18 april 2024, 04:02:53

Vogelspeeltuin zelf maken

Gestart door Paul, 31 mei 2003, 01:58:57

« vorige - volgende »

ziralioness

Leuk! Dit ga ik echt volgen! :)

Zelf ben ik bezig met het maken van een vogelboom, ik heb al een mooie tak van een eik uit het bos gehaald en hem met kokend water schoon gemaakt en gedeeltelijk (samen met mijn vriend, oef wat was die schuurmachine een zwaar rotding!) afgeschuurd. Nu straks nog een keer een flinke schoonmaakbeurt en een goede voet en hij is klaar om vol speeltjes gehangen te worden!
Mijn computer is momenteel kapot (ik zit achter die van mijn vader) maar als die het weer doet zal ik met de webcam wel wat foto's plaatsen. :)

Tot die tijd ga ik dit heeeeeeeeel goed bijhouden Paul! Ik ben razendbenieuwd!!!!! :)
Misschien mijn volgende creatieve-bezigheidstherapie-voor-overspannen-mensen-project?  ;D :D (voor mensen die het niet wisten, ik zit al 2 jaar ziek thuis)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Ziralioness,
Misschien ook iets voor mijn volgende project een boom kappen en afschuren :-)
In elk geval leuk dat je het volgt hoe ik het aan het maken ben, misschien helpen we elkaar wel aan ideen :-)
Ik heb nu ook de schommel klaar :-)
De schommel zelf is van 18 mm dik hout en 27 cm lang en daardoor heb ik een ketting geregen van 1 meter.
Dit heb ik aan 1 stuk gehouden en een schakel opengebogen en weer dichtgemaakt zodat ze zich daar niet aan kunnen bezeren en dat glimmende vinden ze altijd leuk spelen.
dit is het resultaat:


Word vervolgd :-)

Groetjes,  Paul

Speedy

Geweldig leuk gedaan Paul, jeetje wat grappig.
Kunnen we het ook bij jou bestellen? ;D

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Er gaat nog best wat geld inzitten en veel werk met de eerste
natuurlijk maar een tweede zal met voorbeeld sneller gaan.
Iets vergelijkends zou denk ik wel over de 100 euro komen want een hele simpele kostte al meer dan 60 euro in een speciaalzaak.
Ik heb onder de schommel nog een stok gemaakt om een ladder tegenaan te zetten, die had ik nog compleet liggen maar is ook zelf te maken als het nodig is.
ook komen er wat speeltjes aan die stok te hangen.
Ik stop nu wel voor vanavond want anders komt een buurman me vermoorden met al dat geboor  :D
Hier nog even wat foto's van hou het er nu uitziet.
Ik heb gelijk even een vrijwilliger genomen om de schommel te testen :-)




Word in elk geval vervolgd :-)

Groetjes,  Paul

Ellen

Jeetje Paul,

Dat ding wordt onbetaalbaar. Prachtig en..........................
dat voorbeeld wat je erop hebt gezet .....hahahaha...........
enig....je bent wel creatief hoor. Petje af!!!
Dat wordt straks wachten in de rij voor de schommel.

Gr. Ellen.

Ellen

Hoi ziralioness.

Dat is niet zo mooi dat je "nu al" twee jaar
thuis zit. (overspannen?)
Dan is zoiets als een speeltuin maken zeker
een goede therapie. Geduld is een schone zaak, denk.

Beterschap gewenst... groetjes Ellen.

Speedy

10 juni 2003, 12:05:46 #21 Last Edit: 10 juni 2003, 12:12:13 by Speedy
Heel mooi gedaan hoor Paul, het lijkt wel een circus act, de trapeze.... :D :D ga je je valkjes straks zeker leren hoe ze elkaar op gaan vangen in de lucht? ;D
Als de voorstelling gaat beginnen, laat het ons weten.
Nee heel mooi hoor.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Jij krijgt zeker kaartjes voor de eerste voorstelling  :D
Maar hij is nog niet eens half af hoor, ik komt nog veel meer bij maar ik doe elke keer een kelin stukje.
Als er weer wat nieuws bij is laat ik hier weer een foto zien  :-)

Groetjes, Paul

demi

echt een leuk idee paul!
klussen met paul :D
we wachten de volgende fotòs weer af!

groetjes diana w

Marianne

Hoi Paul,

Het ziet er nu al geweldig uit.
Heel duidelijk zo met de foto's, zo zou het mij zelfs moeten gaan lukken.
Ik ga de cursus 'klussen met Paul' zeker volgen.

Succes verder met je ideetjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello

wauw, knap ontwerp voor zon speeltuin hoor paul!!!
ik denk dat ik het wel zou kunnen namaken, mss hou ik het we lbij voor als ik later zelf een tamme valkparkiet heb!!
nu zitten ze in de voliere!!

SDC

ziralioness

Bedankt voor je medeleven Ellen, ik word (hopelijk) vanzelf weer beter... At least I hope...  :'( Soms lijkt het wel alsof het nooit meer beter word.
Overigens, mijn ''ziekte'' heeft ook ermee te maken dat ik een kamermaatje wil. Ik ben vaak depressief en alleen. Een valkje kan mij helpen een beetje minder eenzaam te zijn.... en me misschien eens op te vrolijken in moeilijke tijden. :)

Paul, ik blijf deze thread volgen... Ik ben ook graag een beetje creatief en hoewel ik als de dood ben voor al het electrische gereedschap kan ik met de hand ook nog wel wat gelukkig. ;)
Een handzaagje, hamer, spijkers, raffiadraad (om spijkers ed. af te dekken) en hout of echte natuurtakken en natuurlijk een flinke dosis fantasie kunnen een hoop doen!!!! :)
Ik kan niet wachten op nieuwe foto's!

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Paul,

Je bent echt iemand met 2 rechter handen ;). Zoiets kan ik echt niet in elkaar zetten, want ik heb zeker jouw linker  voor mijn rechter hand geruild :D.
Ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi paul

je vogelspeeltuin wordt echt al heel leuk, en ook leuk dat je vogel er voor wou poseren. Ben erg benieuwd naar het volgende stukje.
Keep up the good work.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Wat een handypauly ben je toch! ;D

Ziet er hartstikke leuk uit joh! Daar zullen ze wel veel plezier aan hebben!

Maar waar haal je de tijd vandaan joh, met 18 valken in huis, een vriendin en je werk, poewéé! ::)
O,ja, je slaapt natuurlijk bijna niet, dus je doet dit 's nachts zeker? 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl