19 april 2024, 01:12:01

Fallow cinnamon en fallow lutino?

Gestart door •=Bonnie=•, 3 juli 2006, 12:22:59

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Wie heeft er foto's van fallow cinnamon en fallow lutino?

Tjerk

3 juli 2006, 12:52:13 #1 Last Edit: 3 juli 2006, 13:39:01 by Tjerk
Hey Bonnie,

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7871.0.html
in deze link staat een Lutino Fallow in een antwoord van Lique.
En deze vogel van mij zou ook Fallow Lutino Gepareld zijn. Hij werd mi verkocht al een Cinnamon Gepareld Lutino, hij koppelde al snel aan een Cinnamon Bonte pop. Maar er kwamen helemaal geen Cinnamon jongen. En toen werd mij verteld dat hij wel een Fallow Lutino Gepareld kon zijn.



Groeten Tjerk

Bianca

cinnamon fallow zou in theorie wel moeten kunnen bestaan, maar de keurmeesters en dergelijke personen op de valkparkieten standaard hadden ze deze nog nooit gezien.
Is iets voor de toekomst dus.
lutino fallow bestaat (vooralsnog) niet daty verhaal heb ik ook in de vraag van Tjerk beantwoord.

Best leerzaam zo'n dagje, met die standaard besprekingen!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

idd ik ben ook zeer benieuwd hoe dat eruit komt te zien!
maar dat is dus pas minimaal eind volgend jaar als je nieuwe koppel nu nog zin heeft om te broeden.
trouwens dat is bij mijn koppel precies hetzelfde, want mijn koppel lijkt heel erg op die van jou.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Hoi Bonnie,

Ik kan je wel helpen aan een foto van mijn opaline-geelwang bronze fallow man(pff leuk die nieuwe standaard)
Zoals je kan zien is de fallow niet te zien. Ik zal volgend jaar moeten kijken hoe dit verder vererft, wel super leuk en interessant vind ik dit. Ook kan ik nu bij jou meekijken wat er gebeurd en vergelijken,. kortom top



Wel weet ik dat een lutino fallow in principe niet bestaat. De lutino factor zorgt er namelijk voor dat er geen melanine meer zichtbaar is en krijg je dus een gewone lutino.
De bruine waas wat je soms ziet bij albino en lutino is een kleurfout. heb je dit echter op de rug, vleugels en staart, dan heb je te maken met een combinatie van cinnamon - ino en deze wordt ook wel lacewing genoemd.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tjerk

Hey,

dat is echt een hele mooie man..... hebbe hebbe hebbe
maja zal de wel niet inzitten en bovendien mogen we niet jaloers zijn ;D

Groeten Tjerk

Ludo

Hoi,

gisteren op de internationale valkparkietendag werd deze vraag ook gesteld, dit is het antwoord:

een cinnamonfallow is een heel lichte fallow alleen dan met knalknalknalrode ogen, je moet dus echt naar de ogen kijken

een lutinofallow ziet er helemaal als een lutino uit, maar misschien ietje geler gekleurd en weer met die knalknalknalrode ogen, de lutino verdringt de fallowfactor

een lutino heeft ook rode ogen maar als je er een fallow naastziet zie je dat deze nog veel roder zijn

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Ludo

3 juli 2006, 21:20:21 #7 Last Edit: 3 juli 2006, 21:44:28 by Ludo
Hoi Bonnie,
misschien zijn we gisteren niet duidelijk genoeg geweest
er is wel degelijk een wezenlijk verschil tussen fallow en cinnamonfallow

de cinnamonfallow is nog veel lichter en lijkt nogal op een LUTINO !!!! (volgens Thierry Duliere, zeer grote kweker uit frankrijk, gisteren op de internationale valkparkietendag)


de vererving is natuurlijk ook anders
de ogen zijn KNALrood daar kan je het ook aan zien

Een lutino met bruine glans is GEEN foutje maar een cinnamon-ino.

wat die foto betref Tjerk van die geelwang, daar kan je echt niet op voortgaan, wat waren de ouders van die vogel ?

Groeten

Ludo

PS wil je meer weten over de nieuwe standaard, kijk dan even op www.valkparkieten-benelux.tk
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Ludo

Hoi Bonnie, ik bedoel eigenlijk dat je op die foto niet goed kan zien welke kleur de ogen hebben op geen enkele foto trouwens en dat is in dit geval net belangrijk.
als je er een lutino naastzet en de geelwang heeft het zelfde rood dan is het een lutinogepareldegeelwang
als je er een fallow naastzet met zijn veel fellere rode ogen en de geelwang heeft ook zo'n felle rode ogen dan is het een fallowlutinogepareldegeelwang

beste manier om dat zeker te weten is ermee te kweken, als je er bijvoorbeeld een mooie fallowgeparelde pop tegen zet  ;-)
Als er fallow inzit maakt het nog veel interessanter om mooie nakomelingen te krijgen !

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Kirsten

Hoi Bonnie,

Het is een man, hij heeft nog wat parels, maar heeft er ook al veel verloren. Zijn ouders waren een geelwang cinnamon geparelde pop split fallow met een fallow man split geelwang.
Zover mij bekend verkocht die kweker de ouders nog niet, maar het kan zijn dat hij dat nu wel gedaan heeft?
Misschien heb jij de ouders wel?, want je hebt het over hetzelfde adres waar ze vandaan komen,. belgië dus?

Dit is wel echt een beauty, een vol beverderde kop en zo'n strak mooi lijf. Ik ben er stapelverliefd op :)

Ludo,. in het concept wat jij ook gekregen hebt, staat over die bruine waas, dat het in sommige gevallen dus een kleurfoutje is,. in andere gevallen cinnamon-ino oftwel lacewing

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ludo

Hoi Kirsten,

zondag op de valkparkietendag werd uitgelegd dat de standaard er vooral is voor tentoonstellingen

op een tentoonstelling hebben ze een vraagprogramma
men vraagt bijvoorbeeld lutino's
als jij daar een lutino zet met een bruinige tint dan worden daar punten voor afgetrokken en wordt dit als een fout gezien
of die vogel nu een cinamon-ino is of niet, hij zit dan in de foute categorie

een lutino mag dus niet bruin zien op een tentoonstelling

als men echter cinnamon ino's zou vragen zou dat juist een reden zijn om die bruine schijn juist goed te zien

het is dus geen fout maar gewoon een andere mutatie

er was trouwens ook een geanimeerde discussie over de lutino op de vergadering, een echte lutino zou vroeger vooral wit moeten zijn, dat werd veranderd naar wit met gelige schijn met toch nog een verschil tussen mannen en poppen
De nieuwe aangepaste versie zal deze week normaal gezien klaar zijn.

Groetjes

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk