23 april 2024, 18:15:50

Jongen willen opeens niet meer eten!!!

Gestart door Lucky Charlie, 8 juli 2006, 08:16:26

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik heb hierover ook al een paar vragen ergens anders gesteld, maar nu begint het toch wel dringend te worden. Ik heb nu drie jongen binnen zitten, het waren er vier, maar 1 heb ik nog bij een ander koppel kunnen zetten. Nu heb ik 2 problemen.
1. de ouders van deze jongen gaan nu bij het andere koppel in het broedblok. ik heb vanochtend nog niet in de volière geken hoe het gaat, want ik wilde eerst even raad vragen.
2. De jongen die ik nu in huis heb, willen niet meer eten. Wat moet ik hier aan doen. Gisteren aten ze alle 3 heel goed!! verder zijn de temperaturen heel goed.
3.Stel ik zou ze terug moeten zetten in het blok, zouden de ouders dan opeens wel weer gaan voeren... ze zitten nu ook al telkens zo van dat ze willen paren, en gaan telkens in andere broedblokken. De jongen zijn nu 3 weken of iets ouder. En ze waren 2 dagen niet meer door de ouders gevoerd.

Help me alsjeblieft!!!

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Kirsten

Hoi Lutske,

Als ze al niet meer voedde dan is de kans denk ik klein dat ze het nu wel gaan doen. Heb je ze tussentijds al eens teruggezet?
Wat zijn de gewichten en hoe ogen ze verder?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lucky Charlie

ik heb ze nog een keer een uur voor hun voeding terug gezet, en een uur later weer geken, en ze hadden een leeg krop, terwijl ze wel bedelden. Ze waren gisteravond heel levendig, en vanochtend zei mijn moeder dat ze bijna niet meer wilden eten, toen heb ik direkt de pc opgestart en dit bericht geplaatst. Ik weet dus niet hoe ze zich nu gedragen enz. Ik heb ze nog niet gewogen. Maar zal dat wel even doen.

Bedankt. Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hey,

Ze zijn 87, 81 en 89 gram. Is dit goed? Verder zijn ze levendig en poetsen zichzelf al een beetje. Ze hippen mooi om en zijn lekker bezig.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Kirsten

Hoi Lutske,

De gewichten zijn goed, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ze zijn drie weken ongeveer las ik hierboven, dus je doet het prima verder. Ogen ze verder ook goed levendig? en hoe vaak bied je nu per dag voeding aan?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lucky Charlie

Ze zijn best wel levendig en poetsen zichzelf al een beetje. Ze hippen mooi om en zijn lekker bezig. Ik bied ze het voer aan op de tijden die in "handopvok" staan aangegeven bij hun leeftijd. verder als ze gaan bedelen ofzo, maar dit doen ze nog niet.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Kirsten

en wanneer was nu hun laatste voeding?
Ik zou het later nogmaals aanbieden en wat trosgierst in de kooi leggen. Het kan heel goed zijn dat ze verzadigd zijn. Hoe ouder ze worden hoe minder vaak ze voeding van hun ouders krijgen.
Hou de ontlasting in de gaten ondertussen en begreep ik het goed dat ze nog warmte krijgen?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lucky Charlie

Ja, ze krijgen nog warmte. Er stond dat ze op hun leeftijd 27 tot 29,5 graden moeten zijn. gisteren overdag hebben we de verwarming uitgehad omdat ze heel erg hijgden, maar vanacht hadden we hem aan. Hun laatste voeding was om 7 uur, en dan staat er dat je ze om 11 uur weer moet geven, daarna om 5 uur en dan weer om elf uur 's avonds.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Kirsten

Hoi,

IK persoonlijk zou bij deze temeperaturen buiten geen extra warmte meer geven bij jongen van 3 weken. Ik heb nu 4 jongen buiten van twee weken en de ouders gaan door de warmte daar ook niet meer op zitten. Ze kruipen bij elkaar en daardoor hebben ze al aardig wat extra warmte. Ook is verwarmingwarmte een stuk drogere lucht, dus kunnen ze het benauwder van krijgen.
Maar ze hebben nu om 7 uur nog eten gehad,. of was dat gisteravond om 11 uur?
Ik zou het gewoon straks over anderhalf uur nog even proberen. Het schema is een standaard schema, het ene kleintje gaat sneller dan het andere kleintje. Goed observeren, maar dat doe je al merk ik :D en verder over anderhalf uur weer even kijken,. wie weet willen ze al een voeding minderen en kan je over op een ander schema.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lucky Charlie

Hey, Ik heb even ander opvokvoer gehaald, nutribird 19. Ik had orlux handmix. Ik heb het ook wat dikker gemaakt, en de albino wilde heel goed eten. Hij heeft meer dan 7 ml gehad. Een andere at wel, maar niet van harte, en de derde moesten we echt dwingen. Verder zijn ze al een stuk relaxter om het zo maar te zeggen, maar wel lekker levendig. Ze poepen goed, en dit is groenig. Vanochtend hebben ze om 7 uur gehad toen hun krop helemaal leeg was, en nu net 5 minuten geleden weer. Heel erg bedankt voor je hulp en snelle reacties, en als het zo door gaat zie ik het wel goed komen.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Inmiddels eten de jongen geweldig goed. Ik heb de pap iets warmer gemaakt, en dikker, en het jong wat het slechtst at, at plotseling heel goed en maakte zelfs voer geluidjes :o ;D. 2, 3 uur later gingen ze heel hard roepen en bedelen en probeerden bij elkaar te eten ::). Toen voerden we ze dus maar weer, en nu aten ze allemaal heel goed, en maakten ze allemaal voer geluidjes :D
Bedankt voor jullie raad en hulp.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Kijk je 's morgens voor de eerste voeding wel of het kropje goed geleegd is?
Als het niet leeg is, dan wachten met voeding geven.
Veel succes Riny :D

Lucky Charlie

Hallo,

Ja dat doe ik hoor;). Vanochtend hebben ze weer een voeding gehad, en ze aten heel goed. De oudste at het spuitje er bijna bij op, echt waar. Een van de 3 koppels van mij heeft vandaag net het 7de eitje gelegd, terwijl dinsdag de eerste al uit kan komen :o. Misschien legt ze er nog wel een 8ste bij:o:o. Ik zie het wel, ze hebben een groot nest, en het vorige nest is mislukt.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora