28 maart 2024, 16:10:22

Voliere

Gestart door Peter, 11 juli 2003, 21:42:12

« vorige - volgende »

Peter

Hoi allemaal,

De laatste tijd komen er weer steed svaker berichten dat er vogels gestolen worden. Het gaat dan wel over ara's enzo maar we hadden zelf nog geen slot op de voliere en voelden ons daar toch niet prettig bij. Dus vandaag aan het shoppen geweest voor een handig en weersbestendig slot. Een hangslot vondt ik niet handig en ik wou graag ee nvast slot en naar een tijdje zoeken ook nog gevonden :) :)

Uiterraad direct gemonteerd:


Groetjes,
Peter


Suzanne

Hoi,

Ik heb ook gelijk sloten gemaakt (laten maken  ;)) op mijn voliere. Ook omdat ik vaak verhalen hoorde over vogels die gestolen worden. Ik heb een slot op het binnenhok, en een hangslotje op de buitenvlucht. Waarschijnlijk komen ze wel binnen als ze willen, maar moet het ze zo moeilijk mogelijk maken  ;) Daarnaast zit er ook nog een slot op de poort van de tuin.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

6 juni 2004, 20:06:59 #287 Last Edit: 6 juni 2004, 20:13:03 by Angelique
Hoi allemaal,

Nog steeds zijn we bezig met de voliere.
Gisteren hebben we een scherm van wilgentakken achter de voliere geplaatst:


Vandaag zijn we bezig met de broedkooien.

Dit is Xander, hij komt ff een daggie meehelpen

Groepsfoto (behalve ikke)


Natuurlijk moet Milo ook ff meehelpen:

En loslaten hó maar!


De valkjes zijn dit allemaal nu wel gewend, ze zitten je gewoon aan te kijken van "wat ben je aan het doen?"

Zelfs de jongen vinden het allemaal wel best, en stiekum lachen ze ons allemaal uit:

Stijn dc

hoi

leuke foto's hoor, vooral die van milo! :)

SDC:D

Paul

Hoi Lique,

Wat een leuke foto's weer :-)
Het is al zo mooi met jullie volliere maar het word nu nog mooier met alle verbeteringen erbij.
Wat fijn dat jullie zoveel hulp hebben en ook dat Milo zo meehelpt  :D
Ik kom zeker weer een keer jullie vervelen met een bezoekje als het helemaal af is.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Ja, Milo helpt altijd heel erg goed mee. Als je een stuk hout ofzo nodig hebt, hoef je alleen maar Milo te vinden, en dan vindt je gelijk het stuk hout, waar je naar op zoek was.

Maar joh, je verveelt ons echt niet hoor. Je bent van harte welkom bij ons, maar dat weet je wel.
En of dat nou nu of als alles klaar is (wat nog héél lang duurt), dat maakt natuurlijk niet uit.

groetjes LIque

Peter

Hallo allemaal,

Vandaag weer verder gegaan, Xander kwam ook weer helpen! Vandaag hebben we het gaas op maat geknipt en voor de kooien gemonteerd. En het paneel later ook geplaatst. Omdat het paneel zo groot was maar in de tuin gedaan, gelukkig bleef het droog er hingen wel donkere wolken boven ons :)

De foto's:






Groetjes,
Peter

Henry

                                he peter&lique


nou wat gaat dat snel zeg met de kooien in de schuur ;)


henry en de valkjes

Mandy

11 juni 2004, 04:01:14 #293 Last Edit: 11 juni 2004, 04:02:36 by Mandy
Ooo dus jullie gaan over op aparte broedkooien joh? ::)
Is het de bedoeling dat jullie straks alle valken gaan koppelen en ze in zulke kooien gaan plaatsen? Nee toch zeker, dan heb je niets meer in de volière zitten, is ook zo'n raar zicht, of wordt dat de "kraamkamer"?! :D

Ik heb ook slotjes op mijn kooien zitten, maar dat zijn van die simpele en is meer bedoeld om brutale kinderen van mijn vogels vandaan te houden.
Wij hebben een lage schutting van achteren, wel leuk om de hertjes in de wei te kunnen zien, maar met de volière nu heb ik er wel spijt van. Maar goed, iedereen kan dus makkelijk in de tuin komen, ook met een hoge schutting natuurlijk, als ze willen kunnen ze overal komen. Maar goed, ik bedoel maar, als er kinderen in de tuin zouden snuffelen en ff een valkje willen pakken kan dat dus niet! ;)
Maar als mensen echt bewust vogels willen stelen kan je er nog zo'n dure sloten op zetten, maar dan helpt niets hoor. Een schaar in het gaas en weg zijn ze... :-/
De nachtmerrie van iedere kweker... :(
Maar goed, dat soort dingen gebeuren meer bij de speciale grote dure vogels, dan is een beveiligings systeem met alarm en video's geen overbodige luxe... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

dat gaat snel vooruit bij jullie zeg. Hoeveel kooien gaan er zo in het totaal komen?

SDC:D

suus

Wij maken ook sloten op zowel voliere als nachthok, want er staat vooral zomers regelmatig in de bij ons in apeldoorn dat er volieres leeggehaald zijn, en dat gaat dan niet om ara's maar vorig jaar ook een paar keer over valken!!!
Jullie nieuwe hokken worden mooi zeg, en ook snel gefixed!!! in een rap tempo.
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Peter

CitaatOoo dus jullie gaan over op aparte broedkooien joh? ::)
Is het de bedoeling dat jullie straks alle valken gaan koppelen en ze in zulke kooien gaan plaatsen? Nee toch zeker, dan heb je niets meer in de volière zitten, is ook zo'n raar zicht, of wordt dat de "kraamkamer"?!
Hoi Mandy,

Het is de bedoeling om daar straks een paar koppels apart te plaatsen. We hebben een paar mooie koppels die nu geen koppel meer zijn :( Het is niet de bedoeling om helemaal over te gaan op broedkooien maar het in wel de planning om gedeeltelijk over te gaan.

Groetjes,
Peter

Peter

Citaathoi

dat gaat snel vooruit bij jullie zeg. Hoeveel kooien gaan er zo in het totaal komen?

SDC:D
In totaal 6 :)

Peter

CitaatWij maken ook sloten op zowel voliere als nachthok, want er staat vooral zomers regelmatig in de bij ons in apeldoorn dat er volieres leeggehaald zijn, en dat gaat dan niet om ara's maar vorig jaar ook een paar keer over valken!!!
Jullie nieuwe hokken worden mooi zeg, en ook snel gefixed!!! in een rap tempo.
groet suus
Hoi Suus,

Het gaat nog niet snel genoeg, ik moet steeds naar het werk toe waardoor in geen tijd heb om verder gaan. Maar ja nog een maandje verder en dan zal het af zijn.

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna klaar, de voliere buiten is helemaal leeg gehaald, en uitgegraven om zo afvoerleiding voor regenwater te kunnen maken. Vervolgens de afvoerleiding in de voliere aan gebracht met meerdere afvoerputjes. En natuurlijk ook direct een afvoer door getrokken de schuur in. zodat we hier in de toekomst ook water en een afvoer hebben.

Nadat alle putjes geplaatst waren, de voliere bestraat en vol gestort met beton. Zodat het een soort grote bak geworden is waarin je alles goed kunt schoonmaken, toen het beton droog was al het grind weer terug gestort.

Ook nog een dakgoot langs de voliere geplaatst.

Groetjes,
Peter