speciaal knaagdierentas geschikt?

Gestart door mijnliefstestuffy, 8 juli 2006, 23:18:26

« vorige - volgende »

mijnliefstestuffy

hallo
vandaag ben ik naar de dierenwinkel geweest om te vragen of ik een tuigje mog passen (want ik wou hem mee naar me tante nemen)
maar toen zei die man dat hij daar nog nooit van gehoord heeft enz en dat ik beter in  een vervoerkooitje kon doen
of een knaagdierentas ??? ??? ??? toevallig heb ik die een keer gekocht voor mijn ratten
kan hij daar wel in ??? ???lijkt me zo raar :-\
ik zal 1 deze dagen een foto van de tas opsturen mits de camera het dan nog niet doet
alvast bedankt!!
groetjes noeska :-*

Andrea

9 juli 2006, 18:42:59 #1 Last Edit: 9 juli 2006, 18:48:47 by Andrea
Hallo Noeska,

Voor mijn valkparkieten heb ik een plastic vervoersbak met draaghengsels. Die heb je in verschillende maten en zijn ook geschikt voor diverse knaagdieren. Het gaat er om dat de valkparkiet veilig vervoert kan worden (niet zijn vleugels kan beschadigen) en niet kan ontsnappen.

Hier een link waar afbeeldingen bijstaan van vervoersbakjes (kon zo gauw even niks anders vinden):

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12595.msg170513.html#msg170513

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

mijnliefstestuffy

hallo
ja zo,n ding heb ik ook gehad voor mijn rat (osman) aleen die is kapot ::)
ik zal binnenkort een foto opsturen van de tas want mijn camera doet het niet (batterijen)
ik heb hem er vanmiddag even ingeprobeert en ik denk dat het best wel lukt hij heeft best wel iets ruimte kwa breedte en hij kan ook heen en weer lopen en zelfs klimmen
maar voor ik hem ga gebruiken ga ik eerst nog meerdere meningen en reactie lezen mischien dat het toch niet goed is
groetjes noeska :-*

Andrea

Hallo Noeska,

Ik reis regelmatig met mijn valkparkieten, 2 popjes en een man. De popjes zijn tam en de man half tam. Reizen gaat prima met het bakje, de popjes heb ik in een grote reisbak en de man in een wat kleinere. Als ik met ze reis als het wat kouder/guurder is heb ik om de bakjes een speciale dieren draagtas omheen met ventilatie rooster, zodat ze windvrij kunnen zitten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

10 juli 2006, 15:21:17 #4 Last Edit: 10 juli 2006, 15:38:09 by Andrea
Hoi Noeska,

Hier wat foto's van het reisbakje en draagtas. Dit zijn foto's toen ik alleen nog Sparkle had, nu heb ik inmiddels 3 valkjes. Ik heb nu een extra reisbakje en een grotere draagtas, waar beide reisbakjes inkunnen voor als het wat kouder is.
De oude tas (hier op de foto) heb ik gemaakt van een bestaande tas die om een frame zat voor als je gaat picknicken of wandelen e.d. Ik heb het frame er omheen weggehaald en omdat de hengsels aan de verkeerde kant zaten (aan het blauwe gedeelte) heb ik ze op het gele gedeelte gemaakt:

Groetjes Andrea

ps: voorbeeld van een ander draagbakje:

Deze heb ik lang gebruikt, maar is kapot gegaan. (De dierenwinkel had deze niet meer op voorraad en daardoor heb ik het bovenstaande blauwe bakje gekocht.) Nadeel van dit bakje is dat de deksel niet stevig op de onderkant zit. Zekeren met band of dergelijke is daarom verstandig.

Binkie en Sparkle

mijnliefstestuffy

hallo
het bakje die op de laatste foto staat heb ik ook aleen daar zitten mijn vissen in ::)ihihih
jammer dat ik nog geen foto heb van die tas
groetjes noeska

angelina

Hoi

Ik vervoer ook altijd mijn valkjes in zo'n draagbakje zoals jij op de foto liet zien.
Werkt prima hoor. Niet voor meerderen tegelijk maar als er maar eentje naar de DA moet is dit toch wel erg handig.
Ze hebben genoeg ruimte maar niet genoeg om zich te kunnen beschadigen.

Greetz, Angelique

Love birdies