18 mei 2024, 14:51:49

een lange nagel!!

Gestart door emca, 24 februari 2006, 16:25:34

« vorige - volgende »

emca

hoi allemaal,

ik heb een klein vraagje, ik zat net op de bank en toen kwam onze emca bij me zitten en zag ik dat  een nagel te lang is dat er een telang puntje aan zit :-\, nu gaat de nagel ook beetje schuin staan dus die nagel moet geknipt worden maar hoe zie ik waar het leven zit en hoe ver je mag knippen, iemand tips voor me thanx.

groetjes emca
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

bobbie

Hallo Emca,

In de nagel zie je een bloedvat lopen als het goed is.

Eerlijk gezegd zou ik niet zelf de nagel knippen, maar het door een dierenwinkel of dierenarts laten doen. Die kunnen je dan laten zien hoe het moet. Ook hebben zij speciale tangetjes/schaartjes daarvoor.

Als je zelf gaat knippen en het gaat niet goed kan de nagel flink gaan bloeden.

Succes, Nel :)

fielien en kuifje

hoi ,

toen kuifje zijn nagels moesten geknipt worden ben ik naar de dierenarts geweest.
Ik vind dat (persoonlijk ) veel veiliger.

saskia_w

ik doe het altijd zelf. maar ik heb heb het ook op school geleerd  ::) (en kreeg een 8.5) maar met donkere nagels kan het lastig zijn als je het nooit gezien of gedaan hebt kun je het beter laten doen (vind ik) dat is toch het veiligst

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

*Sylvia*

Ook ik doe het gewoon zelf,maar ik heb er ook ervaring mee.
Als je het niet zelf durft,zou ik inderdaad naar de dierenarts gaan.

s(n)elle

ik doe het ook zelf al je valkje goed tam is laat hij het je zeker toe om zijn nagel te laten knippen.  :D
om de groei van de nagels voor de volgende maal te belemmeren kan je een dikkere zitstok nemen waar de valkparkiet ongeveer 3/4 van zijn poot over zit.
veel succes
groeten jeroen

spikey

Hoi,

Mijn valkje is tam maar hij heeft het niet graag als er aan zijn poten gefriemeld wordt.
Ik wil 'm naar de dierenarts brengen om zijn nagels te laten knippen.
Maar hoe doen ze dat daar? Als ze hem met de volle hand vastpakken ben ik bang dat hij het vertrouwen in handen verliest??!!

Wat is het meest diervriendelijk voor 'm?

tifit

ik zou naar de dierenarts gaan ik ga niet want mijn moeders nonkel kan dit en heeft mijn valparkiet ook gekortwiekt

Valerie

Mijn rosella heeft ook steeds te lange nagels. Ik knip ze nu zelf met een gewoon tangetje van Han zijn gereedschap. Heb het een paar keer zien doen. Ik kijk let gewoon heel goed op.
Je moet naar het kleurverschil kijken.