12 mei 2025, 07:01:30

rare nica?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 20 augustus 2003, 16:40:52

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

hallo lieve iedereen!

Nica heeft af en toe rare buien.
tja, wat ik daar mee bedoel.. :-/
bijvoorbeeld gisteravond..ik zat rustig op de bank met Nica op mijn knie..opeens begint Nica raar heen en weer te vliegen..(achter uit) toen viel ze op de grond en bleef daar rondjes vliegen.. ??? toen pakte ik haar op en probeerde ik haar te kalmeren..meestal is haar kuifje helemaal plat..maar nu stond hij recht over eind en keek zeom zich heen alsof ze aangevallen was..dit herhaalde zich zeker nog twee keer gisteravond.. (dit heeft ze al vaker gehad, terwijl het een super lief en tam vogeltje is..) :-/  weten jullie wat er aan de hand is?

alvast bedankt voor jullie hulp..
 :-* Jaimy en haar zooitje!

Chewy

Hey poepie!

Is het vaak met schemer dat ze die aanvallen heeft?
Bij slecht licht zijn valkjes heel erg snel geschrokken.

Kus!

Silvia

Die van ons gaan ook gek vliegen (hele scherpe bochten) en als ze landen een soort rondjes lopen met hun vleugels wijd alsof ze elk moment weer opstijgen... maar achteruit vliegen dat heb ik nog niet meegemaakt!

Ik kan ook alleen bedenken dat ze dit doen als ze ergens van schrikken.

Gr Silvia

ziralioness

Ik ga ook van schrik uit. Is er iets in de buurt denk je dat haar heeft doen schrikken? Iemand of iets dat plotseling bewoog, een tv, of een plotseling geluid?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Jaimy_en_Viggo

nee, dat was juist het rare..er was niks! ik zat rustig op de bank te bellen met chrisje..gewoon opeens.. :-/ ze heeft het ook al een keer overdag gedaan..en ze is absoluut niet bang! als mijn broertje bijvoorbeeld langs rent, zit ze hem alleen stom na te kijken en begint te fluiten..dus echt niet bang.. :-/ maar mischien heeft ze gewoon de "gekke paar seconde" zoals paarden en honden ook hebben.. :-/ als ze maar niet dood aan gaat of zichzelf bezeerd.. :-X

:-* Jaimy en haar zooitje!

ziralioness

Oh, Nica zal er echt niet dood aan gaan hoor... ;) Misschien merkte ze gewoon iets op wat mensen niet zo snel opmerken... ;) Het kan heus geen kwaad!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Jaimy_en_Viggo

ik hoop het.. :-/ bedankt voor de geruststelling in elk geval!

Chewy

Ik heb het nu in het echt meegemaakt en het is soms best freaky hoor! Het lijkt soms wel of Nica aan de LSD zit. Dan gaat ze heel snel met haar hoofd bewegen, alsof ze in een spinagefilm zit.
En het achteruitvliegen van Nica is echt grappig om te zien. Vliegt ze een meter achteruit en als ze op d'r rug neerkomt zegt ze "wiep" net als zo'n speelgoedbeestje die je in kan drukken die dan geluid maakt, voor de hond.
Hoe dan ook, nica is een geweldig beest, en het lijkt er niet op dat ze ziek is of zo. Het achteruitvliegen lijkt in de vleugels te zitten, dit komt waarschijnlijk vanzelf weer goed, aangezien ze het op het begin wel goed heeft gedaan. En die gekke buien... tsja... misschien doet Viggo stiekem wat in het water om het leven van de valkparkiet wat aangenamer te maken? Ik zou het echt niet weten :P

Dikke kus, Chris!