5 mei 2025, 03:53:24

Bij elkaar of?

Gestart door Aphrodite, 10 juli 2006, 08:37:10

« vorige - volgende »

Aphrodite

Hallo allemaal!
Sinds zaterdag zijn we een maatje rijker ;D (de rest vertel ik wel in het dagboek).
Het is dikke liefde tussen de nieuwe valk en Kapi :)
ze fluiten naar elkaar enzo dus dat zit wel goed dacht ik zo.
Maar ik zit met deze brandende vraag:
de nieuwe zit al in een nieuwe kooi, zouden we daar kapi bij kunnen steken of moeten we wachten totdat de nieuwe aan ons gewend is en bij ons komt zitten enzo, voor het geval dat ze eruit gaat?

Groetjes!

Karin

Waar heb je hem vandaan ? Als hij bij een kweker of dierenwinkel vandaan komt zou ik hem nog even apart houden "in quarantaine". Komt hij bij een kleine kweker vandaan zou ik een week of 2 aanhouden, bij een grotere of dierenwinkel een week of 6.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Aphrodite

Hij komt van een kleine tuincentrum, en heeft de hele tijd bij haar zusje gezeten (ze is ongeveer 1 jaar oud en eet al uit de hand) en ze heeft niet bepaald schrik van dingen die we doen enzo  :)

angelina

Hoi,

Ik zou idd ook eerst een quarantaine periode inlassen en dan de kooien in dezelfde ruimte zetten.
Zodat ze elkaar kunnen zien.
De eerste dagen apart loslaten en daarna samen.
Voor mij is het pas groen licht als ze bijelkaar in de kooi klimmen.
Greetz, Angelique

Love birdies

Aphrodite

Citaat van: angelina op 10 juli 2006, 22:43:03
Hoi,

Ik zou idd ook eerst een quarantaine periode inlassen en dan de kooien in dezelfde ruimte zetten.
Zodat ze elkaar kunnen zien.
De eerste dagen apart loslaten en daarna samen.
Voor mij is het pas groen licht als ze bijelkaar in de kooi klimmen.
Greetz, Angelique

De kooien staan al van begin in dezelfde ruimte, en ze staan ook samen buiten, en ik zie geen haatgevoelens voor elkaar ofzo ;).
Het vrouwtje is al een beetje handtam, mag haar hoofdje krabbene en over haar rug wrijven en ze eet al voorzicht uit de hand :D dus te hopen dat ze snel uit de kooi komt ;D