5 mei 2025, 13:55:19

valkparkieten in buiten voliere

Gestart door roaneric, 16 juli 2003, 02:03:14

« vorige - volgende »

roaneric

16 juli 2003, 02:03:14 Last Edit: 16 juli 2003, 02:07:17 by roaneric
Hallo allemaal.
Wij zijn bezig met het bouwen van een buiten voliere. :)De voliere word  1,8m hoog x 2,3 lang en 1,2m breed. De binnenverblijf word in de schuur gebouwd en word 1m x 1,2 x 1,2. (de binnenverblijf kan nog groter als het moet, wij moeten die nog bouwen  ::) )   Nu is mijn vraag......  Hoeveel valkparkieten kan ik 'eventueel' erin doen?  :-/  Ik zou graag een keertje een nestje willen, dus,  wat is het beste....  Gelijk een koppeltje kopen, twee verschikkende vogels (man en pop) van verschillende kwekers kopen of twee jonkies kopen en wachten dat ze eerst goed gaat wennen en dat er dan misschien volgend jaar een nestje komen? Wat is het beste voor de valken?  Weet iemand misschien een adres waar ik volwassen valken kunnen kopen in de buurt van Hoofddorp(schiphol)?  
Alvast bedankt :D

Groetjes
Marijke

Karin

Hoi Marijke,

Je volière is ongeveer even groot als die van mijn en volgens "de kenners" kunnen er 2 à 3 koppels in. Je kunt met jongen beginnen. Het beste is om te kweken als ze ongeveer 1 1/2 jaar zijn ( de meningen zijn verschillend, de één zegt één jaar, de ander zegt 2 jaar, ik hou het er precies tussenin  ;D ), dus dan moet je nog even gedult hebben, maar.... je kunt die tijd heel nuttig besteden door alles wat los en vast zit te lezen over kweken. Ik wil ook eind dit jaar / begin volgend jaar gaan beginnen met kweken en print van alles uit op internet en heb al hele boekwerken  ;D Let er wel op dat je onverwante jongen koopt, en hou er rekening mee dat in het allerslechtste geval je allemaal jongen hebt van hetzelfde geslacht  ::) Maar het is natuurlijk erg leuk om de vogels van jongs af aan op te zien groeien tot ze volwassen zijn en hun eigen jongen krijgen.  Wil je volwassen valken kopen, kijk dan bijvoorbeeld op marktplaats.nl, daar worden regelmatig koppels aangeboden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O ja, ene, zoek het niet te dichtbij, want wat je van ver haalt....  ;D Je kunt beter kijken wat voor valkjes je wilt en dan gaan zoeken naar een kweker onafhankelijk van waar die zit. Als je genoegen moet nemen met een valk omdat de kweker toevallig dichtbij woont dan krijg je misschien spijt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves