19 april 2024, 04:55:51

wat voor bodembedekking?

Gestart door Inge88, 8 januari 2007, 20:47:07

« vorige - volgende »

Inge88

Ik heb altijd schelpenzand gebruikt, wist ook niet anders en me er ook niet in verdiept. Nu ik weet dat ook houtsnippers gebruikt kan worden voor op de bodem van een kooi, vraag ik mij af wat nu beter is? Maakt 't nog uit wat voor houtsnippers, ik heb vooral beukensnippers zien staan. Zijn deze gewoon in de dierenspeciaalzaak te koop? En wat is nu goedkoper  ::)?

Riny

Hoy Inge
Je kunt ook beukesnippers in een grote verpakking kopen dan ben je veel goedkoper uit.
Het stuift ook niet als je valkjes fladderen zoals schelpenzand.
Groetjes Riny :D

*Patricia*

hoi,

ik heb stofallergie en ben vroeger astmatisch geweest. ik ben zeer tevreden over de beukensnippers en inderdaad je kan het in 5 kilopakken kopen en dan is het helemaal niet zo duur.

ik ben er zeer tevreden over. ik heb de middenmaat qua snippers.

groetjes Patricia

Rianne

Ik koop altijd grootverpakkingen van 20 kilo. Je hebt grote en kleine snippers, welke je daarvan gebruikt maakt niet uit. :)

Anja



Ik gebruik ook housnippers de middelmaat. In verpakkingen van 5 kilo.

Groetjes Anja

tamara

ik gebruik ook beukensnippers.
Een pak van 3 kg kost bij pets place 3 euro.

Ik vind het fijner dan schelpenzand( dit gebruikte ik jaren geleden)

groetjes tamara en tequila en amigo

I_Xyzyx_I

er zit hier een groothandel voor dieren, zak van 25 kilo beukensnippers voor 10 euro :P  voer is ook erg goedkoop ( en zelfde kwaliteit als pets place, misschien zelfs beter omdat het verser is) :)


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

robeke

ikgebrui steentjes voor een kattenbak dat neemt de poepjes ook goed op en je ziet het ook niet zo goed liggen en het is passend bij ons interieur  :P
mvg. robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

mickeledoki

hallo,

ik ben schelpenzand gaan gebruiken omdat ik van beukensnippers maar bleef niezen alhoewel er toch aanzienlijk minder stof vanaf komt... ik ben erg tevreden over schelpenzand vooral de anijs geur die eraan zit...

grtz mickeledoki

Mara

Ik gebruik op het moment zowel beukensnippers als schelpenzand. Waar de waterbak staat heb ik schelpenzand en in de tweede voliere heb ik dan de beukensnippers gedaan. Vinden ze erg leuk, ze zaten vanmiddag ook er lekker mee te spelen.

Mara

Loeki

Beste

Iemand een idee welke bodembedekking ik in mijn buitenvolière in het niet overdekte deel kan gebruiken?
Zou ik het ook niet helemaal overdekken?

Mvg
Bezoek de nieuwe website van onze hobbykwekerij!
--> www.valro.tk

hennie

Hallo Robeke,
Ik lees dat jij kattenbakkorrels gebruikt voor bodembedekking in de kooi. Dat lijkt me niet zo comfortabel voor je vogels. Het lijkt me nogal scherp en ze kunnen er helemaal niks mee! Ikzelf strooi eerst een laagje schelpenzand en dan een laag beukensnippers. Uit het schelpenzand pikt mijn valkje wat grit en kleine korreltjes en met de beukensnippers speelt hij en hij knaagt er ook graag op!
Ik denk ook dat de kattenbakkorrels geparfumeerd zijn en dit lijkt me ook niet goed voor vogels!
Het is toch geen kat!
groetjes,Hennie