18 april 2024, 17:05:08

vragen over een nieuw valkparkietje

Gestart door mijnliefstestuffy, 3 juli 2006, 00:55:50

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Noeska,

Als je je naam verandert, moet je even onderaan klikken op verander profiel!!!!

Groetjes, Gerda

mijnliefstestuffy

dat heb ik volgens mij ook gedaan maar ik probeer het nog een keer ;)
groetjes noeska :-*

Gerda


Hoi Noeska,

Het is gelukt zie ik!!!

Groetjes, Gerda

mijnliefstestuffy

gelukt ;D
zal wel weer iets fouts hebben gedaan vorige keer ::) :P
bedankt voor de tip ;D
groetjes van noeska en dipsy stuffy frits diane pino shang ozzy en mijn vissenbak hihihi :P

es

Hoi Noeska,
Wat een leuke foto's en het is voor ons nooit te veel foto's hoor, daar zijn we (allemaal) gek op. ;D ;D
oei ik spreek nu ook voor andere  :-[ hihihihi neehoor ik denk wel dat ze het eens zijn met mij.
Mooi valkje hoor en die bobbel tja je hebt nog geen andere reacties gehad toch, als ik alles zo even snel heb gelezen.
Misschien weet Riny wat het is, die weet veel.
Hé een tip waarom zet je de kooi niet buiten, doe ik ook niet volop in de hitte, maar heel soms als het 25gr. zette ik Tigo soms wel eens in het zonnetje, er zitten (toch  ??? ) volgens mij vitaminen in het zonlicht wat weer goed is voor de veertjes, je moet het niet nu doen met 32gr. dat is te warm.
maar dan lekker in de schaduw.
Dat is een stuk veiliger en je valkje zal het ook leuker vinden.
Beloofd  ;D ;D ;D ;D
Groetjes van Esther

mijnliefstestuffy

dank je wel ;Dhet is echt een lieve schatige mooie poepie he ;D
ja dat doe ik ook in een kooitje ;D is wel een klein kooitje maar hij zit er aleen in als ik hem buiten in de kooi doe ...geeft niks toch??
ik heb hem ook in de schaduw :)zo onder de parasol  ;D
ik heb veel reactie gelezen van riny ze is inderdaad geweldig ;D
groetjes van noeska en dipsy stuffy frits diane pino (birds) shang(hamster) ozzy/osman(ratje) en mijn vissenbak hihihi ;D

mijnliefstestuffy

nog een vraag ;D
kan ik stuffy nog een beetje bijdraaien? hij is heel erg dominant en wil niet echt iets met me te maken hebben (is dit trouwens dan ook een teken dat het wel eens een mannetje zou kunnen zijn??)
ik heb hem ook fiejuut fiejuu geleerd en dat deed hij al na anderhalf dag na :D
maar terug naar de vraag
hij is namelijk bang voor me
toen ik het doosje waar hij is zat in de kooi deed vloog hij er opeens uit omdat de opening te ver open stond :-\(wel in de 'mini voliere' hoor) toen werd hij heel erg hysteries en begon heel wild te vliegen
ik fluisterde heletijd rustig maar enzo dat heeft wel een beetje geholpen maar een hele slechte start!! :'( :-[
en ben ook keer keihard tegen de 'mini voliere' gestoken waardoor hij ook heel erg van geschrokken is
en een keer toen ik het eten ging verschonen en vernieuwen is hij zo langs mijn arm ontsnapt uit de kooi :-[ :-\
hij vloog heel wild enzo
ik wist niet wat ik moest doen maar 1 ding wist ik wel nooit laten merken dat je in paniek bent(maar dat was ik zeker wel!!) en vooral nooit achter hem aan gaan jagen! dus ging ik rustig op de burea stoel zitten totdat hij uiteindelijk op mijn bed lande denk dat hij heel erg moe was want ik kon hem meteen pakken
in mijn paniek was ik vergeten dat ze zo hard bijten
maar ik probeerde de pijn zoveel mogelijk te negeren mijn valkje gaat echt wel voor!!! dan pijn wat na tijdje toch weer over gaat :)
aleen er kwm heel veel bloed enzo dus ik dacht dat het mischien nog erger was en bloed en paniek gaan niet goed samen  is hij uit mijn hand gevlogen en toen heb ik hem maar gevangen met een doek
ik schaam me hier echt heel erg voor dat er zoveel fout is gegaan  :-[
ik heb hem nu ongeveer 3/2 maand de dierenwinkel zei dat hij 4 week was toen ze hem kregen en toen(ik hem kocht) dus 5 week is dus kan hij nog heel er goed tam worden
TUURLIJK ::)net of ze een valkje verkopen van 5 week ::)die al helemaal zelsstandig eet ::) nee ik denk dat hij iets van 4/5maand was dus nu ongeveer 7/8 is
ik geloofde dat (dat hij zo jong was) omdat ze zeiden dat hij aleen nog maar fladderde en nog niet vloog (vind je het gek in zo,n klein hokje! :'()
ik wist best wel veel over valkies maar nou toevallig net niet dat ze pas na 8 tot 10 week zelfstandig eten
maar daar heb je deze site voor ;D
wat een verhaal he  :P
groetjes van noeska en dipsy stuffy frits diane pino (birds) shang(hamster) ozzy/osman(ratje) en mijn vissenbak hihihi ;D

