29 maart 2024, 15:27:33

welke kleur zijn de wangen??

Gestart door moonwitch (diana), 16 juli 2006, 13:06:16

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hoi

Ik heb een jong met vrij lichte wangen , bijna niet te zien.
Heeft iemand enig idee of het hier om een andere mutatie gaat dan wildkleur.





Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tjerk

Hey,

volgens mij heb je hier een Bleekmasker Wildkleur. Mocht het dat niet zijn is het een Geelwang, maar ik houd het op Bleekmasker.

Groeten Tjerk

Quendi

16 juli 2006, 13:53:09 #2 Last Edit: 16 juli 2006, 13:54:59 by Quendi
Ik denk een bleekmasker. Wat een prachtig beestje!! Heb je die zelf gekweekt en die komt spontaan uit gewone oranjewang ouders??

Als het een geelwang is (wat het misschien ook kan zijn) dan is het een popje. Waarschijnlijk draagt de vader dan split geelwang.

Is het een bleekmasker, dan is het waarschijnlijk een spontane mutatie, aangezien split bleekmaskers als echte bleekmaskers eruit zien.

Heb je een foto van de ouders>?

moonwitch (diana)

Hoi Quendi

Ik weet niet meer uit welk nest ze komt aangezien er meerdere nestjes van dezelfde leeftiijd waren.
En toen het heel erg warm was heb ik alles uit het blok gehaald en bij elkaar gezet en later in verschillende blokken terug gezet.
Het was me ook niet eerder opgevallen tot ik het op de grond zag zitten.
Ik heb er nog een maar die heeft wat donkerder wangen zie foto



Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Quendi

Nou, die lijkt het ook wel te hebben!

En gaat dat wel goed? Jongen van zo'n hoge leeftijd in blokken doen bij andere ouders? (hierbij bedoel ik dus met 3 a 4 weken oud)

Is misschien wel handig als je later wel weet als dat koppel meer van deze jongen krijgt, welk koppel dat is. Misschien heb je wel een koppel die hele mooie mutaties als dit voortbrengt.

Ik zelf denk dat het geelmaskers zijn. Ik dacht eerst bleekmasker maar dat ziet er toch net iets anders uit.

Groetjes Sietske

Enne, verkoop ze niet als wildkleuren, want dat zijn ze zeker niet. Want deze zijn toch ietsjes meer waard  ;). Zo'n 75 euro kan je er zeker wel voor vragen. per stuk. Als het geelwangen zijn tenminst. Als het bleekmaskers zijn, dan zijn ze nog meer waard. Dus wacht eerst maar even met verkopen oid. totdat je weet welke mutatie ze hebben.

moonwitch (diana)

Hoi Sietske

Als de jongen zijn uitgevlogen en ze bedelen om voer zijn er ook andere valkje die ze voeren behalve hun ouders vandaar dat het altijd goed gaat.
Daar heb ik geen moeite mee, het was alleen stom dat die wangen me niet eerder waren opgevallen.
Geelwang kan haast niet om dat er toch een vleug oranje in zit, maar erg veel kleur heeft deze niet op de wangen.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Roosje

Zo ziet Pukkie er ook uit! Precies zo. Op mijn foto zie je nog aardig wat wang maar in het echt is het dus precies zoals die van jou.

Hier zie je de vergelijking met een 'normale' wildkleur goed.

moonwitch (diana)

Hoi Roos

Zo lijk hij/zij precies op de laatste foto, waarschijnlijk zal de wang nog wel bijkleuren als ze in de rui komen.
Maar een apart valkje zal het wel blijven.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Goh wat typisch, ik durf niet te zeggen wat het is, maar ik heb ook wel eens wildkleur jongen met lichte wangen die later toch donkerder kleuren. Afwachten maar. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

Hoi,

Ik heb ook zo'n jong, ook van die lichte wangen. Ik denk dat het gewoon wildkleur is, de jongen moeten toch nog een beetje bijkleuren vaak.

Groetjes Rob