Ik wil graag een hele jonge valkparkiet

Gestart door WendyAskamp, 22 april 2003, 21:07:56

« vorige - volgende »

WendyAskamp

Hallo, ik heb me net aangemeld bij dit forum. Ik wil namelijk graag een hele jonge valkparkiet die net is uitgevlogen. Ik wil hem graag helemaal tam maken en overal mee naar toe kunnen nemen. Ik wil hem ook wel met de hand voeren als dat nodig is. Weet er iemand nog een goed adres die hele jonge valkparkieten verkoopt? Ik woon in Wezep dus zoek een beetje in de omgeving Wezep... Dat ligt dicht bij Zwolle. Als je wat weet zou je me dan willen mailen? W@Askamp.nl Alvast bedankt!!! ;D :D

Carola

Hoi

Je zou misschien even kunnen kijken bij het onderwerp kweken, daar staat een advertentie van mandy, die nog één jong valkje over heeft. Misschien is dat iets voor je. Tis misschien niet helemaal in de buurt, maar is nog wel een jong valkje.

groetjes carola

Mandy

Hallo Wendy, :)

Ik woon zeker niet in de buurt, maar heb ondertussen al een baasje voor d'r gevonden. Veel succes verder met zoeken! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hallo Wendy,
Je kan het proberen bij kwekerij de valk in apeldoorn dat is niet zo gek ver van zwolle af.
Ook heeft Cor in Nijverdal veel jongen vaak.
Die zit hier ook vaak en die zou je kunnen vragen.
Maar die geven ze pas mee meestal als ze zelf eten maar dan zijn ze ook al handtam.
Een valkje overal mee naartoe nemen op je schouder raad ik af.
Hoe tam je valkje ook is, als ie ergens van schrikt vliegt ie omhoog en kan de weg vaak niet meer terugvinden en je bent hem dan kwijt.
In een kooi kan je hem natuurlijk wel overal mee naartoe nemen en hem er binnen dan weer uithalen.

Groetjes, Paul

Wendy Askamp

Ik ken iemand die heeft ook een valkparkiet maar die is ook helemaal tam maar die knippen ze steeds de vleugels ofzo... dan kan hij niet meer vliegen maar hij is wel steeds los en die nemen hem ook overal mee naar toe... is er toevallig iemand die me alvast wat tips willen vertellen of dingen die erg belangrijk zijn voor een valkparkiet?

xxx Wendy

linda

hoi wendy,
als ik dat zo lees dan denk ik wel ff: een vogel heeft niet voor niets vleugels gekregen , en dat zou voor jou wel leuk zijn dat die niet kan vliegen, maar ik geniet ervan als ze hier door het  huis sjeezen hoor .Als je iets wil hebben dat niet wegvliegt neem dan een ratje of een cavia of zo , maar laat vogeltjes vliegen.Ik bedoel dit niet slecht hoor , het is ieder zijn keuze .
groetjes linda pico en caro

Wendy Askamp

Haha ik wil het zelf ook niet hoor!!! ik heb zelf ook al 8 vogels en daar ben ik ook super blij mee en ik knip zeker zijn vleugels niet maar ik wou gewoon even wat informatie omdat een vriendin van mij ook een valk heeft en die heeft hem de vleugels geknipt... maar ik zou het zelf ook nooit doen... ik heb 8 vogels en 1 was zijn slagpen kwijt... maar die groeit weer aan dus heb hem tog gekocht... tis een grasparkiet en hij is ook al heel wat tammer maar tog vind ik het erg zielig dat die anderen lekker rond kunnen vliegen in de voliere en jody niet... jody (is de vogel;)) dus help ik jody altijd even om hem hem uit en in het nachthok te doen en hij klimt zelf via het gaas zo op de tak en hij hangt op de kop en fluit lekker dus hij heeft het tog wel naar zijn zin :) ik heb ook druivensuiker in het water gedaan en ze zien er veel beter uit en ze zitten nu allemaal lekker in het zonnetje :) Maar ik heb inmiddels een emailtje gestuurt naar de valk in apeldoorn als ze nog een heel jong valkje hadden.. :)

