20 juli 2025, 00:07:18

Sietskes valkjes uit Almere.

Gestart door Quendi, 10 januari 2006, 20:51:57

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Sietske, ;D

Jouw valken volkje wordt ook steeds groter zie ik wel. ::)

Als het fallow mannetje inderdaad voor je nieuwe popje valt, heb je nog zeeen van tijd om een andere fallow te zoeken.

Hoeveel namen moet je verzinnen dan ?
Het valt inderdaad niet mee om over valkjes te vertellen die geen naam hebben. Bij mij heeft er maar een valkje een naam en dat is Nemo, een cinnamon bont geparelde witmasker pop. Zij heeft eerst +/- een half jaar bij iemand als tamme valk gezeten, maar ze was niet tam genoeg. Toen heb ik haar geruild met een jonge valk die ik nog over had van de kweek.

Groetjes Marlies ;)

Mandy

Citaat van: Quendi op  9 april 2006, 11:53:29
Er zijn genoeg mensen die opzoek zijn naar split fallow jongen. Dus mochten ze jongen krijgen is het geen ramp. Dan zoek ik in de toekomst wel een andere fallow om met 1 van hun jongen te koppelen. Maar goed.. Dat duurt nog heeeeel lang  ;).

Hoi Sietske,

Dus je bent nog steeds niet geslaagd voor je split fallow pop. :-\
Mochten ze toch een koppel worden dan kan ik je misschien nog wel aan een fallow koppel helpen. Ik zoek nl iemand om Fred&Wilma over te nemen na hun 1e ronde (zie mijn dagboek), je kan er dan dus nog 1-2 rondes mee kweken en fallows kweken. :)

Wat is Ranzijn trouwens, een winkel ofzo? ::)
Het bonte valkje ziet er op zich nog wel redelijk uit, een beetje rommelig maar verder valt het toch wel mee?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Quendi

Oh Mandy, Jaaaa Jaaa!!

Ik wil Fred en Wilma!!

Ik stuur je meteen een berichtje  ;D

Quendi

hoi Marlies,

Ik moet ehm, nog 9 namen verzinnen voor mijn valkjes. Sommige hebben al namen. Maar dat is wel zo handig. Net als wat Mandy heeft, dan weet je wat bij wat hoort enzo  ;D. Maar als het goed is komen Fred en Wilma hier te wonen, en dan hoef ik voor hun geen namen meer te verzinnen  ;) Haha.

Hoi Mandy,

Ranzijn is een tuincentrum met een dierenwinkel eraan geplakt. Ik werk bij de Ranzijn en sta op de dierenafdeling. Vandaar dat ik af en toe wat vogeltjes van mijn werk mee naar huis neem als ze niet meer te verkopen zijn. Als ze er lelijk uit zien of iets dergelijks. En dat vind ik heel nie erg  ;D.

Groetjes Sietske

Mariska

Hoi Sietske,

Als je iets mee mag nemen en je heb geen interesse dan weet je me wel te vinden he ;D ;)
Of zal ik ook bij Ranzijn komen werken ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Quendi

Hahaha Mariska!

Zou je ook niet-tamme vogels willen hebben dan?

Als er wat over is, zal ik het je wel laten weten  :).

Ps: Ze zoeken nog cassieres  ;).

Groetjes Sietske

Quendi

Nou, goed nieuws.

Het nieuwe bont geparelde popje is een koppeltje geworden met mijn Fallow geparelde man. Niet helemaal geplant, maar ik vind het hardstikke leuk  ;D. Ze gaan al hun blok in en ze hebben al geprobeert te paren. Niet helemaal gelukt, want hij wist niet wat de voor en achterkant was, maar op een gegeven moment had hij het door.  ;D. Ik ben super blij dat hij nu eindelijk een vriendinnetje heeft en zij een goed plekje in de voliere heeft gevonden bij mij.

Groetjes Sietske

Quendi

Even een update  ;D.

Mijn Bonte man split gepareld en geparelde pop split bont leggen weer eieren (de ouders van Binky van Mariska). Hun eerste eitje is vandaag of gisteren gelegt. Ik was op excursie dus ik weey niet de exacte dag. Tevens heeft mijn witmasker split bont/lutino/gepareld en witmasker bont popje een eitje. Ik verwacht dat er nog meer eitjes komen want ze paren vollop.

