29 april 2024, 16:07:48

Vogelspeeltuin zelf maken

Gestart door Paul, 31 mei 2003, 01:58:57

« vorige - volgende »

Lianne

Ha Paul,

Ik zie de foto's en ben direct verkocht. Ik ga zo naar de Gamma om eens te zien welke materialen er te vinden zijn voor de speelplank. Helemaal super. Ik heb wat leuks te doen en mijn parkiet heeft straks een speeltuin. (als het tenminste gaat lukken allemaal, zul je zien dat 'ie lekker overal gaat zitten behalve in de speeltuin  :-/
Bedankt, gr. Lianne

giovanni

hello paul!!
heb nu nog maar je onderwerp gelezen en het ziet er heel tof uit! ga het ook eens proberen, als ik tijd heb ;) de vakantie is morgen gedaan, zodus ??? ??? ???.
En heb je er al aan verder gewerkt ondertss?? of ga je er mee stoppen omdat ze het al gebruiken??

Paul

Hoi Giovanni,

Ik ben er nog niet verder mee gegaan maar ik heb nu wat meer tijd dus dat zal binnenkort zeker gebeuren.
Ze zitten er regelmatig op en ook op de bovenste twee stokken zitten er regelmatig valkjes.
De schommel werkt niet helemaal goed zoals ie nu is die ga ik met touwtjes maken want die kettingkjes werken daar niet goed bij helaas.

Groetjes, Paul

andre28

Hoi allemaal, het is eigenlijk heel simpel om te maken maar wat een goed idee.
ik ga van de week ook zelf proberen om te maken.

Liek

Goed idee!
Ik denk dat ik ook maar is ga..eh....
...Liek

giovanni

Ok paul!
 zal er al naar uitkijken naar het vervolg ;)

caroliendewit

Hoi Paul wat een gave speeltuin. Mijn annetje heeft toevallig zo'n tafeltje gehad in zijn kerstpakket en we wisten toch niet wat we ermee moesten. Ik zal 'm eens aan het werk gaan zetten  :D :D :D!! Errug leuk en ik ben benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk hoe je valkjes het vinden!!!
Greotjes Carolien

Paul

Hoi Carolien,

Ze zijn nu al gek met hun speeltuintje hoor :-)
Er liggen houten kralen in die bak en die moet ik echt elke dag van de grond rapen en dan hoor je weer een pok achter je en dan ligt er al weer een  :D
Ook op het laddertje zitten ze vaak en sommige klimmen ook via het wenteltrapje omhoog en naar beneden.
En bovenop zitten ze vaak uit te rusten als ze uitgespeeld zijn.
Dus ook al is ie nog niet af het is nu eigenlijk al een succes.

Groetjes, Paul

caroliendewit

He Paul,
Hoe gaat het met je speeltuin?? Ik heb gisteren mijn mannetje ook zo gek gekregen er een te maken. Hij is wel anders geworden dan die van jou, maar ook erg leuk eigenlijk. Ze vonden het in het begin maar raar en eng, maar ze beginnen er aan te wennen. Ze snappen alleen nog niet dat ze via het wenteltrapje omhoog kunnen klimmen.  :D :D :D We hebben er ook twee touwen ingehangen. Die vinden ze ook wel leuk. Het schommeltje vinden ze ook nog eng, maar ik denk dat dat vanzelf wel goed komt. Ik ben benieuwd wat jij er nog allemaal ingemaakt hebt.
Groetjes Carolien

Paul

Hoi Carolien,

Ik heb er verder nog weinig aan veranderd alleen de schommel werkt niet goed met die ketting daar zitten ze soms wel op maar die klikt heen en weer dus vallen ze eraf helaas.
Het wenteltrape lopen ze toch ook wel vaak op naar boven en op het gewone trapje ook wat erin ligt.
Maar ik ga er wel weer mee verder en dan komen de foto's ook hier te staan.

Groetjes, Paul

caroliendewit

Hoi Paul,
Ik weet niet waar jij je schommeltje van gemaakt heb, maar bij die van ons blijven ze er wel opzitten. Ik heb bij de Karwei een stuk dunne kettig gekocht. In het stokje hebben we twee gaatjes geboord en daar de ketting doorheen gehaald. Aan de onderkant hebben we het met kleine schroefjes vast gemaakt. Aan de bovenkant hebben we het in z'n geheel er doorheen gehaald. Het wenteltrapje vinden ze nu ook wel interessant. Het mannetje is wel inventiever als het popje. Hij durft meer als zij. Ik ben benieuwd hoe het met jouw speeltuin afloopt. ;)
Groetjes Carolien

Paul

Hoi Carolien,

Ik heb ook een houten schommel en de ketting is dus ononderbroken die loop onder de schommel ook gewoon door.
Ik denk dat jouw manier beter is want dat is hier ook het probleem dat de schommel heel raar heen en weer klikt als er een valkje opzit en dat komt dat de ketting niet vastzit aan het hout misschien.

Groetjes, Paul

Khiru

ik denk dat het dringend tijd wordt dat ik eens alleen ga wonen, ik zou niets liever hebben dan een valkparkietenspeeltuin in de woonkamer, enkel spijtig dat mijn ouders dat niet willen.  Hoewel er een buitenvoliere komt, moet ik nog steeds het gevoel missen van een handtamme valkparkiet op mijn schouder te hebben  :(
Het zou fantastisch zijn als ik TopĂ© handtam zou krijgen, maar hij is ondertussen al een jaar oud en meer dan uit mijn hand eten doet hij niet  :(

Paul

Hoi Khiru,

Wat jammer dat je valkje alleen uit je hand eet en niet meer doet :-(
Maar in elk geval toch vol blijven houden ik heb ook wel eens een jaar erover gedaan voor er een op mijn vinger ging zitten maar dat is uiteindelijk toch gelukt.
Je kan er ook een tam valkje bijnemen dan heb je kans dat de ander ook veel tammer word als ie ziet dat de nieuwe wel bij je komt.

Groetjes, Paul

Khiru

hey paul,

ik denk niet dat mijn ouders ermee akoord zouden gaan als ik een 2de valkje zou bijnemen, voor binneshuis te laten rondvliegen. :(
Hoewel er wel een 2de komt als de voliere af is, maar dan zal deze niet handtam moeten zijn :(

grts Bart