4 augustus 2025, 20:10:09

Voliere

Gestart door Peter, 11 juli 2003, 21:42:12

« vorige - volgende »

Speedy

Hoi Angelique,

Hoe gaat het met dat lieve witmaskertje?
Ik schrok ervan en heb schijnbaar iets niet goed gelezen? was dit het valkje dat niet zelf at? hoe kan dat dan? is het altijd gevoerd geweest?
Ik hoop dat je er nog op tijd bij bent, jeetje....zo een lief koppie.
Triest hoor om dat zo te zien.
Hoe weet je nou zeker of je valkje voldoende eet? of juist teveel?
Door de veren is het soms niet goed te zien hoor....en altijd vastpakken doe ik ze eigenlijk niet.....ik bedoel echt beetnemen om dat te checken.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hoi,

Het valkje Issey heeft het niet gered. Hij is vannacht dood gegaan. Hij was nog veel te jong, 2 jaar oud. Hier kan je zijn stukje vinden: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Spoed;action=display;num=1066769697

en suzanne, zo;n paneel hebben we gelukkig goedkoop kunnen krijgen, voor bijna 30 euro per paneel.

Dit valkje at juist wel heel goed, er leek niks met hem aan de hand te zijn. Pas toen we hem naar binnen moesten halen, merkten we op hoe licht hij was. Zo;n licht valkje had ik nog nooit gevoeld. Hij zat heel bol, dus je zag niet, dat hij zo vermagerd was.
Maar het is heel jammer, dat hij het niet heeft gered, want ik had zo graag jongen van hem gehad.

Groetjes Lique

Suzanne

Oh, wat ontzettend vervelend voor jullie Lique  :'(. Arm valkje  :-[ Wat mankeerde hij? Veel sterkte in ieder geval.

Waar heb je de panelen gekocht als ik vragen mag?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Ja, het is echt heel jammer, maar ik denk dat hij iets van een parasiet had, inwendig.
Omdat hij behoorlijk dunne ontlasting had, niet at, en zo vermagerde.
De panelen heb ik hier vlakbij gekocht.
Als jij ook belang hebt, kan ik je zijn telefoon nummer geven.

groetjes lique

Suzanne

Hoi Lique,

Is dit een valkje wat je nog niet zo lang had?

Maar ik heb het er met mijn man over gehad, maar we hebben besloten voorlopig maar een voliere met gaas te maken, omdat we toch wel een beetje schrokken van de totale prijs die we uiteindelijk kwijt zouden zijn. En dat komt nu even niet uit, kunnen we later nog eens doen.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi suzanne,

Ja, Issey had ik nog niet zo lang. Begin september hebben we hem opgehaald in Meppel, op de vogelmarkt.
Alleen hebben we daar 2 mannen vandaan gehaald, maar de andere valk, Calvin, is gezond.
Een meisje die hier ook wel eens kwam, had ook familie van deze valkjes gekocht, maar was al heel gauw dood.
Ik begin toch te tweifelen aan de conditie van sommige valkjes.

Ja, de panelen zijn erg duur, maar het voordeel is, makkelijk schoon te maken, steviger en je hoeft het niet na een paar jaar te vervangen.

Groetjes Lique

Suzanne

Ik weet sowieso niet zo goed wat ik van een vogelmarkt moet denken. Ik denk dan gelijk aan veel dieren in veel te kleine hokjes, maar misschien zit ik er helemaal naast. Kan er niet over oordelen, want ik ben er nog nooit geweest  ;).

Ik denk dat we maar een paar jaar wachten met die panelen, aangezien we nu een hoop andere dingen hebben in en om het huis die ook moeten gebeuren. Dus tegen de tijd dat het gaas vervangen moet worden dan nemen we misschien panelen  ::)

Ondertussen zit ik iedere keer op Marktplaats te neuzen of ik valkjes in mijn buurt tegen kom. Ben dus flink besmet met het valkjes virus  ;D. Heb vandaag een kooitje opgehaald, voor 10 euro, ziet er perfect uit, bijna nog als nieuw. Is goed voor een quarantaine (wat een rot woord zeg) kooitje  :P

Lique

CitaatIk weet sowieso niet zo goed wat ik van een vogelmarkt moet denken. Ik denk dan gelijk aan veel dieren in veel te kleine hokjes, maar misschien zit ik er helemaal naast. Kan er niet over oordelen, want ik ben er nog nooit geweest  ;).

Ja, je hebt er veel vogels, en soms in veel te kleine kooitjes.Maar je ziet er ook leuke dingen, mensen die goed voor hun vogels zijn, maar jammer genoeg is dat niet altijd het geval.
Maar ik zal je toch aanraden om een keertje een vogelmarkt te bezoeken.

Ik denk dat we maar een paar jaar wachten met die panelen, aangezien we nu een hoop andere dingen hebben in en om het huis die ook moeten gebeuren. Dus tegen de tijd dat het gaas vervangen moet worden dan nemen we misschien panelen  ::)

Ja, dat kan je ook makkelijk doen, want de prijs is inderdaad heel erg hoog. Dingen in huis gaan natuurlijk ook voor.

