24 april 2024, 00:03:28

Help!!

Gestart door zwolse_girl, 8 juli 2006, 13:15:37

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo allemaal
ik zit met een heel groot probleem  :-[
mijn ouders worden helemaal gek van kuiffie en willen hem niet meer beneden hebben. Ze hebben hem op mijn kamer gezet maar daar kan die ook niet staan omdat hij dan ten 1e gigantische rotzooi maakt en ik hem zelf niet op de slaap kamer wil hebben omdat hij al rond 7 uur smorgens begint te schreeuwen en das in het weekend ook niet leuk als je weg bent geweest en het laat is geworden.

Nu is mijn vraag zou ik hem ook buiten laten wennen of moet ik hem nu echt weg doen ( t zal dan echt aan het hart gaan)
Mijn oom wil hem wel hebben maar dan weet ik dat hij binnen de kortste keren weg is en ik hem nooit meer zie. als hij  weg gaat wil ik hem naar een persoon toe vertrouwen en wil ik hem ook weer op kunnen zoeken  :'(

wat moet ik nu doen??
Ik hoop dat ik snel antwoord heb :-[

tifit

sorry ik weet niet of ie buiten mag nouja hopelijk kan je je ouders nog overhalen

zwolse_girl

Nope overhalen gaat niet lukken hij schreeuwt zo hard dat je er hoofdpijn van krijgt ,
t liefste zou ik dan buiten een kleine volaire maken als die buiten kan zijn overdag en snachts ::)

anders moet die echt weg  :'(

Riny

8 juli 2006, 17:05:28 #3 Last Edit: 8 juli 2006, 17:06:09 by Gerda
Hoy Zwolse_girl
Denk je dan dat je wel een voliere mag plaatsen van je ouders?
Natuurlijk kan je valkje dan naar buiten, als het wel nog maar voor de herfst invalt gebeurt.
Groetjes Riny :D

zwolse_girl

Ja dat mocht van mijn ouders je kan toch zo een volaire zelf maken?  ???

zwolse_girl

is dat niet zielig swinters? toch veelste koud?? :-\

Riny

Hoy Zwolse_Girl
Als jij zorgt dat ze de beschikking over een binnenhok hebben ,kan het best.
Bij mij zitten de valkjes ook buiten en ze amuseren zich opperbest.
Groetjes Riny :D

Ineke

Volgens mij voelt ie zich alleen. Zou je t niet leuk vinden om n grote kooi te kopen ipv n voliere en dan nog n tweede? Ik heb pas n tweede vogeltje en mijn eerste krijste ook zo. Nu niet meer!

zwolse_girl

hij zit nog samen met een grasparkiet dus dat kan het denk ik niet zijn denk ik ::)

goudvis1977

hoi,

ja, het klinkt misschien niet zo leuk, maar een ander huis voor je valkje zoeken, lijkt mij de beste oplossing. Ik denk dat je valkje niet voor niks zo krijst, en de hele dag alleen op jouw kamer bivakeren is ook wel erg sneu.

Ik denk dus het beste oplossing is, een goed tehuis voor hem/haar zoeken! en dan wel eentje waar ie oud kan worden, want het zijn wel levende beestjes en geen doorgeef pluche beestjes...maar goed dat is mijn mening


succes met je beslissing

gr monique

mijnliefstestuffy

hallo
ik denk dat het toch helpt om er een nieuwe valkje bij te doen
mijn stuffy zat eerst met 3 grasjes in een voliere en die krijste enzo ook heel erg maar ik heb een nieuw valkje en die heb ik er sinds eergister bij in en nu heb ik bijna helemaal geen 'last' meer van hem
maar dat is je eigen beslissing
nog een vraagje is hij ook tam?
groetjes en heel veeel succes!!! :-*

ROCKS

Hoi,

Ik zou ook proberen om er een valkje bij te zetten.
Je zegt dat ie met een parkietje zit, dat is wel gezellig, maar hij "verstaat" die parkiet niet. Je moet het zo zien dat een hond een kat ook niet begrijpt, terwijl het heel goed maatjes kunnen zijn.
De beste optie lijkt mij een valkje erbij, maar mag je dat van je ouders? Of beiden, een valkje erbij en een kleine maar goede voliere maken, met binnenhok. Er zijn er genoeg hier op de site die je daar over kunnen vertellen.
Succes, ik hoop dat je eruit komt.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

zwolse_girl

Citaat van: noeska op  8 juli 2006, 23:24:56
hallo
ik denk dat het toch helpt om er een nieuwe valkje bij te doen
mijn stuffy zat eerst met 3 grasjes in een voliere en die krijste enzo ook heel erg maar ik heb een nieuw valkje en die heb ik er sinds eergister bij in en nu heb ik bijna helemaal geen 'last' meer van hem
maar dat is je eigen beslissing
nog een vraagje is hij ook tam?
groetjes en heel veeel succes!!! :-*


ja hij is ook tam al bijna 2 jaar
en ik mag er geen valkje meer bij van mijn ouders dus dat word geen goede optie.

mijnliefstestuffy

hallo
mischien kan je ook een doek over de kooi heen doen (ikzelf ben hier op tegen omdat ze er best wel getrest van worden) maar toch heb ik ook op andere sites gelezen dat het best rustgevend voor ze is
mijn oma doet het ook soms en het helpt wel
of fluit hij ook veel overdag?
mischien kan het ook betekenen dat hij aandacht wil mits je hem veel aandacht geeft
een voliere kan je ook goed maken van een kast
gewoon de deur eruithalen gaas ervoor en raampjes van gaas aan de zijkanten maken
jammer dat je er geen 1 bij mag !! ik ga binnenkort ook 'fokken'
en dna zou je er wel 1 van mij gratis mogen
mensen blij maken vind ik belangerijker dan geld!!
ik ga er wel wat geld voor sommigen vragen want het geld gaat naar de parkietenspaarpot ;)
groetjes en succes :-*

zwolse_girl

er was hier op het forum toch ook iemand uit zwolle die een foleire had ? lijkt me wel beter voor mij dan kan ik hem gewoon opzoeken

groetjes