mijnliefstestuffy

wat VERSCHRIKKELIJK trouwens dat je tigo vermist word :'(
ik leef met je mee sterkte :-*

es

Citaat van: noeska op  4 juli 2006, 00:06:38
wat VERSCHRIKKELIJK trouwens dat je tigo vermist word :'(
ik leef met je mee sterkte :-*


dank je  :-*

es

Hoi Noeska,
Phoe het is me wel een verhaal ik kon het hellemaal in meeleven.
Hij kan niet met 4 weken zijn verkocht dat is veel te jong.
Heb je een foto misschien dat de ander forum mensen je kunnen vertellen hoe oud ie nu is.
Hectisch wel maar ik zou toch hem even laten bijkomen van alles en begin op nieuw.
Zit hij nu in zijn eigen kooi alleen  ??? ???
Dan zou ik gewoon af en toe even een beetje rommelen in zijn kooi dat hij weer vertrouwd word met je hand, dat hij daar niet bang voor hoefd te zijn.
En verder tja niet te overhaasten nu en langzaam proberen weer met trosgierst uit je hand te laten eten, en dan steeds een stukje dichterbij.
DENK IK HOOR, IK ALS LEEK  ;D ;D ;D

Succes meid
groetjes van Esther

mijnliefstestuffy

hallo
nee hij zit samen met drie andere grasjes
gister heb ik het geprobeer met trosgierst en ik heb er drie kwartier voor gezeten en op het eind kwam ik ongeveer tien centimeter voor hem met mijn hand ;Daleen verder mogt ik niet want toen vloog hij weg
maar het is al een heel eind en ik heb er alle vertrouwen in ;D
ik heb nog een vraag hij zit bij drie grasje en hij is heel erg dominant 
hij heeft een vaste plek (stok) in de kooi en als er een grasje langs komt gaat hij blasen en beetje pikken
en omdat ik heb gelzen dat valkjes grasje kunnen dood bijten :-\ maak ik me zorgen
wat denkt u zou ik hem aleen zetten of gaat hij ze dan toch missen enzo ???
groetjes noeska :-*

Gerda

Hoi Noeska,

Als je het stappenplan volgt dat je hier vindt, kun je best een eind komen: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Ik heb zelf een valkje van meer dan een jaar oud nog tam gekregen. Ik heb hier bij een topic er wat over geschreven:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18473.0.html

Wat betreft je vraag over het doodbijten van een grasje door een valkje. Ik heb dit maar 1 keer gehoord en dat was hier op het forum (waar jij het waarschijnlijk ook gelezen hebt).
Ik zou gewoon goed observeren hoe het gaat.

Ik heb zelf twee grasjes en die zijn dominanter dan de valkjes. Grasjes laten zich meestal niet op hun kop zitten.
Misschien alleen als ze verzwakt (lees ziek) zijn.

Succes met Stuffie! Wat je vertelde is niet raar hoor. Je moet alleen weer van voor af aan beginnen met een vertrouwensband opbouwen.
En daar ben je al mee begonnen, zoals ik lees!!

Groetjes, Gerda

es

Hoi Noeska,

Zou het dan niet verstandig zijn om hem dan apart te zetten??? ik weet het niet maar je hebt hem dan alleen en misschien makkelijker dan met je grasjes erbij.
succes en ik weet zeker dat er nuttige tips bij de topics staan die je kan gebruiken.
succes
Groetjes van Esther

mijnliefstestuffy

dank jullie allemaal wel ;D
ja ik denk dat het wel gaat lukken met stuffy
ik heb ze net even onder de sproei gedaan en dat vond stuffy en frits geweldig diane en pino niet zo
stuffy kwam zelfs dichterbijer
ja inderdaad dat heb ik op deze site gelezen (dat met die doodbijten)
ik krijg binnenkort een nieuwe voliere (en over een half jaar ongeveer mits ik eerder 1 tegenkom met een redelijk bedrag) ga ik een buiten voliere kopen die ik gewoon binnen op mijn kamer ga zetten
dan hou ik stuffy gewoon in  deze kooi en gaan de grasjes naar de voliere
dat is inderdaad mishcien handiger want gister ook was hij al heel dichtbij en kwam frits de drukkemaker ;) en toen ging stuffy ook weg toen ben ik ook gestopt omdat ik er al drie kwartier zat en het was savonds/snachts dus was ik moe
vanafond anderhalf uur  ;)
groetjes noeska :-*