13 mei 2025, 09:26:46

Hele zaden in z'n kropje

Gestart door Lucky Charlie, 1 juli 2006, 17:13:50

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Het gaat op zich goed met het kuikentje waar ik twijfels over had in een vorig bericht. Hij word gevoerd, en het gaat er heel goed mee. Alleen het voer wat hij krijgt is heel grof. Het zijn allemaal hele zaden die hij in z'n krop heeft. Het is ook vrij hard, en er zitten zelfs nog zaden in zijn achterlijf. Komt dit door dat de andere jongen al zo groot zijn? En is het slecht voor het jong van net 1 dag oud? Moet ik hem als nog met de hand groot brengen?? Ik wil echt niet dat hij dood gaat. Ik heb ook niet de mogelijkheid om hem over te leggen. Het ene koppel heeft al hele oude jongen, en de andere zit net weer te broeden. Help a.u.b. zo snel mogelijk.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

1 juli 2006, 17:24:25 #1 Last Edit: 8 juli 2006, 12:51:23 by Riny
Hoy Lutske
Als een jonkie net geboren is krijgt het van de ouders kropmelk gevoerd.
Doordat de andere jonkie's veel ouder zijn zal dit jong die denk ik niet krijgen.
Eerlijk gezegd heb ik het zo nooit aan de hand gehad, omdat ik zoveel koppels heb.
maar het lijkt mij beter dat het jonkie door valkjes gevoerd wordt, als DMV handopfok.
Hopelijk reageren zo nog mensen die hier wel ervaring mee hebben.
Groetjes Riny :D

tifit

sorry kan ook ni helpen ik moet koko met een spuitje voeren hij is 7 weken maar met een jonkievan 1 dag heb ik geen ervaring maar sterkte hopelik hebben andere wel verstand ervan :-\

Lucky Charlie

Hey, bedankt voor jullie reacties. Hij is inmiddels al 8 dagen oud, en heeft telkens alleen maar een hard krop gehad met hele zaden. Hij groeit wel, en heeft vandaag voor het eerst zijjn oogjes open. Nogmaals bedankt.

Groetjes LUtske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

leoni

hoii,

heb ik soms ook bij me jongen hoor en ze zijn nu gewoon groot en zelfstandig bij mij. maar het was wel zaadjes en ook een beetje van dat vermaalden voer er bij.

groetjes leoni