Kraaijenvanger

Hallo Wendy

Wij hebben 4 jonge valkparkieten van 3 weken oud.
Aangezien we ze niet allemaal kunnen houden moeten ze worden verkocht.
Mijn dochter van 15 wil ze zo veel mogelijk tam maken voor ze weg gaan.Ik weet niet of de afstand te doen is voor jou?
Ik woon namelijk in Groenlo Gelderland.
Ik hoop dat ik een berichtje terug krijg.

Groetjes Gemma

WendyAskamp

hoi ik heb er een tijdje geleden 1 opgehaalt en met de hand opgevoed, Het gaat heel erg goed met hem en hij vliegt de hele kamer rond en kan al mooi fluiten en dingen nadoen... leuk dat je een berichtje stuurde maar ik heb er dus al een... haha...

Groetjes Wendy :)

Lique

Hoi,

Als je binnenkort nog een 2e zoekt... ik woon in zwolle, en heb weer een nestje... :D :D :D
nee grapje hoor.

Maar ik ben hartstikke blij, dat je een valkparkietje gevonden hebt. En ook heel erg leuk, dat hij tam is.
Veel succes met je valkje ;)

Groetjes Lique

chieppie

Hoi allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag zijn wij ook in het bezit van een valkje, hij is net 3 weekjes van het blok af. we hebben hem de naam klikko gegeven.

hij zit in een hele grote kooi met alles erop en eraan, van eivoer tot eigen eten, tot snoepstengel aan toe.

nu ga ik er vanuit dat het allemaal wennen is voor klikko, hij fluit wel, hij eet wel omdat we bakjes op de grond hebben gezet, ze eigen hang bakjes eet ie nog niet uit, maar als wij met ons handen in de koi komen dat pikt ie ons en blaast heel hard, ga er van uit dat dit verdediging van de kooi is.

maar verder zit ie maar een beetje op de bodem van ze kooi daar eet ie wel enzo, en heel af en toe waagt ie de stap naar ze stokkie maar dat is momenteel nog zelfde.

mijn vraag is, is dit normaal is dit eg het wenningsproces, hoe kunnen we dit oplossen, of zeggen jullie van laat heb ff lekker paar dagen met rust, klets tegen hem en laat hem aan alles ff wennen.

ik hoor het wel van jullie

groetjes
chieppie en klikko :)

Ellen

Hoi Chieppie,

Blazen doen ze ook wel eens omdat ze bang zijn en
willen afschrikken. ( ook verdedigen ,ja. )
Ik zou gewoon erg veel geduld met Klikko hebben hoor,
hij/zij moet nog zoveel verkennen en wennen.
Dat tam zijn komt vanzelf los als je zijn/haar vertrouwen
hebt gewonnen.

.............................. :)..............................

Veel sucses hoor Chieppie.
Gr. Ellen.

chieppie

Ellen,

Dank je wel dan laten we klikko voorlopig ff lekker met rust en mag ie lekker gaan wennen aan ons, ze ongeving etc.

ik hou jullie allemaal op de hoogte

groetjes
chieppie en klikko :)

Speedy

Hoi Chieppie,

En elke keer als je met je hand in de kooi komt, heb je gewoon wat lekkers voor hem, een stukje trosgierst bijvoorbeeld, dan ziet ie niet die hand als iets waar hij bang voor hoeft te zijn, maar juist voor lekkere dingen.
En probeer, als ie het lekker vindt, zijn koppie te kroelen.

Succes,
Trudie

chieppie

Trudie,

Ja, dat zal ik zeker gaan proberen, kijken of ie dan minder gaat blazen.

het is wel de bedoeling dat ie zich lekker op ze gemak gaat voelen bij ons, dus langzaam maar op gaan bouwen en zal zeker de trosgierst uit proberen,
dank je wel voor je tip.

groetjes
chieppie :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)