19 juli 2025, 23:15:23

Sietskes valkjes uit Almere.

Gestart door Quendi, 10 januari 2006, 20:51:57

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi,

Omdat er wat vragen waren over mijn opleiding, heb ik hier even het berichtje ook even in mn dagboek gezet:

Nou, ik zit dus in Barneveld. Daar heb je verschillende opleidingen. Namelijk:

Veehouderij (voor de boeren dus  :P)
Paardenhouderij
Dierenverzorging

Bij dierenverzorging heb je verschillende takken. Namelijk niveau 2, 3 en 4. Niveau 3 is 3 jarig, 2 is 2 jarig en 4, is tsjah, 4 jarig dus  ;).

Als je de 4 jarige doet, zoals ik, dan heb je de eerste 2 jaar echt dierenverzorging. Dat is 1 dag in de week praktijkles. Dan moet je 2 uur dieren verzorgen op school, en dan heb je lessen zoals:

Kennel
Cattery
Sierwatervogels
Sierhoenders
Knaagdieren
Konijnen
Geiten
Runderen
Schapen
Voliere vogels
Vissen
Terrarium dieren
en Paarden

Al deze dieren hebben we ook op school zitten, en moeten verzorgd worden. Daar leer je heel veel van.

De andere 4 dagen heb je les zoals het standaard Engels, Nederlands, Wiskunde, Scheikunde, Biologie, Maatschappijleer en Gym. Maar daarnaast heb je theorie voor in de dierenverzorging. En dat is: Ziekteleer, Zoologie, EHBO voor dieren, en nog heeel veel meer, maar dat weet ik niet meer uit mn hoofd, dat is al weer een tijdje geleden  ;D.

Maar de eerste 2 jaren waren vond ik het leukst, want dan had je meer met dieren te maken. Aan het einde van het 2e jaar moet je kiezen wat je erna doet. Zoals dierenmanagement (wat ik dus doe) of paraveterinair (dierenartsassisente met iets meer verantwoordelijkheid als normaal). Als je paraveterinair doet, dan kom je in het 3e en 4e jaar meer met beesten in aanraking. Maar ik heb toch voor management gekozen,  omdat ik helemaal niet zo'n typetje ben om onder iemand te 'staan' en alleen maar een spuitje mag doen en schoonmaken e.d. Ik wil dan liever gewoon echt dierenarts zijn  :D. En een dierenwinkel hebben is mijn grootste droom.

Maar goed, hier is de site van mijn school. Het is misshcien handig om je aan te melden op het forum, daar kan je vragen stellen.

www.groenhorstbarneveld.nl

Ik heb dus BOL, en dat is elke dag gewoon les en geen werk. Maar ik heb dan wel 1 of 2 keer in het jaar enkele weken stage. In de eerste had ik 8 weken dierenwinkel stage. in het 2 jaar had ik 8 weken stage in een dierenasiel,kennel of pension, en ook nog 8 weken stage vrij keuze (als het maar met dieren te maken heeft) en je hebt in het 2e jaar ook schapenstage, dat is echt leuk. Dan moet je 17 dagen (en 1 weekend naar huis) wonen bij een schapenhouderij. Daar heb je lammetjes geboren worden. Je mag samen met 1 iemand uit je klas, of alleen gaan. Je leert er super veel van, en je moet dan ook echt met je handen in het schaap om te voelen of het goed ligt enzo.

Maar van BBL weet ik niet zoveel. Dat is volgens mij ook 4 jarig?? En dan heb je 1 dag in de week gewoon werk.Dacht ik.. Maar dat moet je maar even opzoeken op internet.

Zo, heel verhaal. Je mag gerust nog vragen stellen hoor, ik vind het leuk om erover te vertellen.

groetjes Sietske

Wendy..

HOi Sietske...

Leuk hoor een Dagboek...Had net al gereageerd bij het onderwerp "gestoorde Valk"haha MAar dacht toch even kijken of je al een dagboekje geopend had..!
Zal ook zeker wat vaker kijken...ik ben toch bijna elke dag wel even achter de computer en ik zie je vast wel in Ranzijn..
Nooit gedacht dat je alweer zoveel valkjes inmiddels hebt.Je bent me ruim voorbij gegaan met het aantal.
Ik zit nu pas sinds oktober op nummer 3..maar geloof mij het heeft me heel veel moeite gekost om er niet meer aante schaffen,Ik wil het toch een beetje rustig aandoen!
Heb ook nog steeds m,n twee grasparkietjes en Twee konijntjes.Mn eerste Nijn had ik ook bij DierenSuperLand vandaan.Vond haar zo schattig!
Misschien kunnen we wel een keertje met alle Almeerders afspreken voor degene die het leuk vinden.Moet er alleen wel bijzeggen dat ik heel onregelmatig werk en eigenlijk altijd s,avonds..

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Quendi

hoi,

Een meeting lijkt me iig erg leuk :) maar alleen voor de almeerders  is een beetje lullig voor de andere leden van deze site he?

Enne, wendy, ik heb je telefoonnummer nog he ;). Dus als ik jongen heb, dan zal ik je bellen.  :D.

En zowiezo zal ik alles op dit forum zetten, hoe het met de jongen gaat.

