4 augustus 2025, 22:33:01

Voliere

Gestart door Peter, 11 juli 2003, 21:42:12

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Marianne en Diana,

We hebben op het moment 15 valkjes in de voliere zitten, en hij ziet er nog heel erg leeg uit.
Maarze zitten meestal dicht bij mekaar.
Diana, helaas ik meot je teleurstellen, wij gaan 4 oktober wel mee, inkopen doen.
Tenminste als er wat moois zit.

Groetjes LIque

daan

Hey lique, :)

Jeetje mikkie, wat een mooie exemplaren heb je er weer bij gekregen zeg, echt heel mooi en ook zeer apart. :)

Ja tuurlijk ga je ook nog naar Zwolle om daar nog een paar mooie valkjes op de kop te tikken hihihihihii. ;)

Er kunnen er nog genoeg bij is de buitenvoliere.  :D :DSucces.

Het ziet er ook allemaal gelikt uit hoor de voliere met al die mooie valkjes erin. :P

We komen snel weer eens kijken, want hij is nu al weer aardig bijgevuld. En ik wil zeker je nieuwste aanwinsten zien.

Knuffie Daan :-*

Barbara

Hoi Lique,

wat een beauties zijn het zeg!

Ik denk dat die vage mutatie een witmasker fallow is, omdat fallow vogels bijn net zo licht als een lutino kunnen zijn maar dus lichter rode ogen hebben. En hij heeft wel duidelijk een witte kop.

Bij een lutino die ook fallow is, zou je de fallow kleur niet zien. Deze vogel kan dus volgens mij geen lutino zijn. En voor lutino witmasker cinnamon (zoals Mystiv van Karin de enige mutatie die licht zichtbaar is op een lutino) is de kleur wat te diep denk ik, maar dat zou wel nog kunnen.

Op deze pagina http://www.parrotpages.com/tielMutations.htm hebben ze 2 foto's van een witmasker fallow en de ene heeft weliswaar donkerdere vleugels dan de jouwe, maar heeft wel een heel lichtbruine nek en rug. Als je een lutino fallow opziekt, krijg je dus wel foto's, maar zeer waarschijnlijk wordt lutino daar alleen beschrijvend gebruikt voor zeer lichte fallows, bij 1 van de foto's staat deze uitleg ook.

Bijna geen mutaties meer Stijn? Denk eens aan pastelface, geelwang, zilver, platinum, emerald... ;-) Lique moet nog wel ff, haha! Zit maar te stangen hoor, ben zwaar jaloers op Lique met al die mooie vogels! Later als ik een huis met een tuin heb.... wacht maar, dan heb ik zo een overdekte tuin vol! :D  :D  ;D  ;D

Succes met je schatjes Lique!

Groetjes,

Barbara

Barbara

Lijkt ie hierop Lique? Behalve de witte kop natuurlijk! Dit is een platinum, dus dan zou de jouwe een witmasker platinum kunnen zijn...

Lique

CitaatHey lique, :)

Jeetje mikkie, wat een mooie exemplaren heb je er weer bij gekregen zeg, echt heel mooi en ook zeer apart. :)

Ja tuurlijk ga je ook nog naar Zwolle om daar nog een paar mooie valkjes op de kop te tikken hihihihihii. ;)

Er kunnen er nog genoeg bij is de buitenvoliere.  :D :DSucces.

Het ziet er ook allemaal gelikt uit hoor de voliere met al die mooie valkjes erin. :P

We komen snel weer eens kijken, want hij is nu al weer aardig bijgevuld. En ik wil zeker je nieuwste aanwinsten zien.

Knuffie Daan :-*
Heej daan,

Dank je wel, ik ben er ook supertjes trots op.
Ja, zo te zien, kunnne er nog heel wat bij, want hij ziet er nog best heel leeg uit van binnen.
gisteren zag ik op marktplaats een advertentie van albino jongen en jonge witmaskers, zitten nog in het blok.
Maar ik doe het toch niet, want ik wacht nu ff lekker 4 oktober af.
Ja zou het heel leuk vinden als je weer eens komt kijken.