Ik ben super blij want ik had alweer een beetje de hoop opgegeven... Maar er zijn dus toch weer eitjes :D.

Mijn grasparkieten hebben 3 jongen en de 4 wordt vandaag of morgen geboren want ik hoor hem al tikken tegen het eitje.

De kanaries hebben 2 eitjes en die worden over ongeveer 7 dagen geboren.

De zebravinken willen graag een nestje in 1 van de valkparkietblokken, maar de valken verjagen hun steeds dus dat wilt niet echt lukken. Ze zijn eigenwijs en willen persee niet in een gewone zebravinkennestkastje.

Ik heb wat dieren weg moeten doen en ook weer aangeschaft dus voor de interresseerden onder ons een nieuwe update van mijn dierenbestand:

Valkparkieten (kweekkoppels):
Witmasker split bont/gepareld/ino X Witmasker bont
Witmasker bont split gepareld/ino X Witmasker bont
Bont split gepareld X Gepareld split bont
Bont gepareld X Gepareld split bont
Fallow gepareld X Bont gepareld

Tamme valkjes:
Willie, een lutino bont gepareld ventje
Siji, een wildkleur popje

En nog een tamme bourkeparkiet ventje genaamd PD.

Overige vogels:
1 koppel grasparkieten
2 koppels kanaries
2 koppels zebravinken

Groetjes Sietske

Mariska

Hoi Sietske,

Ik was al een tijdje niet meer geweest zag ik.

Maar niet tamme valkjes geen probleem hoor.
Ik heb 5 niet-tamme valkjes in de huiskamer en ze gaan elke dag los ;)

Binky krijgt dus weer broertjes en zusjes :D
Leuk, ben heel benieuwd naar ze.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

♪ Marlies

Hoi Sietske, ;D

Gefeliciteerd met je jonkies. :D
Zo te zien ga jij nog heel wat donsje van allerlei pluimage krijgen de komende dagen.

Groetjes Marlies ;)

Quendi

Ik hoop het maar  ;D. Vandaag het 3e ei gelegt van mijn grijs bonte koppel  :D.

Groetjes Sietske

Quendi

Hoi hoi,

Ik heb weer 2 eitjes van mijn bonte witmasker koppel. Hopen dat deze wel bevrucht zijn, en dat de jongen niet plotseling op het laatst in het ei sterven  ???. Ze broeden wel goed, dus daar maak ik me geen zorgen om. Deze eitjes komen ongeveer 28 juni uit.

De eitjes van mijn bonte koppel komen zaterdag ongeveer uit, en alle 3 de eitjes zijn bevrucht, dus als alles goed gaat heb ik rond dit weekend 3 jonkies  ;D. Eindelijk....

Groetjes Sietske

caro

Hoi Sietske,

Wat spannend, ik hoop voor je dat het allemaal beter gaat dan de vorige keer. Ik heb ondertussen ook 2 bevrucht eitjes gehad (misschien heb je dat al gelezen in mijn  dagboekje), dat is ook niet goed gegaan. Ze leefde wel en ze waren aan het uitkomen maar ze zijn niet uit het ei gekomen, ze waren dood gegaan.

Ik zal voor je duimen hoor, spannend weekend voor je.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mariska

Hoi Sietske,

Dus het weekend krijgt Binky broertjes en zusjes ;D
Ik ben heel benieuwd naar ze.

En volgens mij bedoelde je met je witmasker koppel 28 mei ::)
Anders word het wel een olifantendracht ;D

Liefs
Maris!!

Quendi

Citaat van: Mariska op 11 mei 2006, 14:48:51
Hoi Sietske,

Dus het weekend krijgt Binky broertjes en zusjes ;D
Ik ben heel benieuwd naar ze.

En volgens mij bedoelde je met je witmasker koppel 28 mei ::)
Anders word het wel een olifantendracht ;D

Liefs
Maris!!

Hoi Mariska,
Ik vergis me altijd in de tijd he? De vorige keer was het dat ik 2005 zei ipv 2006. En nu dit! Ik bedoel inderdaat 28 mei  ::)

Hoi Caro,

Dus jij hebt hetzelfde meegemaakt als ik. Dat ze vlak voor de geboorte sterven? Wat zou nou toch het probleem zijn? Te vermoeid om eruit te komen ofzo? Ik hoop voor je dat het ook bij jou beter zal gaan met de kweek.

Groetjes Sietske