Met het geparelde popje gaat het heel goed. Ze is volgens mij gekortwiekt geweest, ze kan namelijk totaal niet vliegen.  :-[. Ze is al een stuk nieuwsgieriger en is vandaag voor het eerst uit zichzelf de kooi uitgegaan, en heeft lekker op de rattenkooi gebanjerd met de rest van de vogels, en over de grond gescharreld. Alleen is het een rot gezicht dat ze niet hoger kan komen dan 30 cm.  :-\

Ivy

Hoi Sietske!
Goed om te horen dat Ellie al wat meer durft! Ik denk dat ze niet kan vliegen omdat ze zo lang opgesloten zat. Ik heb haar al in juni gezien, toen had ze nog een vriendinnetje bij trouwens, ook gepareld, misschien zusje... En zeven maanden (als niet langer) zonder vliegen is wel erg lang. Hopelijk komt het gauw weer goed!
Enne... heb je ook foto's?
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Quendi

Hey,

Zou best kunnen idd, dat ze het niet meer gewent is.. maar  ik zie ook dat er met haar vleugels gekloot is.. er is duidelijk in geknipt...  >:(

Fotos komen eraan.. ik heb nu alleen nog niet mijn camera terug.. ik maak ze zo snel mogelijk.

Wendy..

Hoi Sietske!!!

Alles goed?Was maar een ideetje hoor van dat afspreken hihi.
Wat bereft afspreken met andere leden van het forum uit Almere...Er wordt elk jaar of misschen soms wel 2x per jaar een Meeting georganiseerd voor alle leden van het forum.Dus die komen ws niks te kort  ;)
Ik ben jou telefoon nummer kwijt maarre het komt vast goed met een jong valkje ;)

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

♪ Marlies

Hoi Sietske,

Ik wilde je mailtje beantwoorden, maar je postvak zit vol. :-\

Groetjes Marlies

♪ Marlies

Hoi Sietske, ;D

Ik las dat je weer heelhuids thuis bent gekomen met je fallowtje.
De fallow is van  3-7-2005.
Voor het geval dat je dit jaar nog wil gaan kweken. ;)

Groetjes Marlies ;D

Quendi

Ow oke,

Ik heb dus nog even tijd op te gaan zoeken naar een popje  ;).

Zoals Marlies dus zegt, ik heb er een valkje bij. Een fallow gepareld kereltje. We dachten voordat ik hem had opgehaald bij Marlies, dat het een fallow popje was, omdat ie geen parels had. Maar toen we hem eenmaal vingen, zagen we toch dat hij nog enkele pareltjes had, en hij ook nieuwe staartpennen kreeg. Dus het is uiteindelijk een gepareld fallow kereltje, maar dat maakt me helemaal niets uit, het is een schatje.

Een beetje een kneusje, omdat hij klein is en een beetje kaal is achter zijn kuif. Maar hij heeft hier een goed plaatsje en ik ben heel blij met hem  ;D.

Voor hem zoek ik dus een split fallow popje. Maar dat komt wel...

Quendi

Hoi iedereen,

Vandaag ben ik een super mooi valkje tegen gekomen, waar ik opslag verliefd op werd  :o. Het is een geparelde bonte. Zwaar bont  ;D.

Hij heet Pimmetje en zijn geslacht weet ik nog niet, want hij is nu nog erg stil, dus aan zijn gedrag kan ik het niet zien. Het is een jonge vogel van vorig jaar, dus waarschijnlijk nog niet in de rui geweest.

Hij zit bij mijn tamme valkjes binnen in de kamer voliere. Ik ga voor hem/haar een vriendje zoeken, liefst ook een zwaar bonte en hoop ik op jongen van dit pracht beestje.

♪ Marlies

Heey Sietske, ;D

Je hebt er een mooi valkje bij hoor. Nog een bontje erbij, en dan kun je zelf bontjes kweken.
Pas dan wel op voor Valerie, want die wil overal de bontjes weghalen. :P

Groetjes Marlies ;)

Quendi

8 februari 2006, 20:18:12 #26 Last Edit: 8 februari 2006, 20:25:15 by Quendi
HaHahahahh, echt waar?

Nou Valerie, ik heb je nog niet gehoord  :P

Hier zie je Pimmetje met het geparelde popje van de Ranzijn. Je ziet het niet goed op de foto, maar haar staart groeit al weer aan gelukkig.

*Esther*

Hoi Sietske
Ik was vorige week nog in Ranzijn.

Ik ben ook gek op bont.
Waar heb je deze mooiert gevonden? Ik zoek me altijd suf maar ben meestal net te laat. Laatst een koppel! bonte witmaskers gezien met veel wit. Ik direct gebeld, maar ze waren al in onderhandeling.  :-\

Maar goed ik heb via en van mandy een koppel mooie primrozen waar ik heel erg blij mee ben. Maar ik heb nog wel een plekje over...............

gr Esther

Quendi

Hoi Esther,

Ik heb hem van de Barneveldse vogelmarkt. Ze hadden er vandaag een heleboel. 12,50 per stuk. Dus mocht je echt geintereseert zijn in extreem bonten, dan kan ik via via wel aan valkjes komen. Het risico is wel dat ze ongezien ziek kunnen zijn, en de geslachten weet ik dan ook nog niet (soms wel hoor) omdat het jonge vogels zijn. Maar omdat ze zo goedkoop zijn wil je misschien de gok wagen?

Ze hebben cinnamon bont geparelden voor 12,50 dus das wel een mooi prijsje  ;D

*Esther*

Hoi Sietske,

Eerst even de buitenvoliere afwachten.... Alles zit nu binnen en dan is 6 toch wel veel. Vooral de bende die ze maken. :P
Ik zal het onthouden.
Wat ik wel interessant vind is hoe ze gekweekt hebben. Met welke mutaties enz. Om wat meer zicht te krijgen op 'zwaar' bont.
Dus wat dat betreft zou ik sowieso wel contact willen met kwekers uit de buurt met zwaar bonte valkjes.

gr Esther