8 mei 2025, 06:25:48

In de gordijnen

Gestart door madoja, 27 juni 2006, 20:15:56

« vorige - volgende »

madoja

Hallo,

Wij zitten tegewoordig met een aardig groot probleem namelijk dat Pino sinds Puck er is elke x als hij vliegt in de gordijnen gaat hangen, wat hij daarvoor nooit deed.
Hem straffen door hem in de kooi te zetten werkt niet en de gordijnen kunnen ook niet open omdat dan Puck tegen de ramen aan vliegt omdat ze dat niet gewent is.
Maar onze 2 jaar dure gordijnen gaan nu wel helemaal naar zijn knopen.
Wie weet hier een oplossing voor, en waar komt dit gedrag vandaan?

Groetjes Marije

fielien en kuifje

hoi  ;) :D

ik kan je alleen maar troosten want kuifje doet dat ook .
ik haal hem er dan uit maar veel blijkt dat niet helpen want dan vliegt hij er gewoon weer in dan steek ik hem in zijn kooi of leid ik hem af met een tof speeltje . :)

sofie :D

Ineke

Kan t niet zijn dat hij nog n beetje bang is door de nieuwe vogel en daardoor in de gordijnen vliegt?
Misschien helpt t om m gewoon rustig op zijn kooi te zetten, zodat ie weer wat zekerder wordt en richtinggevoel krijgt?

spikey

Misschien vind 'ie het ook wel gewoon fijn hangen?
Mijn grasparkietjes hangen in de voliere zelfs heel vaak aan de muur  ??? En ze hebben toch echt voldoende zitstokken.

Misschien helpt het afleiden met een speeltje wel ja!

madoja

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Maar Pino is niet bang voor Puck, vanaf dag 1 gaat het al goed samen soms wel ff ruzie van ik ben de baas hier want Pino is eerder dominant over Puck dan andersom. En Puck is niet zo'n held. ;D
Maar het lijkt ook wel dat hij het leuk vindt om er in te vliegen zodat hij ook naar buiten kan kijken (het zijn namelijk between vitrages).
Afleiding heeft hij verder genoeg hij heeft een klimrek met speeltjes, de keuken waar die helemaal gek op is.
Hij doet het voornamelijk ook als ze allebei heel druk door de kamer vliegen.
We roepen hem nu ook al als hij richting de gordijnen vliegt dat helpt wel en hij weet ook dat hij dan fout is maar later doet hij toch weer.
Maar het vreemde is ook dat hij het bij het voorraam waar luxaflex hangen niet doet en hij vroeger ook bang was voor de gordijnen omdat ze rood zijn, en hij echt bang is voor rood.
Hopen dan maar dat het een fase is ofzo en dat het overgaat
als verder niemand een oplossing weet. ;)

Groetjes Marije