28 maart 2024, 23:29:48

Vogelspeeltuin zelf maken

Gestart door Paul, 31 mei 2003, 01:58:57

« vorige - volgende »

Paul

Hoi knutselaars onder ons :-)
Ik heb vandaag bij de Xenos een houten bakje op een standaard gekocht om zelf iets leuks van te maken.
Het is een houten bakje met een soort schraag er onder zodat je hem overal neer kan zetten.

Daar ga ik het een en ander op monteren zoals een laddertje en wat klim dingetjes en als het klaar is zal ik hier wel even een foto neer zetten :-)
Als je zoiets vergelijkends koopt zijn die dingen heel er duur, boven de 60 euro maar deze bak kostte compleet 10 euro en dan nog een beetje hout erbij dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Dus misschien een tip voor de knutselaars onder ons :-)

Groetjes,  Paul


Karin

Leuk idee Paul !! Ik heb een speelboom ( een stuk appelboom  ;D ) voor onze valkjes, maar ik wilde er nog iets bij maken. Dit is misschien wel wat ! Gauw naar Xenos  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moonwitch (diana)

hoi paul

Leuk idee, laat je het ons in delen zien groeien, zodat wij het ook kunnen namaken ;D.
Zijn wij ook goedkoper uit :).
Ik heb alleen de pech dat ik naar een andere plaats moet voor xenos :(, want hier in Hoorn hebben we geen xenos.
Als jij het voorbeeld in opbouw hier zet kunnen we er allemaal een maken ;).
Groetjes Moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

casper

Hoi Paul,

Dat ziet er veelbelovend uit, een plek waar wij valkparkietjes zonder bemoeienis van de baasjes overal de snavel in kunnen zetten. 8)

Als die voor Binkie en co. af is, kun je meteen aan de volgende beginnen; ik wil er graag eentje voor mijn verjaardag! :P

Groetjes,


C a s p e r[/b]  

Marianne

Hoi Paul,

Ben je al wat verder gekomen met het in elkaar knutselen van je vogelspeeltuin ?
Ik ben erg benieuwd hoe de speeltuin gaat worden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Marianne,
IK ga dit weekend er mee aan de gang want doordeweeks heb ik er niet zo veel tijd voor.
Ik zal het stukje voor stukje op de foto zetten zodat iedereen het na kan maken :-)
Ik denk dat ik dit weekend al wat fotos zal hebben :-)

Groetjes,  Paul.

daan

Hoi Paul,

succes met je vogelspeeltuin, en ik ben benieuwd naar de foto's. Leuk he al die dingen gewoon zlef maken, doe ik ook hoor, Crea Bea hihihi, ik vind het ook leuk om te maken en idere x weer wat anders te verzinnen.

doegies

Irene

Wat een super idee! Ik wacht ook vol spanning op de volgende foto's Paul, en dan ren ik ook snel naar de Xenos!
Succes ermee! Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Kolkkie

Hey Paul,

Succes met het knutselen. Ben erg nieuwsgierig hoe het gaat worden. Ik kom het resultaat wel een keer bekijken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Ik heb vandaag nog wat houten stokken en andere spulletjes gehaald en ga er morgen mee beginnen :-)
Dus ik denk dat ik morgen al wat foto's heb want van elke stap zal ik er een maken :-)

Groetjes,  Paul

Kolkkie

Hey Paul,

Heb je een soort van ontwerp gemaakt, of doe je het gewoon uit je hoofd?
Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi paul

wordt nu echt heel nieuwsgierig naar je speeltafel, hoop dat je er snel verder mee gaat. Ben echt reuze benieuwd.
groetjes Diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Peter

Hoi Paul,

Komt er ook iets van een speelboom op?

Groetjes,
Peter

Stijn dc

hello

goed idee van die speeltuin zeg, ik kan er alleen niets mee doen omdat mijn vogeltjes in de voliere al genoeg klim en speelgelegenheid hebben!!
wel mooi bedacht hoor!!

SDC

Paul

Hoi Vogelspeeltuinliefhebbers :-)
Het geraamte is in elk geval klaar maar die accu van de boormachine is leeg  :(
In elk geval weer wat foto's stap voor stap hoe ik hem ga maken :-)
Ik bedenk alles tijdens het in elkaar zetten en heb geen tekening dus het duurt een beetje lang omdat ik nogal langzaam denk :-)
Het kant en klare bakje is 40 cm in het vierkant.
Eerst heb ik dikke stokken gezaagd van 22mm dik.
De lengte heb ik 60 cm gehouden.

Deze stokken heb ik aan de zijkant vastgeschroefd aan de onderbak.

Hier zie je hoe ik het heb vastgezet.

Daarbovenop heb ik twee stokken van 18mm dik en 40cm lang op vastgeschroefd.

Hier zie je hoe ik ze van boven heb vastgezet in de rechtopstaande palen.

Ik ga straks nog verder wat proberen te doen maar ik heb hier helaas geen lader voor de boormachine :-(
Dus dan is het toch even wachten tot ik die weer heb.
In elk geval is er een begin maar de rest volgt snel :-)

Groetjes,  Paul