17 mei 2025, 00:29:12

Een jong!! ik ben blij!!

Gestart door miranda8482, 10 juli 2006, 15:56:28

« vorige - volgende »

miranda8482

Hallo allemaal,

Vanmorgen was ik helemaal blij! Er is eindelijk een jong bij ons geboren! Het is een wildkleur en echt schattig.

Het is mijn eerste jong dus nu wil ik eigenlijk wel heel goed weten hoe ik in de gaten kan houden of alles goed gaat.

Ik weet dat de ouders het kleintje voeren, maar moet ik in de gaten houden of hij voldoende krijgt en hoe?
Zijn kropje zit nu nog vol.

Wanneer mag ik het kleintje eruit halen en hoeveel, enz, enz.

En klopt het dat de kleine naar ongeveer 6 weken uitvliegt?
Hoe zit het eigenlijk met vocht? Krijgt hij dat ook van de ouders?
En moet ik nu extra eivoer, groenvoer geven?
Jeetje wat een vragen he!
Ja ik wil gewoon zeker weten dat alles goed gaat en er een mooie, gezonde vogel wordt. Vandaar deze vragen allemaal.

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg en alles wat nuttig is is welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes Miranda ;D :D ;)

Ik hoop dan ook dat ik snel

Roma

Hoi,Miranda gefeliciteerd met je 1e jonkie ikzelf heb mijn 1e jonkie van 15 april jl dus ik weet zó goed hoe het voelt.
Ik ben geen échte kweker maar zal proberen wat info te geven
de ouders beginnen vanaf de 2de dag te voeden,vocht krijgt de kleine van zijn ouders.
Je kunt idd kijken of het kropje genoeg vol zit,maar je hoort ook als de ouders voeren het is een soort 'klikken' ikzelf heb de kleine dagelijks eventjes eruit gehaald maar alleen maar om te kijken of zijn kropje vol was haal hem in het begin niet te vaak en te lang uit het blok hij kan zichzelf nog niet goed warm houden . extra eivoer zou ik zeker doen de ouders hebben dit nu ook nodig voor de voeding en de kracht ,sommige zeggen maak het wat vochtig dat werkte bij mij niet toen aten ze het niet. Het klopt idd dat ze na ± 6 weken 'uitvliegen' . In grote lijn zou ik zeggen hou het in de gaten allemaal maar laat de ouders zoveel mogelijk zelf doen
pa en ma gaan samen voeren. En dat word nog een gezellige drukte bij je zeker het voeren is zó leuk om te horen.
Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die je  nog meer raad kunnen geven. geniet ervan de 1e is zó speciaal.
groetjes v Roma

miranda8482

Bedankt Roma voor je snelle reactie!

Ja ik ben inderdaad helemaal in de wolken.
Prachtig om te zien allemaal. Zeker nu het nog zo nieuw is.

Ik snap dat de ouders het werk moeten doen, dat wil ik ook .
Maar het liefste ga ik elke keer ff kijken.
Doe ik niet hoor maar vin dhet zo leuk!

Nogmaals bedankt alvast voor jou reactie!

Groetjes van Miranda :D

margreet

hallo Miranda,

Gefeliciteerd met je 1e jonkie, geniet er maar van.
De jongen vliegen vanaf ca. 4 weken uit, de 1 wat eerder dan de ander, dan worden ze nog gevoerd door de ouders, met ca. 6 weken kun je ze apart zetten en ze zelfstandig laten eten. Vaak eten ze dan al trosgierst en al wat zaadjes.
Het eivoer wel 2x verversen met dit warme weer. i.v.m.bederf, ze eten hier nl. veel van. Ook het water goed in de gaten houden, ze  drinken nu ook meer. Verder vinden ze een stukje bruin brood ook heel lekker, mag je elke dag aanbieden.
Veel plezier en succes ermee.

groetjes Margreet

miranda8482

Bedankt voor de tips en reacties!

Genieten ga ik er zeker van. En nu met deze reacties kan ik ook kijken of het allemaal goed gaat en kan ik ze alles aanbieden wat ze nodig hebben.
Erg bedankt dus!

Groetjes van Miranda ;)