5 mei 2025, 16:32:01

Wat raar!!!

Gestart door b, 3 augustus 2006, 23:11:39

« vorige - volgende »

b

3 augustus 2006, 23:11:39 Last Edit: 3 augustus 2006, 23:14:12 by Bianca1000
Hoi,

Ik heb even een vraagje.
Ik heb een prachtig mooi koppel witmasker cinnamon x witmasker (de pop is toch ook een witmasker he) en ik had eigenlijk witte donsjes uit hun eitjes verwacht.
Nu zie ik tot mijn verbazing 2 gele donsjes liggen.

Is dit normaal?
En wat zouden deze jongen dan voor mutaties kunnen zijn?

Hieronder een foto van de ouders.

•=Bonnie=•

Zitten ze appart zonder andere vogels? Zo nee is de pop vreemd geweest of hebben ze op eitjes van een andere pop zitten broeden  :)

b

Hoi Bonnie,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb dit koppel in een grote voliere met nog ca, 10 andere koppels zitten. Dus ik was hier eigenlijk zelf ook al bang voor.

Maar volgens jou kan het dus eigenlijk niet, gele donsjes uit een koppel witmaskers?

Ik heb wel gezien dat ze regelmatig paarden, voordat ze het blok ingingen.
Ook kijk ik iedere dag of er eitjes bijliggen en toen ik in hun blok het eerste eitje aantrof, heb ik eigenlijk ook alleen nog maar dit koppel erin zien gaan.
Heb ik iets gemist denk je?

Groetjes Bianca

Karin

Wat een verassing  ;D ;D ;D Ik ben inderdaad ook bang dat óf een andere pop eitjes in het blok heeft gelegd of het popje niet monogaam is  ;D Even afwachten wat voor kleuren de jongen krijgen, dan krijg je misschien meer duidelijkheid. Als je tenminste de splits van je koppels weet.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

b

Hoi,

Nee dus, ;D ik weet helemaal niets van deze 2 vogels af. ???

Maar Karin, jij bent dus ook bijna overtuigd dat deze jongen niet van dit koppel kunnen zijn?

Ik laat het jullie weten zodra er veertjes komen.
Dit is wel heel erg spannend  8).

Lin

Uit twee witmaskers kan je geen wildkleur krijgen. Ze zijn ook nog split voor bont door de moder.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Ik denk dat je inderdaad iets gemist hebt Bianca :)
En dat is natuurlijk helemaalgeen schande want je it immers niet de hele dag voor je voliere. Twee witmaskers krijgen uitsluitend witmasker jongen, ongeacht wat voor splits ze verder ook hebben.

Ik heb hier een vrijgezelle popdie op eitjes zit, ik weet echt niet van wie ze zijn want de andere vogels kijken er niet naar om. Ze broed dag en nacht. Als ze bevrucht zijn kunnen het eigenijk niet haar eitjes zijn.

Haha, hierdoor ben ik wel heel blij dat ik volgens jaar per mutatie ga kweken, dan ben ik van dat soort vraagtekens af. Met de valkjes is dit wel voor het eerst hoor, maar met de cathi's vraag ik me ook altijd af wie bij wie hoort en van wie de eitjes zijn.

Quendi

Citaat van: Lin op  4 augustus 2006, 11:45:36
Uit twee witmaskers kan je geen wildkleur krijgen. Ze zijn ook nog split voor bont door de moder.

Ik denk eerder dat de jongen kanssplit bont zijn, als dit hun echte moeder is. Want ze is niet bont, maar mogelijk split bont. Als ze echt bont zou zijn, dan had ze wel een witte kuif gehad.

Groetjes Sietske