20 april 2024, 06:19:10

Domme vraag

Gestart door Linn, 10 juli 2006, 16:37:54

« vorige - volgende »

Linn

Hoi,

Ik heb een beetje rare/ domme vraag, maar ik stel um toch maar:
Pas keek is naar de jonkies of ze een spleet tussen de snavel hadden, wat ik dus niet hoopte, en gelukkig ook niet zo is. Maar 1 van de jonkies had dan de snavel mooi op elkaar en dan (een poosje later) een spleetje. Is dat normaal? Of heeft ie een "luie/ slappe" snavel, omdat ie zegmaar wel de snavel mooi op elkaar kan doen maar dat soms niet doet en dan heeft ie dus een spleetje. Ik weet het een domme vraag, maar ik hoop dat jullie antwoord hebben!

Inger m

Hoi,
Het is geen domme vraag. Snavelafwijkingen komen voor, maar de snavel van jonge vogels is nog vrij week en vormbaar. Ik denk dat je er pas meer kunt zeggen rond het uitvliegen. Een luie of slappe snavel heb ik bij valkparkieten nog nooit gehad, ook nog niet van gehoord overigens. Hou het in de gaten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

disney

Soms als het wat warm is, of ze opgewonden zijn dan houden ze de snavel een beetje open. Als ik hier ga voeren dan zitten mijn gras en valkje ook met een spleetje tussen hun snavel te wachten tot ze eeeeeiiiiindelijk eten krijgen.  

Dus niets ergs en ook geen domme vraag! Beter 10 vragen teveel als 1 te weinig!

Groetjes Karin
www.karinskromsnavels.nl

Linn

Ze zijn al uitgevlogen. Ik denk (en hoop ::)) dat het niet echt een afwijking is.
Ik weet niet hoe ik het nou echt goed uitleg. Hij/ zij heeft geen rare vervormde snavel, gewoon een normale snavel. Alleen heeft hij/zij um niet altijd op elkaar en zie je dus een spleetje. De snavel kan wel opelkaar, maar hij/ zij doet dat niet altijd. Snappen jullie?

Linn

Zijn er nog mensen die weten of dit normaal is of niet? Ik wil het graag weten!

Chantall

Ik denk dat ze het dan gewoon warm hebben?
Net zoals Karin zegt...
Ik zou het wel even in de gaten houden,
maar pesoonlijk denk ik dat het niet zo erg is.
Gr. Chantal