23 april 2024, 08:45:43

Wat een toestand..

Gestart door Antoinet, 29 juni 2006, 11:54:02

« vorige - volgende »

Antoinet

Het was een wir war van ellende in mijn buitenvoliere.
Yellow mijn popje zat met haar pootring vast aan een stukje hout in de volière. Ze ging te keer en gelukkig zag ik het op tijd.
Haar pootje lag helemaal open en ik ben gelijk naar de dierenart geweest. Ik was bang dat ze haar pootje eraf zouden halen maar na een kleine operatie (onder narcose) hebben ze haar pootje kunnen redden. Nu zit er een spalkje om (van een stukje paperclip en tape). Ze heeft nu ook een kraagje om gekregen om niet aan haar pootje te zitten.
Ik heb haar nu in een binnenkooi gezet. Zo kan ze rustig bijkomen van alle ellende. Ze heeft alleen een eitje liggen in de binnenvoliere en ik zie wel dat paps er veel op zit.
Ik weet eigenlijk niet of ik het eitje moet houden omdat mams in de ziekenboeg zit.
Ook zag ik vandaag een bloedpropje in een van de neusgaten van Pino (paps).
Dat kan natuurlijk van alles wezen. Moet ik dit laten zitten?

Groetjes Antoinet

Riny

Hoy Antoinet
Hopelijk knapt Yellow nu snel op.
Als het maar 1 eitje is , zou ik het wel aandurven om het te laten liggen.
Je kunt nooit van te voren weten of het mannetje die taak alleen op zich neemt.
Als je dat risico niet wilt , of durft nemen zou ik er een nepeitje voor in de plaats leggen.
Over dat bloedpropje kan ik je geen raad geven.
Wel heb ik een stukje gevonden over rode neusgaten, misschien dat je daar iets aan hebt.
Groetjes Riny :D


Citaat van: Inger m op 27 april 2005, 06:28:50
Als ze tijdens het knuffelen rode neusgaatjes krijgt, kan het komen omdat het dan ws te warm is. Maar als ze ook niest is het verstandig hier eens serieus naar te kijken.

gr Inger