Blok weghalen = geen aanmaak nieuwe eitjes????

Gestart door *Yvon, 1 juli 2006, 09:24:25

« vorige - volgende »

*Yvon

Over 1 a 2 weken zullen onze jongen uit het 2e nest uit gaan vliegen.
Nu wilde wij dit jaar eigenlijk dit jaar maar 1 ronde doen, maar op de dag dat de jongste uit het eerste nest uitgevlogen was, lag er meteen al weer een eitje in. We hebben ze maar door laten gaan met leggen.
Omdat we zeker geen 3e ronde willen doen zal het blok er zowiezo uitgehaald gaan worden......

Nu vraag ik mij het volgende af;
Ik begreep dat het meest belastende voor de pop het maken/leggen van eieren.

Hoe werkt dat eigenlijk met de aanmaak van eieren? Worden die 1 voor 1 gemaakt en moeten dan ook telkens apart bevrucht worden? Of is het zo dat er maar 1 wip nodig is en dan alle eieren bevrucht zijn?

Als ik het blok weghaal, maar ze heeft toch al een ei aangemaakt, dan is het meest belastende deel voor de pop toch al gebeurd?
ALs dit zo is, dan verzwakt de pop dus nog meer, terwijl het blok al weg is en er ook geen nest komt.

Er komt zowiezo geen 3e nest, maar zal dus nog wel op moeten letten of de pop niet al te veel verzwakt......

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Na één wip kunnen wel alle eitjes bevrucht worden ( popjes kunnen het zaad nml een tijdje bewaren ), maar de mannetjes nemen geen genoegen met 1 wip hoor  ;D

Ik had een koppel waarvan de pop na 2 nesten én het weghalen van het blok standaard nog een ei of 4 legde. Als ik het koppel overzette in een andere kooi stopte ze er spontaan mee. Misschien is dat een tip ? Ze leek er niet veel van te hebben, die extra eitjes, maar ik vind het "zonde van al het werk".
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves