20 april 2024, 00:17:40

Geen voer in kropjes

Gestart door anniepannie, 12 juli 2006, 06:26:38

« vorige - volgende »

anniepannie

Goeiemorgen hier ben ik weer, hopelijk op de goede pagina nu.

Mijn jonkies krijgen volgens mij geen voeding meer van de ouders ze zitten er wel op maar doen niks.Heb er een van bijna 2 weken en da andere is van 2 dagen later maar ze groeien niet zo!!Ben met handopfokpap bezig. De kleinste is morgen een week maar ziet eruit of ie net ui het ei is zo klein dus denk dat die het ook niet gaat redden. En ik was zo blij met mijn 5 schatjes.Ik word er moedeloos van.TIPS?????? Van harte welkom want moet er niet aan denken dat ze allemaal dood gaan.
groetjes Anniepannie

Lin

Hey,

Nemen de ouders wel extra voer op? wat is hun gedrag in het blok? blijven ze erop zitten en voeren niet? Of geven ze eerst een klein beetje voer? proberen ze aan een nieuw nest te beginnen?

Heb je trouwens al eerder handopfok gedaan? Hoe reageren de jonkies daarop, komen ze nu wel aan?

Schreeuwen de jongen wel veel om voer of zijn ze daar te zwak voor? Hoe is hun kleur ontlasting en de kleur van hun lichaam?

even veel vragen maar dan kunnen we even verder kijken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

anniepannie

Hallo hier ben ik weer. heb net de grootste van de 3 weer gevoerd maar weer viel me op dat ie zaadjes terug opgeeft , is dit erg of is dat normaal?
De andere twee hadden hun krop niet leeg dus heb ik nix meer gegeven. Maar weer afwachten of ze er alledrie nog zijn morgenochtend!!Is elke keer weer spannend om het broedblok open te doen. moeder zat er net wel weer op en ik hoorde ook weer de voergeluidjes dus misschien is ze tot inkeer gekomen, wie weet!!
Groetjes en weltruste

Lin

hoe bedoel je zaadjes terug geven? In de ontlasting is niet goed hele zaadjes en ook niet als ze het eruit spugen. Ik denk dat de ouders zelf wel gaan voeren ik zou het gewoon even aankijken en anders ingrijpen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

ik las net je mail dat nu al de tweede is overleden van je handopfok valkjes. Nogmaals wens ik je veel steun.  :'(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

anniepannie

Hallo allemaal. bij deze wil ik laten  weten dat geen van mijn 5 jonkies het hebben overleefd.De ouders stopten met voeren dus vielen de allerkleinsten al snel af en de laatste 2 zijn vorige wk zondag en gisteravond overleden. de laatste 2 hadden hetzelfde ziektebeeld. niet groeien wel pap eten maar dan ineens slijmvorming en niet op temperatuur kunnen blijven. Zoutoplossing gegeven en anti-biotica maar mocht allemaal niet baten. een Angel is 2 wk geworden  en de andere 3 wk. wat een verdriet kun je hebben van zulke lieffies.
Heb mijn uiterste best gedaan om ze goed te verzorgen maar het mocht niet zo zijn. Wil nu maar niet meer proberen of het de vlg keer wel lukt. de eerste keer met 2 jonkies ging het ook al fout.Dus einde van mijn kweekverhaal. heel jammer !!!!
Bedankt voor jullie advies en medeleven. Succes met jullie valkjes. groeten van anniepannie

Gerda

23 juli 2006, 00:08:02 #6 Last Edit: 23 juli 2006, 09:37:50 by Riny
Hoi Annie,

Wat een verdriet heb je van je jonkies gehad, terwijl het ook zo mooi kan zijn!!
Ik snap dat je niet verder met je koppeltje wilt kweken.
Ik hoop dat je toch nog veel plezier van je valkjes hebt, ook al ga je niet met ze kweken. Het zijn geweldige beestjes!!

Sterkte,
Gerda