25 april 2024, 09:02:24

vragen over een nieuw valkparkietje

Gestart door mijnliefstestuffy, 3 juli 2006, 00:55:50

« vorige - volgende »

mijnliefstestuffy

hallo allemaal
ik heb sinds 2 en half dag een nieuw valkparkiet
het is echt zo,n schatje:D hij was al meteen heel erg tam ( en dat maar voor 10 euro :o)
ik heb hem al twee keer naar de winkelcentrum mee genomen
en ik zit veel in de tuin met hem los op mijn schouder of op mijn hoofd ;D
want hij kan niet vliegen vanwege een bobbeltje op zijn vleugel
maar is het wel zo veilig? ik bedoel kan hij dan plotseling als nog weg vliegen?
en ik heb nog een vraag soms lijkt het net alsof hij boos kijkt
is het dan ook zo?
of meestal doet hij heel lief enzo maar opeens (als hij bijvoorbeeld ergens zit te zitten ) gaat hij blazen en als een gek bijten dit heeft hij 4 keer gedaan
is dat een teken dat hij me niet mag  ??? :'( :-\
of wou hij gewoon even met rust gelaten worden?
ik zal morgen een foto sturen van hem
groetjes en alvast bedankt :-*


Cobie

Hallo.

Ik zou toch maar uitkijken met dat meenemen en in de tuin zitten. Je valkje kan ook wat fladderen, en als de wind er dan onder slaat is de ramp niet te overzien misschien. Weet je ook hoe die bobbel op zijn vleugel komt en of dat over gaat? Misschien zegt dat ook iets over de prijs van je valkje. En dat blazen en pikken doen mijn valkjes ook hoor. Het kan komen dat ze even schrikken en dan is dat hun reactie. En valkjes kunnen zoveel kopjes trekken, echt boos zal hij niet zijn hoor. En ik verheug me nu al op de foto.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

es

Hoi,
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar ik zou hem lekker in zijn kooi buiten zetten in de schaduw dan los op je hoofd of schouder, de ramp is inderdaad niet te overzien als hij toch ineens vliegt en dan is ie weg.
Dat blazen en bijten is een schrikreactie, gewoon negeren dat gaat wel weer over.
Zeker met dat bijten niet je hand terug trekken, ze zijn slim en hebben dat dan zo door, dat "als ik bijt gaat ze weg".
Succes
Groetjes van Esther

mijnliefstestuffy

hallo
nee van dat blazen en bijten schrik ik helemaal niet van want daar voel ik niks van want hij bijt heel zacht (hhij is nog maar ongeveer 8/9week)
hij is nog nooit van mijn schouder afgevlogen(gefladderd) ik heb zo,n idee dat hij denkt laat maar ik kan toch neit vliegen dus ga het ook niet proberen
toen ik hem kocht heb ik wel gezien dat hij weg wou vliegen maar hij viel echt direct op de grond hij gebruikte zijn vleugels ook haast niet
de vrouw waarvan ik hem heb denkt dat het door een ontstoken penning komt
is dit iets waar ik me zorgen  om meot maken? ??? ???
ik zal voorzichtiger met hem naar buiten gaan
groetjes en bedankt :-*

Ineke

Citaat van: mijnliefstestuffy op  3 juli 2006, 14:38:26
de vrouw waarvan ik hem heb denkt dat het door een ontstoken penning komt
is dit iets waar ik me zorgen  om meot maken? ??? ???
ik zal voorzichtiger met hem naar buiten gaan ****
groetjes en bedankt :-*

Is ie niet gekortwiekt, omdat je zegt hij kan niet vliegen? Dat groeit namelijk weer aan! Weet de kweker niet wat je aan ontstoken pennen kunt doen?
Je kunt ook de zoekfunctie boven gebruiken, ik heb even gezocht onder ''ontstoken pennen'' en misschien heb je hier iets aan:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?action=search2

