24 april 2024, 19:17:16

kunnen vogels vliegen??

Gestart door imca, 19 juni 2006, 09:01:10

« vorige - volgende »

imca

Hoi Allemaal,

Rare vraag?!? Is maar hoe je het bekijkt. Wij hebben plannen om te emigreren over ongeveer een jaar of anderhalf of twee.
Naar Nieuw Zeeland. Ik vroeg me af of het mogelijk was mijn drie valkparkietjes mee te nemen of dat ze de reis niet overleven en ik dus hier tzt een ander huis voor ze moet gaan zoeken.

Valkmamma

vickie

Ik denk dat dit wel erg ver is voor je valkjes :o Persoonlijk zou ik ze dit niet aandoen en een ander baasje zoeken, maar dit is mijn mening maar he  :) Er zullen nog wel anderen reageren op je vraag denk ik.
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

*Yvon

      Hallo

Nou ik heb ff zitten googlen maar kan dus ook niks vinden,misschien dat de da dat wel weet .Het zou tuurlijk wel mooi zijn als je ze mee kan nemen,
maar ik denk dat dat misschien best wel zielig is ,wie weet hoe lang ze in quarantaine moeten zitten,en wie weet wat er allemaal gebeurd met die beessies.....iig  suc6   

groetjes Yvon :) 
 

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

M.

Bij honden en katten hoef je volgens mij bij de meeste landen geen quarantaine aan te houden, mits je een bepaalde tijd van te voren je dieren in ent.
Je zou bij je dierenarts kunnen informeren naar hoe dit in Nieuw-Zeeland zit, of dat hij weet waar je dit op kan vragen.

Over het emigreren van je vogels over zo'n afstand weet ik eigenlijks niets.
Honden en katten zijn wat stressbestendiger dan vogels natuurlijk, maar misschien dat het ook best wel zou kunnen.

Iemand anders ervaring hiermee?

Stel dat je vogels daar een maand of 3 / 4 in quarantaine moeten zitten zou ik het zelf niet doen denk ik.
Dan worden ze uit hun eigen omgeving gehaald, een lange reis, en dan ook nog eens zo lang van jullie gescheiden, en wie zegt hoe ze dan op jullie reageren na zo'n lange tijd.

Maar goed, wie weet lukt het heel goed!
Ik hoop dat je wat beter bruikbare tips over het reizen krijgt ;)

imca

nou pffft,

Na lang zoeken heb ik een maatschappij gevonden in Nieuw Zeeland die dieren vervoert per vliegtuig. Omdat ik nergens kan vinden of het mogelijk is en aan welke eisen betreffende gezondheid mijn birdies moeten voldoen heb ik ze maar een e-mail gestuurd.
Al weet ik niet of ik mijn birds eerst de hele wereld rond wil sturen om uiteindelijk in nieuw Zeeland aan te komen.

Valkmamma

Inger m

Hoi,
Vlg mij hebben Australie en Nieuw-Zeeland een heel streng invoerbeleid. Ik ben naar Australie geweest en je mag nog geen appel of andere voedselwaren meenemen, omdat ze bang zijn ziektes mee te nemen. En terecht! Het is een eiland en daardoor een barriere voor ziektes vanaf het vaste land, maar via importen kun je onbedoeld vanalles binnenhalen.

De reis naar Australie duurt bij elkaar circa 26 uur en dat is lang! Er zit een overstap bij in Londen en een tussenstop. Naar Nieuw-Zeeland zul je in Australie mogelijk een overstop maken. Het duurt in iedergeval een paar uurtjes langer.

Alles bijelkaar zou ik er zelf niet eens over nadenken om mijn vogels mee te nemen, maar een goed tehuis zoeken hier in Nederland. De reis en het ziekterisico (bedenk dat Nederlandse vogels mogelijk niet in aanraking zijn geweest met Nieuw-Zeelandse ziektes en daar dus ook vatbaar voor kunnen zijn en vv.) vind ik een te groot risico voor de vogels.

Verder heb ik geen idee welke eisen ze stellen, of het uberhaupt wel mogelijk is en wat de kosten ervan zijn.

Succes!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Hoi,
Dit is de link van de quarantaine faciliteit voor honden en katten. Ik neem aan dat zij ook wel meer weten over de mogelijkheden voor vogels.

Laat even weten als je meer weet. Ik ben daar wel benieuwd naar.

http://www.qualifiedpet.co.nz/

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

imca

hoi Inger,

Deze site had ik ook gevonden en naar hun heb ik een e-mail gestuurd.
Wij zijn eind 2004 naar Nieuw Zealand op vakantie geweest en inderdaad hebben wij 24 uur gevlogen, met een overstap in Hong Kong.
Ik denk zelf ook dat het niet mogelijk is om de vogels over te laten vliegen, voor onze 2 honden is het met de juiste inentingen wel mogelijk.
Ik vind het wel belangrijk om het voor de vogels ook uit te zoeken omdat ik mijn birdies niet zomaar achter wil laten en om onze 2 kinderen uit te leggen waarom Dory, Jip en Janneke niet mee zouden kunnen (en ook om ze daar een beetje op voor te bereiden).
Al met al is het verhaal NZ nog toekomstmuziek omdat je ook niet zomaar weg bent uit Nederland. Er zit ook nogal een papieren rompslomp aan vast.

Toch bedankt voor de moeite om de site te vinden, ben er zelf ook een hele tijd mee bezig geweest ;D

Vriendelijke groet
Valkmamma

Inger m

Hoi,
Ik ben zelf helaas niet in NZ geweest, maar zou er wel graag heen willen. Australie was iig zeer de moeite waard, maar idd lastig om binnen te komen.

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

imca

nou, ik ben er eindelijk achter  :-\
de invoer van vogels is streng verboden in Nieuw Zeeland :(
da's niet zo leuk.
moet ik tzt een ander huis gaan zoeken voor mijn birdies  :-\