Ondertussen zit ik iedere keer op Marktplaats te neuzen of ik valkjes in mijn buurt tegen kom. Ben dus flink besmet met het valkjes virus  ;D. Heb vandaag een kooitje opgehaald, voor 10 euro, ziet er perfect uit, bijna nog als nieuw. Is goed voor een quarantaine (wat een rot woord zeg) kooitje  :P

JA, iedere dag kijk ik op marktplaats, of er nog wat voor me bijzit, maar helaas vaak is dat niet het geval. Maar zo'n kooi wat jij hebt gehaald, daar ben ik altijd naar op zoek, zodat ik ze kan opknappen, en met een valkje kan verkopen.
Alleen 9 van de 10 x zijn ze veel te ver weg.

Groetjes Lique

Peter

Hallo allemaal,

Eindelijk weer positief nieuws te meldden over de voliere! We hebben een gasleiding, waterleiding en netwerkkabel richting de schuur gelegd...

De gasleiding is vandaag aangesloten door een erkende monteur, de leiding leggen lukt mij nog wel maar de aansluiting enzo laat ik liever over aan iemand die het echt kan. Alles was getest of het echt dicht was en alles was in 1 keer goed :) De verwarming kan dus snel geplaatst worden, we hebben laatste een splinternieuwe gevelkachel gekocht om de koude dagen door te komen.

De waterleiding wordt pas aangesloten als we een wastafeltje gekochten samen met een bolier, tja warm water bij de vogels is wel fijn.

Met de netwerkkabel kunnen we straks de status van de luchtbehandeling zien, wat de exacte tempratuur is in de schuur en de verlichting in of uit schakelen. Tevens komen er meerdere webcams te hangen.

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi Peter,

gelukkig weer eens wat beters te horen :), leuk dat er webcams komen, kan al nie meer wachten ;).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Peter,

Ik weet bijna zeker dat jullie de meest electronisch geregelde volliere hebben van heel Nederland :-)
Het word een waar hotel voor jullie valkjes straks :-)
Wel makkelijk dat je binnen dan alles in de gaten kan houden en voor de beveiliging kan je zelfs de beelden van de webcam opnemen en na een dag weer wissen als er niks aan de hand geweest is.
Je kan dan wel zien waarom de valkjes bijvoorbeeld in panike geweest zijn, katten of roofvogels in de buurt van de volliere bijvoorbeeld .
Ik ben benieuwd als alles klaar is hoe het dan werkt ik kom zeker weer een keer kijken dan :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Klinkt allemaal heel goed hoor, Peter en Lique, heel professioneel ook  ;D

Wij liepen er ook al mee in onze gedachten om de internetkabel door te trekken en een webcam te plaatsen, misschien zelfs eentje met infrarood die dan in een broedkast kan kijken (zonder dat de valkjes gehinderd worden natuurlijk).

Groetjes

Suzanne

Peter

CitaatHoi Peter,

gelukkig weer eens wat beters te horen :), leuk dat er webcams komen, kan al nie meer wachten ;).

Groetjes, Tara
Hoi Tara,

Het zal nog wat weekjes duren maar ze komen eraan :)

Groetjes,
peter

Peter

CitaatHoi Peter,

Ik weet bijna zeker dat jullie de meest electronisch geregelde volliere hebben van heel Nederland :-)
Het word een waar hotel voor jullie valkjes straks :-)
Wel makkelijk dat je binnen dan alles in de gaten kan houden en voor de beveiliging kan je zelfs de beelden van de webcam opnemen en na een dag weer wissen als er niks aan de hand geweest is.
Je kan dan wel zien waarom de valkjes bijvoorbeeld in panike geweest zijn, katten of roofvogels in de buurt van de volliere bijvoorbeeld .
Ik ben benieuwd als alles klaar is hoe het dan werkt ik kom zeker weer een keer kijken dan :-)

Groetjes, Paul
Hoi Paul,

Ik weet dat er meer voliere's zijn waarbij elektronica gebruikt wordt :) Maar het is wel leuk om twee hobbies te combineren. En het idee om de beelden een dag te bewaren is een goed idee!

Groetjes,
peter

Peter

CitaatKlinkt allemaal heel goed hoor, Peter en Lique, heel professioneel ook  ;D

Wij liepen er ook al mee in onze gedachten om de internetkabel door te trekken en een webcam te plaatsen, misschien zelfs eentje met infrarood die dan in een broedkast kan kijken (zonder dat de valkjes gehinderd worden natuurlijk).

Groetjes

Suzanne
Hoi Suzanne,

Doen! Al is het wel wat werk, de kabel loopt bij ons onder de grond door en onder het huis. Ook wil ik nog een mogelijkhied maken dat we de beelden op de tv kunnen zien...

Big Valkparkiet is watching you :) En ja tot in het nest kastje... hahaha.

Groetjes,
Peter