****dat kan niet. Je parkietje kan zomaar door n windvlaag worden meegesleurd of schrikken en dan ben je m kwijt.



mijnliefstestuffy

hallo
nee hij is niet gekortwiekt
hij heeft een bobbeltje op zijn vleugel waardoor hij niet kan vliegen
de meneer in de dierenwinkel zei dat hij mischien na een tidjje weer wat kan vliegen en dat hij hem dan wel wil kortwieken
maar eigelijk ben ik tegen kortwieken
maar mijn lieverd heeft nooit kunnen vliegen en heeft nooit gevlogen is het dan wel zo zielig?
bedankt voor de informatie
groetjes :-*

es

Hoi,
Uit je verhaal haal ik uit dat hij nog jong is, dus dat hij nog niet heeft kunnen vliegen vind ik niet zielig.
Maar als hij ontstoken pennen heeft, zou hij daar meer last van hebben, heb je er wat voor gekregen om het te laten genezen. ???
En ja waarom zou je hem laten kortwieken? Ik zou daar ook op tegen zijn, maar dat is ieder zijn mening. ;D
Dus zoals ik al eerder verteld had blijft het link om hem zo mee te nemen naar buiten, je moet het zelf weten, maar het is een mega groot risico die je neemt, want als ze vleugel sneller geneest dan je denkt, is ie echt weg, en dan......... :-X
Het is wel leuk voor je dat hij al zo lekker tam is, is zeker echt een kroelerd :D
succes en groetjes van Esther


mijnliefstestuffy

hallo
ja hij is ongeveer 8/9 week
hij heeft mischein 1 ontstoken penning volgens mij heeft hij er niet veel last van (maja dat weet ik natuurlijk niet ;))
het lijkt me echt vreselijk als hij wegvliegt
ik heb hem nu 4 dagen en kan nou al niet meer zonder hem!!( kon ik meteen de eerste minuut al niet :P ;))
ik zal eens een foto maken van die bobbelje(ik ben weer eens mijn camera kwijt ::))
ik wil heel erg graag zo,n vogelpakje/luier hebben aleen die kan je toch niet kopen is nederland of wel?
kroelerd niet echt maar hij komt wel heel lief bij me zitten en mijn knopen van mijn truitjes eraf bijten :P :P
aleen laatste tijd begint ie vaker te blazen en dan als een gek bijten als ik hem wil aaien of op mijn vinger wil laten zitten
gelukkig kan het babytje nog niet hard bijten:P
kan ik dat eigelijk ook testen op een 1 of ander manier of hij weg kan vliegen?
maar eigelijk heb ik nog steeds niet begrepen of het iets ernstigs is of of het gewoon iets is wat gebeurt en waar je niks aan kan doen en ook niet erg is?
groetjes  :-*

mijnliefstestuffy

ik heb btw nog wel een foto waar hij nog in het nest zit

es

Hoi
Sorry ik kan je niet vertellen of dat iets is waar je je zorgen om moet maken, ik denk het van niet, maar dat denk ik.
En als je binnen bent met hem en je zet hem ergens anders neer, wat doet hij dan ??? blijft hij daar dan heel de tijd zitten totdat jij hem oppakt?
even een vraagje tussendoor wat is een vogelpakje/luier :o ??? ::)
en als je hem wat lekkers geeft en dan op je hand laten stappen, of hem je dat al geprobeerd?
Wat een vragen hé, terwijl jij nog niet al je antwoorden op jouw vragen hebt gekregen ;D ;D
Hoe heet je eigenlijk, ik vind deze naam (mijnliefstestuffy) nogal lang om iedere keer in te typen  ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes van Esther

