangetjes vaak donkerder lijker dan ze werkelijk zijn. Misschien kun je ons wat meer info geven? Kleur van de ouders? Eerdere nesten?

Groeten
Sander

Quinten

ikd enk dat het nog heel even afwachten is tot ze gaan uitvliegen dan is het misschien iets duidelijker t zien maar k denk tog geelwangen hoor! Want bij "oranjawangen" hebben de jongen idd een iets lichtere vlek maar dat is licht oranje en dit is meer geel!

*Esther*

Hoi
Deze valkjes zijn niet van mij, maar van iemand die ze verkoopt voor 110,= per stuk.
Vandaar dat ik mij afvraag of het wel echt geelwangen zijn.
Het is niet heel ver bij mij vandaan.
gr Esther

marilyn

hoikes

deze eerste foto is een cinamon geelwang die ik bij sander heb gehaald hier zie je sunny toen ze nog heel kleintjes was maar daarnaast ook hoe ze nu is  ;)


dit is pearly die momenteel nog bij christine zit , het is een cinamon geparelde geelwang , de eerste foto was toen ze ongeveer 17 dagen oud was denk ik en de laatste foto is ze ongeveer 1 maand oud




maar ik denk ook dat de kleintjes op de foto geelwangetjes zijn hoor  ;) als ze oranje wangetjes hebben is dat verschil veel duidelijker zichtbaar volgens mij  ;)

groetjes marilyn

ps mijn foto's van sunny zijn niet 100% duidelijk maar er scheelt iets met mijn fototoestel vrees ik  ::)  :-\

Karin

Wacht anders tot ze wat groter zijn. Dan wordt het duidelijker. Foto's kunnen natuurlijk vertekenen. Als ik ze vergelijk met de foto's van de geelwangjongen die hier gezet zijn lijken ze me veel meer oranje. Maar dat vond je zelf ook al  ;D Ik weet niks van prijzen van geelwangen, dus ik weet niet of 110 euro veel is.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marilyn

hoikes

wat de prijs betreft..................... ik zou geen 110 € betalen  :-\ al weet ik wel dat er kwekers zijn die nog meer durven vragen . kijk eens goed rond en ik denk wel dat je even mooie geelwangetjes vind voor een deftige prijs  ;)

groetjes marilyn

*Esther*

Hoi
Dat wil ik eigenlijk ook niet
Maar........... :-\
alles wat goedkoper is ligt of in het hoge noorden of het lage zuiden.
Dus dan wordt het de afweging; of ik maak er een dagje van en verrijd de benzine, of ik betaal 'iets' meer en ben eerder klaar.
Ik vind 110 wel markt verzieking, het moet ook leuk blijven.  :-XMaar ja het is maar net wat een ieder er voor over heeft. :)

Tjerk

Hey Esther,

hier in het hoge Noorden zijn er ook bijna geen Geelwangen te krijgen. Alleen in het Zuiden tegen België aan zijn ze er wel redelijk veel. Voor zover ik weet kweken hier in het Noorden alleen Yvonne (Yvonne_r) en ik met Geelwangen.

Groeten Tjerk

Quendi

Ik twijfel ook erg.... Ik weet het niet. Wacht eerst maar tot ze wat ouder zijn. Zijn beide ouders geelwang ofzo?