19 april 2024, 01:08:34

grote van het badje?

Gestart door Raymond, 24 mei 2006, 16:20:14

« vorige - volgende »

Raymond

Hoi,

aangezien mijn valkjes nog niet uit de kooi komen, omdat ze nog niet tam genoeg zijn, heb ik een badje aan de kooi hangen. Dit badje zat bij de kooi ingebegrepen, maar ikzelf denk dat het te klein is voor de valkjes. Wat is de minimim maat voor een valkbadje?

Want ze worden best wel vies ondertussen maar ze nemen geen bad enzo. En wassen door mij lukt nog niet vanwege het niet tam zijn.

Ook las ik over de plantenspuit het een en ander. Is dit slim om te doen bij een valkje wat nog bang is voor jou (hand).

En nog iets anders. Is het slim om meteen speeltjes in de kooi te hangen, zoals touwtjes, wc-rollen e.d. of kan ik daar beter nog even mee wachten. Want nu hebben ze 4 zitstokken, een bel en 2 voedselstokken.

Hoor het graag van jullie.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

vickie

Hey je kan een ondiepe schaal in de kooi zetten of een valkparkietenbad kopen in de winkel. Je ziet direct dat dit voor grote parkieten is hoor en anders vraag je het maar in de winkel.  :) Ze natsproeien met de plantenspuit in geen goed idee denk ik wanneer ze nog niet tam zijn, je hebt dan kans dat ze bang van water worden en ook van jou.  :-\

Ze mogen zeker speeltjes hebben, maar niet te veel ineens. Bijvoorbeeld een touwladdertje en een bel is al genoeg. Meer speelgoed hebben ze niet nodig aangezien ze niet alleen zitten en zich ook met elkaar zullen bezighouden  ;)

Succes met het tam maken van je valkjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Andrea

Hoi Ray,

Je hebt in de dierenwinkel speciale badjes voor grote parkieten/valkparkieten, deze kun je aan de opening van de kooi klemmen. Het is een behoorlijke bak, dus als deze niet door een opening van de kooi past, kun je deze ook op de bodem van de kooi neerzetten.
Ikzelf heb ook een badje op de bodem van de kooi. maar bij mij verkiezen ze hun drinkwaterbakjes boven het badje. Die waterbakjes zijn niet echt groot maar ze wurmen zich er helemaal in. Dus dat werkt ook ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Raymond

ik heb een voilere op maat laten maken en mijn vraag is of deze schaaltjes als bad kunnen functioneren. Zijn ze niet te small of te diep enzo?

Kan iemand daar antwoord op geven?



Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Ivy

Hoi Ray.
Tja, als ze niks anders hebben en ze willen badderen, dan zullen ze ook in dit soort bakjes ingaan... ze zijn wel te small, vind ik. Als ze niet op de bodem van voliere in een bak water willen, kan je ook een vogelbadje nemen:



zoiets.
Deze heb ik ook, je kan hem aan de tralies ophangen en vogeltjes vinden het prachtig.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Raymond

OK bedankt voor de reacties. We gaan nu opzoek naar een waterbak voor op de grond.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

spikey

Hoi,

Die ijzeren bakjes die jij hebt werken bij mij super!
Ik heb ze in de vorliere bij de grasparkieten hangen als voerbakjes.
Groot voor het badderen, gemiddelde maat voor het zaad en kleiner voor het eivoer.

En Spike (valk) heeft het grootste formaat om in te badderen (ik denk 20cm doorsnee??). Gaat hartstikke goed!
Wel goed schoonmaken en erop letten dat het niet gaat roesten. als je het regelmatig schoonmaakt en daarna goed afdroogt valt het wel mee. Ik heb ze inmiddels 2 jaar en nog niet geroest.

Joyce28

Ik heb geen bad ik douche ze elke week,en met warm weer staan ze buiten,en dan sproeier ik ze elke dag

Als ik ze binnen heb pak ik een andere kooi,zet het op het aanrecht en sproeier ze dan.In het begin zullen ze bang zijn voor het onbekende,maar gewoon doorsproeieren,dan worden ze steeds natter,en dan gaan vanzelf de veren uit elkaar om het nevel op te vangen ;)

Douche de valkjes niet sávonds,dan gaan ze nat slapen,en daar kunnen ze kou van vatten