mijnliefstestuffy

hihi geef niet hoor vind ik juist leuk en dan kan ik weer vertellen over mijn lieve schat ;D ;D
ja ik vind mijn gebruikersnaam ook lang ik had mijn profiel namelijk aangemaakt omdat ik een vraag had en niet zo snel een naam kon verzinnen ;) maar toen zag ik dat dit zo,n geweldige site is ;D ik heb bijna de hele site al afgelezen hihi
maar op naar de antwoorden
ow gelukkig (dat ik me geen zorgen om moet maken) nu ben ik een heel stuk geruster;D
ik zal zo even een foto zoeken van zo,n pakje/luier
ja als ik hem ergens neer zit blijft ie daar gewoon zitten
ik laat hem meestal op ijn vinger stappen door over zijn buikje te aaien
gewone zaad ligt in zijn bakje en eivoer en grit ook
maar fruit en groente en trosgierts geef ik hem met de hand (de overgebleven trosgierst wat hij niet heeft opgegeten hang ik in zijn kooi)
ik zal even wat foto,s sturen (ook van de bobbeltje)
ik ga denk ik niet meer met hem naar buiten (wel super jammer maar gellukig voor hem kom ik bijna toch nooit buiten)
mischien lukt het met een vogeltuigje? ik weet dat die tuigjes niet 100%vertrouwt zijn maar omdat hij toch niet kan vliegen ?
oja nog iets mijn xzus beweert dat vogel kunnen plassen  ::)
en wil niet geloven dat de ontlasting bij elkaar inzit
of heb ik het nou toch mis? nee toch?
ik heet noeska ;Dkan ik trouwens mijn naam veranderen?
en nog een vraag( mischien beetje domme ) hoe doe ik mijn foto,s onder de tekst zonder dat ik hets teeds overnieuw moet doen? of kunnen babyvalkjes dat niet? ;)
bedankt voor jullie hulp jullie zijn echt top ;D
groetjes :-*



Gerda

Hoi Noeska,

Je kunt je naam veranderen door op je naam te klikken,
Dan kom je in je profiel
klik links op profiel gerelateerde instellingen

Dan kom je in een menu waar je je zichtbare naam  kunt wijzigen. Je inlognaam blijft wel hetzelfde als nu.


Ik zou nooit een valkje mee naar buiten nemen, ook geen tuigjes gebruiken etc.
Ik heb niet het idee dat je het valkje er een plezier mee doet. Alleen jezelf misschien.
Een valkje ziet dan telkens nieuwe dingen en kan behoorlijk schrikken. Ook al denk je dat ze niet ver kunnen komen, de wind hoeft er maar onder te komen en weg is ie!!!
En uit tuigjes kunnen ze ontsnappen.
Doe het jezelf niet aan!!!

Een valkje produceert een poepje waar meteen urine bij zit. Het groene is poep, het witte urine.

Hoe je foto's neer kan zetten zie je hier:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Groetjes, Gerda

mijnliefstestuffy

hier 4 foto,s




ook met het bobbeltje aleen heel onduidelijk en vieja de foto lijkt het eigelijk gruwlijkerzo rood enzo dan in het echt
ja sorry voor zoveel foto,s maar ik konn niet kiezen dus heb ik ze alle vier maar gedaan  ;)
weet iemand mischien ook vieja de foto of het een man of poppie is?
de kweker zei dat het waarschijnlijk een manneke is maar wil het zeker weten :P
groetjes noeska :-*

mijnliefstestuffy

bedankt voor de reacties
ja dat zei ik dus ook al tegen mijn zus maar ze gelooft me niet maja dan niet ::)
dat met mijn naam heb ik al twee keer geprobeert en dan staat er dat hij is veranderd maar dan ga ik opnieuw naar mijn profiel en staat er weer de oude naam  ???
ik denk dat ik voortaan niet meer naar buiten ga met hem
kan het eigelijk ook niet in de tuin? want omdat het de laatste dagen heel erg warm is en geen wind staat (ja sorry dat ik er zo erg over door vraag)
groetjes noeska :-*

mijnliefstestuffy

hier is een site waar je de vogelpakjes/luiers kan bestellen http://www.bird-diaper.com/
er zijn wel hele overdreven uitveoringen van zeg ( waar gaat het nou om om het pakje of de vogel ???
in mijn ogen vind ik het ook dierenmishandeling  die hoedjes enzo  :-\
maar ik bedoel gewoon een pakje en niet zo overdreven hoor ;)
groejtes noeska :-*