25 april 2024, 00:24:05

Misschien een domme vraag.

Gestart door pieterjan, 15 augustus 2006, 16:46:06

« vorige - volgende »

pieterjan

Hallo, ik heb een tam valkje bestelt het is door een ervaren kwekel met de hand groot gebacht. Maar nu weet ik niet hhoe ik het moet aanpakken als hij bij me thuis aan komt. Mijn ouders zijn uitelkaar dus ik ben een week bij m'n vader een week bij m'n moeder. Ik nam het besluit elke dag na school minstens een paar uurtjes het valkje uit de koi bij mij te nemen. Maar overdag ziet het valkje niet zoveel mensen wat moet ik daar aan doen bij de andere valkjes in de volière stoppen maar ik wil hem wel tam. Hoe hou ik hem tam?

Misschein domme vragen maar het houd me bezig, ik wil het allerbeste voor m'n valkje.   Vriendelijk bedankt  :)

Rianne

Hoi Pieterjan,

je zou je ouders erbij kunnen betrekken, ik weet niet bij wie het valkje komt te wonen? Iedere week je valkje verhuizen lijkt me ook geen goed idee.
Ik heb een tam popje in de voliere, en iedere dag als ik ze ga voeren, komt ze bij me zitten. Alleen is mijn valkjes gedrag natuurlijk geen garantie voor jouwe.

pieterjan

DANKJE WEL, maar een zijn nog een hoop onbeantwoorde vragen hé.

vriendelijk bedankt!

Spunky

Leuk,
al eerste zou ik met je ouders overleggen,vóór je je beestje koopt.Misschien mag het helemaal niet.Je moet ook weten dat hij veel aandacht nodig heeft,als hij in zijn eentje zit.Misschien,dat als je valkje bij je moeder bijvoorbeeld zit,kun je er een vriendje bij kopen.Zo zit hij als je bij je vader bent niet alleen.
Je kunt hem dan ook tam maken,alleen gaat het ietsje moeilijker dan dat hij in zijn eentje zit. ;)

pieterjan

mijn ouders weten ervan en ik kom het elke dag bezoeken en het kan zijn vleugels eens strekken en op mij komen ziiten dagelijks. maar is het erg dat hij overdag alleen zit?

Ivy

Hoi!
Je zou het ook niet leuk vinden als je overdag alleen was? Als je je valkjes genoeg aandacht geef dan blijven ze gewoon lekker tam. Je kan nog een tamme valkje erbij nemen, het is nu nog heel makkelijk om eentje te vinden want veel kwekers hebben jonkies en maken ze ze ook tam. Dan heb je twee tamme valkjes vanaf het begin en dan hoef je dat alleen te onderhouden. Dat is zeker te doen, ik heb nu vier valkjes en drie zijn gewoon tam, de vierde is nog niet zo lang bij ons maar begint ook een beetje tammer te worden...
Je vroeg of je het valkje bij de anderen in de voliere kan stoppen... heb je ook een buitenvoliere? Dat lijkt me geen goed plan, want straks als het buiten koud is kan je hem echt niet naar buiten brengen en dan weer binnen, de temperatuurverschillen zijn dan te groot.
Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

pieterjan

Ken je een kweker die eentje kan regelen voor België?

Ivy

Hoi!
Helaas ken ik geen kwekers in Belgie, maar misschien kan je een advertentie plaatsen bij Te koop/Gevraagd...
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet
Veel succes met het zoeken, het lukt vast!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie