28 april 2024, 00:41:33

Transport

Gestart door Kelly Stark, 19 augustus 2004, 23:16:32

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik vertrek binnenkort voor twee weken op reis. De valkjes gaan (spijtig genoeg) naar Dave zijn schoonouders. Nu heb ik een transportkooi nodig. Maar ik zit met één tamme en één niet-tamme valk. De niet-tamme valk gaat niet in zo'n Ferplast bakje (die nieuwe met die doorschijnende bovenkant) blijven zitten als ik de tamme erin wil doen. Omgekeerd geloof ik dat ook nooit.  :-/

Probleem is: Treesje, de niet-tamme kunnen we echt niet vastpakken. Of we moeten hem achter zijn kopje pakken en dat vind ik zielig. We hebben op 1 jaar tijd al twee keer van kooi gewisseld met hem, en we moeten hem er echt in jagen. Hoe doe ik dit nu met het transportbakje?  ::)

Groetjes Kelly
Kelly

Paul

Hoi Kelly,

Kan je de kooi niet op een donkere plek zetten en Treesje dan proberen te pakken met een handdoek of zo.
Je kan een valkje wel in de kooi vervoeren maar het risico is groot dat ie zich in paniek bezeert aan de tralies door het harde fladderen.
Heb je niet een tweede vervoersbakje dat je ze allebij appart in een bakje vervoert dat lijkt me in dit geval het beste.

Groetjes, Paul