11 mei 2025, 01:51:13

jonge vogels zelf houden of afstaan

Gestart door katana, 4 juli 2006, 08:00:52

« vorige - volgende »

katana

hoi,

is het verstandig om je eigen kweekvogels te behouden in je voliere of kan je ze beter afstaan of verkopen?
zo ja afstaan, op welke leeftijd mag dit?

mvg Arno

Raymond

Of je ze afstaat of behoud, die keuze moet je zelf maken.

De jonge valkjes mogen pas weg inprincipe als ze zelfstandig zijn. Dus zelf kunnen eten e.d.. Dit is meestal rond de 8 tot 10 weken. Als je ze wilt verkopen kan je ze op de te koop/gevraagd pagina hier op het forum zetten.

Je moet ook bekijken of je genoeg ruimte hebt in je kooi om de jonkies te behouden.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Mandy

Bij mij gaan valkjes met 6 weken weg hoor, dan eten ze vaak al zelfstandig genoeg.
Maar laat je ze bij de ouders dan worden ze soms wel tot 3 maanden oud bijgevoerd, ook al eten ze zelf prima.
En als je valkjes zelf hou moet je natuurlijk goed letten op broer/zus, dat je het jaar daarop geen inteelt krijgt.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Amy

als je plaats hebt en je er echt een hobby van maakt zou ik ze houden anders dus niet
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Inger m

Citaat van: Amy op  4 juli 2006, 21:18:38
als je plaats hebt en je er echt een hobby van maakt zou ik ze houden anders dus niet

Hoi,
Valkparkieten houden is hobby. Er zijn geen beroepskwekers die ervan leven. Natuurlijk kun je weleens een jong aanhouden, maar de meeste hobbykwekers verkopen de jongen met 6-8 weken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.