Knuffie lique

Lique

Hoi Barbara,

Ja, het is echt een hele vage mutatie, ik snap niet helemaal wat het kan zijn. Die valk komt uit een witmasker en eentje die precies als die eruit ziet.
Die foto lijkt hij wel wat op, maar hij is veel lichter en dan zonder wangvlek en gele kop. Het is net een albino met op de rug en vleugels wat licht bruinig.
Omdat een witte valk met donkere ogen ookwel witmasker lutino wordt genoemd, en die is ook helemaal wit.
En een albino is zowiezo helemaal wit, dus zou het toch wel iets van witmasker lutino ofzo zijn, ik heb geen flauw idee.
Maar de kweker wist het ook niet.
Ik zal wel eens een foto van hem naar ron sturen, misschien weet hij het.

Mutaties, ja daar zijn er nog tig van.
Ik kon een geelwang kopen, maar heb het niet gedaan. En ik wil dolgraag nog een dominant silver. En dan gaan we nog kijken naar een pimrose.
Die vind ik ook geweldig.
Heel misschien heb ik later ook wel alle mutaties.......
(maar dat zou ook eenbeetje te mooi om waar te zijn wezen)

Groetjes Lique

Barbara

Primrose, hoe ziet die er uit?! Die ken ik niet.... Ben benieuwd!

Stijn dc

hello

van silver heb ik al gehoord, maar van primrose nog neit hoor!
en een geelwang heb ik ook nog nooit gezien!

SDC:D

Barbara

Da moet je ff kijken op http://www.parrotpages.com/tielMutations.htm , moet je yellow cheek aanvinken, krijg je foto's daarvan te zien.

Stijn dc

hello

bedankt, maar ik vind ze  eigenlij niet zo mooi!
maar als je ze in het echt ziet is het waarschijnlijk weer anders! :P

SDC:D

Ellen

Hallo allemaal,

Ik vind die yellow-cheek wel mooi hoor. En dan vooral
als de rest een beetje van dat van een wildkleur is.
Komen die wangen mooi uit.

Zo ga je steeds meer mutaties kennen. Leuk hoor.
Groetjes Ellen.

Cobie

Hoi Moppie.

Prachtige exemplaren heb je er weer bij hoor.
Zelf heb ik ook een nieuw koppel gekocht. Ik zal je van de week de foto`s even mailen.
Het houd maar niet op hè die valkjes  :P :P :P :P.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Speedy

Tjee wat mooi.....nu maar snel hopen op heel veel mooie valkjes ;)
Hoe gaat het met Yellow? Is hij al voorzien van een vast popje? of neemt ie het er wel lekker van?  ;D ;D
Ik kijk uit naar nog een leuke foto van hem met evt. partner(s) hahahaha

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Poewéé Peter & Lique, dat zijn weer mooie exemplaren die erbij gekomen zijn hoor! ;D
Die ene is inderdaad wel erg apart, witmasker fallow ofzo?, en ik ben ook benieuwd naar die "pimrose"??? valk... ::)
Weet je ook waar ze split voor zijn en wat voor jongen je uit welke koppels kan gaan krijgen of zie je straks wel wat er gebeurt?
Zou zonde zijn als je met aparte mutaties gewone wildkleurtjes krijgt.
Daarom probeer ik Pino volgend jaar ook aan een bonte pop te koppelen zodat ik hopelijk ook bonte jongen krijg. Het is alleen nog afwachten of het wel klikt en of het allemaal wel goed gaat... :-/
Wordt weer spannend bij iedereen volgend jaar. ;D
Of gaan jullie van de winter ook al kweken?
Heb je al plannen hoe je het aan gaat pakken? Wanneer je de blokken neer gaat zetten/ophangen enzo?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Vandaag naar Meppel geweest, naar de vogelmarkt.
Er waren vrij weinig valkjes, maar we hebben er toch nog 2 mee genomen.